Piercingtopic

RIP inner conch. Mondkapje, headphone en met mijn oor tegen mijn vriend aanliggen vind die niet zo leuk allemaal dus heb hem maar na dik tien jaar eruit gehaald. Ik ga wel nog een forward helix erbij laten zetten zodat ik daar drie heb en dan drie bolletjes die van groot naar klein gaan.

Wel leip dat ik door mijn oor heen kan kijken. :joy:

Zijn er meer piercings die direct met een ring gezet horen te worden? Ik dacht altijd dat voor alles een staafje eerst beter is.

Een septum en een daith zijn onder andere piercings die met een ring gezet moeten worden. Je hebt ook nog een aantal intiempiercings waarbij het echt beter is.

Bij bijvoorbeeld een daith is namelijk het probleem dat een staafje altijd door de zwaartekracht omlaag getrokken wordt waardoor het bovenste balletje druk op de piercing kan creëeren. Dat wil je vermijden natuurlijk. Een ringetje zal altijd gecentreerd zijn als je snapt wat ik bedoel :blush:

Ah zo! Ik dacht dat het met ruimte te maken had, maar dit klinkt heel logisch. Thanks voor de uitleg :smile:

1 like

Yes, waarschijnlijk wel. Daarom dat er met piercen vaak aangehouden wordt om een end van minimum twee keer de dikte van het staafje te nemen (stel je wordt op 1.2mm gepiercet, dan moet het sieraadje een diameter van minimaal 2.5mm hebben). Meestal plaatsen wij sowieso geen 2mm sieraden in verse piercings.

Whoooo ik heb net m’n tepels laten piercen! Voel echt nog de adrenaline door m’n lichaam stromen.

25 likes

Gaaf, ik wil ook maar ben nog in de moed-verzamel fase. Vond je het mee- of tegenvallen qua pijn?

1 like

Moet je met een daith dan wel een ruim ringetje nemen als je 'm zet ivm zwelling of hoeft dat niet?

Het verschilt een klein beetje per anatomie maar in principe is de minimum diameter voor een daith zeker 9 millimeter.

1 like

Mmmhhh ik vond het meevallen! Het meisje dat ze zette zei van ‘adem maar even in’ en toen deed het twee seconden flink pijn, maar dat was echt snel over. De tweede deed wel meer pijn haha, denk omdat ik bij die eerste nog zo zenuwachtig was. Maar ik vind ze zo mooi :heart_eyes: ben echt verliefd.

3 likes

Okeee ik ben heftig aan het twijfelen om twee piercings tegelijk te laten zetten in 1 oor. Een lage helix en een forward helix. Ik heb al twee oorbelgaatjes in dat oor dus mijn oor zou er dan ongeveer uitzien als dit plaatje dat ik vond:

Voorbeeld piercings

Ik vind dit zo vet! Is het mogelijk om twee piercings tegelijk te laten zetten in 1 oor? Lijkt me wel toch anders duurt het alleen maar langer voor je weer wat met dat oor kunt haha.

En kan een forward helix ook meteen met zo’n soort sieraad als op het plaatje geplaatst worden of moet er eerst een banaantje in?

Aah supernice om te zien en horen! Ziet er mooi uit!
Nou nog even geld vrijmaken en een goede shop zoeken haha :smiley:

1 like

Meteen maar afspraak gemaakt voor piercing want ik ken mezelf en anders stel ik het nog maanden uit want mweh klote pijn haha. Binnenkort ook maar even 3 mooie bolletjes kopen voor als het (zo goed als) genezen is en dan ook eindelijk eens kortere staafjes haha, loop echt al te lang met lange staafjes (oepsie).

Bij een goede piercer kun je absoluut met zo’n sieraad gepiercet worden (zoals bij de shop waar ik werk) :sweat_smile: Houd er wel rekening mee dat niet iedereen de anatomie heeft voor een forward helix. En de plaatsing van de lower helix kan natuurlijk ook net op een andere plek zijn. Wij houden in onze shop een maximum aan van 3/4 piercings per keer (en maar één oor tegelijk). Afhankelijk van welke piercings je wilt en hoeveel ervaring je hebt met piercings.

En een forward helix hoort op geen enkele manier gepiercet te worden met een curved barbell (een banaantje).

@macklemore wist je dat een tweede tepelpiercing vaak meer zeer doet door de adrenaline die je lichaam aanmaakt voordat je gepiercet wordt :blush: Daar is niet zoveel van over als je tweede piercing gezet wordt.

2 likes

Thanks voor de info!
Ja ik had eens een foto gezien van iemand met een triple forward helix, alledrie banaantjes. Maar ook alledrie met bultjes etc. dus daar had ik misschien al aan kunnen zien dat dat niet hoort haha.

Het ding is, vgm zit je aan de andere kant van het land haha. Ik woon in het oosten van Gelderland en studeer in Nijmegen, dus ergens in die buurt zou ik dan een shop zoeken als ik de knoop heb doorgehakt

Ugh, ik heb in februari een tragus en een helix laten zetten in mijn rechter oor. Mijn helix gaat top maar mijn tragus… Elke keer als ik er perongeluk op lig krijg ik weer een enorme piercingbump. En als hij dan net weg is lig ik er weer perongeluk op en begint de hele riedel weer voor af aan. Iemand tips? Hij doet geen pijn (en mijn helix ook niet) maar toch krijg ik meteen een piercingbump als ik er op lig.

1 like

ah ja dat klinkt logisch!

Wij zitten in Amsterdam :blush:

Maar je kunt ook eens kijken naar One Spirit Collective in Anthem! Is ook een hele goede shop die met hoge kwaliteit sieraden werkt.

2 likes

Gebeurt dat per ongeluk erop liggen in je slaap? Ik heb toen in het begin altijd zo’n haarklem in m’n haar gehad aan de kant van m’n piercing zodat ik er in ieder geval niet 's nachts onbewust toch weer op ging liggen. Klinkt suf, maar hielp me wel, haha.

Het klinkt alsof je piercing toch nog niet helemaal genezen is. Is je staafje al helemaal ingekort?

En zoals @littlenumbers zegt kun je inderdaad met een haarklem aan die kant gaan slapen zodat je er niet perongeluk op rolt. Of je kunt met een reiskussentje gaan slapen.