In september 2017 heb ik een helix laten zetten. Er is mij toen niet gezegd dat ik later terug moest komen voor een korter staafje, en zelf had ik er ook niet heel veel verstand van.
Nu 3 jaar later vind ik het sieraad wat erin gezet is nog steeds mooi, dus die zit er nog in, en dus ook nog het eerste staafje.
Op zich heb ik helemaal geen problemen met de piercing, het is 1x ontstoken geweest een paar weken na het zetten, maar daarna nooit meer. Wel zitten er vaak nog velletjes omheen, niet echt bloedkorstjes maar gewoon velletjes.
Ook merk ik dat de hele achterkant van mijn oor om de piercing heen wat dikker is geworden. Het is niet echt een bult op de plek van mijn piercing, maar veel geleidelijker.
Ik lees hier wel eens mee en vraag me nu af of er wat verkeerd is gegaan bij mijn helix? Dat ik wel een ander staafje had moeten laten zetten? Of is het normaal dat m’n oor wat dikker geworden is aan de achterkant?
Ik heb helemaal geen klachten en het is toch de achterkant van m’n oor, maar merk dat ik het me wel afvraag haha.