Piercingtopic

Zou ik persoonlijk afraden. Seamless ringetjes hebben namelijk een heel klein openingetje die door je piercing kunnen draaien waardoor het wondje beschadigd/opengehaald kan worden. Of zelfs vast zou kunnen komen te zitten.

Of het moet een ball closure ring zijn bijvoorbeeld, dan is het niet zo problematisch.

In september 2017 heb ik een helix laten zetten. Er is mij toen niet gezegd dat ik later terug moest komen voor een korter staafje, en zelf had ik er ook niet heel veel verstand van.

Nu 3 jaar later vind ik het sieraad wat erin gezet is nog steeds mooi, dus die zit er nog in, en dus ook nog het eerste staafje.

Op zich heb ik helemaal geen problemen met de piercing, het is 1x ontstoken geweest een paar weken na het zetten, maar daarna nooit meer. Wel zitten er vaak nog velletjes omheen, niet echt bloedkorstjes maar gewoon velletjes.
Ook merk ik dat de hele achterkant van mijn oor om de piercing heen wat dikker is geworden. Het is niet echt een bult op de plek van mijn piercing, maar veel geleidelijker.

Ik lees hier wel eens mee en vraag me nu af of er wat verkeerd is gegaan bij mijn helix? Dat ik wel een ander staafje had moeten laten zetten? Of is het normaal dat m’n oor wat dikker geworden is aan de achterkant?

Ik heb helemaal geen klachten en het is toch de achterkant van m’n oor, maar merk dat ik het me wel afvraag haha.

In heb dit ook gehad (5/6 jaar geleden gezet) en bij mij was het littekenweefsel, maar qua dikte is het later wel geslonken en ook geen velletjes meer.

1 like

En hoe lang na het zetten is het bij jou geslonken/gingen de velletjes weg? Zou ik nog iets kunnen doen om dat te versnellen? (ander staafje ofzo?)

Als het ook littekenweefsel is kan je er geloof ik niet zo veel aan doen. Maar je kan er altijd naar laten kijken door je piercer natuurljk.

Ik heb hem echt al heel lang. En ik kijk natuurlijk niet dagelijks tegen de achterkant van mijn oor aan, maar ik gok dat het na het tweede jaar wel langzamerhand minder is geworden (: Bij mij was het ook nog lang rood maar dat is nu helemaal weg.

1 like

Mmm ja, misschien maar accepteren dat ik mijn oor blijvend heb laten vervormen :sweat_smile:
Als ik mijn ene oorschelp vastpak (vlak naast de helix) en mijn andere oorschelp (waar dus niks in zit), dan voelt die laatste wel de helft dunner.

Ik baal nog het meest dat mijn blijdschap over de piercing nu zo’n “nasmaak” heeft van “had het niet zus of zo gemoeten”. Terwijl ik dus helemaal geen klachten heb en niks had gedacht als ik er niet over gelezen had :joy:

Ok dank je! Zo’n piercing die jij noemt vind ik niet zo mooi met zo’n balletje. Ik wil het heel subtiel.

Hmm ja snap ik wel hoor. Maar ik denk dat het wel minder wordt. Gelukkig zit het maar in je oor en is het niet pijnlijk!

Mweh mijn inner conch doet na 10 jaar ineens moeilijk, ik denk dat het door het elastiekje van mijn mondkapje komt. :persevere:

Ik postte dus wel zo leuk dat ik nu een ringetje in mn conch had, maar dat is eigenlijk wel irritant zeg. Er zat een knopje in wat niet uitstak en nergens aan kon blijven hangen oid, maar deze ring steekt natuurlijk meer uit en het voelt vooral ook irritant om op dat oor te liggen met slapen. Hopelijk went 't :sweat_smile:

Oh dat had ik ook zo erg met slapen! Helaas geen succesverhaal hier, ik heb m uiteindelijk helemaal eruit gehaald. Besloten dat ik deze piercing teveel gedoe vond. Ik had m’n slaap hard nodig en dat ging ik niet laten verpesten door een piercing :joy: (ja, zeker nog spijt, 60 euro down the drain)

Een aantal jaar geleden had ik ook tepelpiercings, maar ze wilden totaal niet helen en er bleef prut uit komen dus heb ik besloten om ze er uit te halen. Ze zijn echt heel mooi geheeld, maar ik vind tepelpiercings zo mooi en wil ze echt graag weer. Ik wil alleen no way die pijn weer doorstaan geen enkele andere piercing was zo naar. Heeft iemand ervaring met verdovende zalf bij tepelpiercings?

Zelf geen ervaring mee, maar ik wilde dit toevallig ook vorige week en had de piercingshop een bericht gestuurd of zij het wel of geen aanrader vonden. En zij zeiden toen dat het wel iets kan helpen, maar dat je het wel altijd nog echt blijft voelen. En dat het vaak ook best dure crèmes zijn.

Ik had er ook nog naar geïnformeerd bij de apotheek, maar je kon het niet daar kopen. Moest echt op doktersrecept en daar was ik natuurlijk weer te laat voor (lekker onvoorbereid op de dag zelf haha). Maar heb het overleefd zonder.

1 like

Ik wil niet ultra gierig overkomen. Maar ik wil binnenkort 5 piercings in mn oor. (Niet allemaal tegelijk hoor) Weet iemand een piercier die wél goed is maar niet de hoofdprijs vraagt? Qua locaties ben ik heel flexibel.
Het worden 3 piercings als extra gaatjes in mn oorlel. En wil 1 rook en 1 conch.

Wat vind jij de hoofdprijs?

Ik betaal ongeveer 50 per piercing en 30 voor oorlel gaatjes.

Oeii ik lees priksysteem :sleepy:

Ja 30 is niet duur natuurlijk voor oorlelgaatjes. @QueenOfEngland waar ben jij geweest?

1 like

Ik ga naar piercing sensation in Almere. Is een vrouwelijke piercer die een studio aan huis heeft.

Al heel vaak genoemd hier maar ik vind Piercing Studio Utrecht een hele fijne zaak, en qua prijzen ook supergoed te doen
https://www.piercingutrecht.nl/prijslijst/

Ohja shit niet opgelet sorry.

Heel fijn! Dankjewel. De insta ziet er ook goed uit en heb ook al een rosegouden conch sieraad gespot :heart_eyes:

1 like