Piercingtopic

Aah supernice om te zien en horen! Ziet er mooi uit!
Nou nog even geld vrijmaken en een goede shop zoeken haha :smiley:

1 like

Meteen maar afspraak gemaakt voor piercing want ik ken mezelf en anders stel ik het nog maanden uit want mweh klote pijn haha. Binnenkort ook maar even 3 mooie bolletjes kopen voor als het (zo goed als) genezen is en dan ook eindelijk eens kortere staafjes haha, loop echt al te lang met lange staafjes (oepsie).

Bij een goede piercer kun je absoluut met zo’n sieraad gepiercet worden (zoals bij de shop waar ik werk) :sweat_smile: Houd er wel rekening mee dat niet iedereen de anatomie heeft voor een forward helix. En de plaatsing van de lower helix kan natuurlijk ook net op een andere plek zijn. Wij houden in onze shop een maximum aan van 3/4 piercings per keer (en maar één oor tegelijk). Afhankelijk van welke piercings je wilt en hoeveel ervaring je hebt met piercings.

En een forward helix hoort op geen enkele manier gepiercet te worden met een curved barbell (een banaantje).

@macklemore wist je dat een tweede tepelpiercing vaak meer zeer doet door de adrenaline die je lichaam aanmaakt voordat je gepiercet wordt :blush: Daar is niet zoveel van over als je tweede piercing gezet wordt.

2 likes

Thanks voor de info!
Ja ik had eens een foto gezien van iemand met een triple forward helix, alledrie banaantjes. Maar ook alledrie met bultjes etc. dus daar had ik misschien al aan kunnen zien dat dat niet hoort haha.

Het ding is, vgm zit je aan de andere kant van het land haha. Ik woon in het oosten van Gelderland en studeer in Nijmegen, dus ergens in die buurt zou ik dan een shop zoeken als ik de knoop heb doorgehakt

Ugh, ik heb in februari een tragus en een helix laten zetten in mijn rechter oor. Mijn helix gaat top maar mijn tragus… Elke keer als ik er perongeluk op lig krijg ik weer een enorme piercingbump. En als hij dan net weg is lig ik er weer perongeluk op en begint de hele riedel weer voor af aan. Iemand tips? Hij doet geen pijn (en mijn helix ook niet) maar toch krijg ik meteen een piercingbump als ik er op lig.

1 like

ah ja dat klinkt logisch!

Wij zitten in Amsterdam :blush:

Maar je kunt ook eens kijken naar One Spirit Collective in Anthem! Is ook een hele goede shop die met hoge kwaliteit sieraden werkt.

2 likes

Gebeurt dat per ongeluk erop liggen in je slaap? Ik heb toen in het begin altijd zo’n haarklem in m’n haar gehad aan de kant van m’n piercing zodat ik er in ieder geval niet 's nachts onbewust toch weer op ging liggen. Klinkt suf, maar hielp me wel, haha.

Het klinkt alsof je piercing toch nog niet helemaal genezen is. Is je staafje al helemaal ingekort?

En zoals @littlenumbers zegt kun je inderdaad met een haarklem aan die kant gaan slapen zodat je er niet perongeluk op rolt. Of je kunt met een reiskussentje gaan slapen.

Ja ik ben er dus vannacht weer op gaan liggen en nu is dus mijn helix ook helemaal van slag en opgezwollen.
Kakzooi!!!

@Radio ja de staafjes zijn ingekort. Ik denk dat ze dus inderdaad nog niet genezen zijn. Probeer er ook echt niet op te slapen maar ben er nu dus toch op gaan liggen in mijn slaap. En vannacht dus weer. Ga mijn reiskussen maar weer van stal halen. Hoop dat het snel weer wegtrekt.

Hoelang kan het duren voordat je er op kan slapen? Wil ook graag nog mijn andere oor piercen maar ik kan denk ik nog lang niet op mijn nu gepiercede oor slapen.

Het genezen van een kraakbeenpiercing duurt vaak 6 tot 9 maanden, maar kan ook zeker wat langer duren als je meerdere piercings in één keer hebt laten zetten. Dus als het volledig genezen is kun je er weer normaal op slapen :blush:

untitled (2)

Even een tekening want die foto die ik heb is zeer onsmakelijk

Ik ben een piercingn00b.
Ik heb ergens midden augustus een helix laten piercen, mijn eerste piercing.
Lange tijd was er niks aan de hand (op wat gevoeligheid na maar that’s all).
Toen ging het een keer erg bloeden (2 weken geleden) en daarna verscheen dus een bultje. Toen heb ik het er 2 dagen later laten checken (men dacht dat het een vochbult was) en nu is het een joekel van een bult aan de achterkant. (Denk 1 cm diameter) Is dit alsnog een vochtbultje? Het voelt zacht aan en is een beetje grauw dus niet knalrood. De piercing heeft nu ook nog weinig spelingruimte.

In de tussentijd ben ik dat spuitbusserige spul blijven gebruiken wat werd aanbevolen en houd ik de piercing zo goed mogelijk droog. Wel ben ik verdomd vaak blijven hangen aan mijn piercing door mondkapjes en onhandige trui.

Ik wil best weer zsm naar de shop gaan want ik maak me veel zorgen. Is het waarschijnlijk een vochtbultje dat gewoon nog kan krimpen?

Ik had eerder braaf mijn staafje laten verwisselen van 4 weken.

Ehm het kan mega geirriteerd zijn en een vochtbult of ontsteking zijn. Of niet en dat is moeilijk te zeggen zo. Ik ben niet de expert hier maar weet wel dat je echt moet uitkijken met een genezende piercing. Wat ik sowieso weet uit ervaring en door anderen hier:

• doe een haarclip aan die kant van je hoofd met slapen zodat je er niet op gaat liggen en het verder irriteert
  • doe (even) geen mondkapje om je oor. Ze hebben van die plasticjes zodat je ze achter je hoofd langs kan doen. Ik zou dat halen. In de tussentijd een oplossing bedenken met paperclips of een touwtje aan je elastiek. Je kan je mondkapje dan bijvoorbeeld om je goede oor doen en aan de slechte kant hem onder je oor in je nek vastmaken. Schuin dus
  • ga naar je shop maar blijf ook zelf nadenken. Ik heb het advies van shops opgevolgd hiermee en dat bleek achteraf fout te zijn en had allang naar een dokter gemoeten.
    Je mag mij die vieze foto best pben. Ben niet een expert maar kan misschien zien of het lijkt op wat ik heb/had

Ik heb ook nog mondkapjes met lintjes, althans 2 daarvan zijn onderweg.

Ik post hieronder wel twee foto’s. Ik was net mijn haar aan het wassen boven het bad en heb niks aangeraakt en tussendoor begon het weer te bloeden. Dit heb ik maar even snel op de foto gezet, vandaar de zeepresten. De tweede foto is nadat ik mijn haar helemaal heb gewassen en nog alles moet drogen.

Je bent gewaarschuwd

Edit: huisarts zei dat het een bloedbaar was.

Nou die ring in m’n conch bleef vervelend doen, bewoog best veel en m’n oor werd gevoelig. Had ook het idee dat er een bultje op kwam, dus toch even laten checken. Piercer vond het beter om er voorlopig maar weer een staafje in te doen (of eventueel een grotere ring, maar dat leek me niks. Dan beweegt ie alsnog veel).
Misschien was ie toch nog niet goed genoeg genezen. Dus nu maar weer een tijdje dit en dan kan ik later wel weer terug wisselen.

Jammer maar helaas. Niks aan te doen :woman_shrugging:t2:

1 like

Ik heb ook een ring voor mijn conch maar kon er slecht op slapen en dan ging hij weer irriteren. Daarom doe ik nu in de nacht een retainer er in, die is van siliconen gemaakt en dan voel ik er helemaal niets van met er op slapen.

Misschien tipje als de jouwe weer genezen/rustig is! In het begin even prutsen met in en uit halen maar ik kan het nu heel snel en het is me mijn nachtrust (ben zijslaper) meer dan waard.

Heb deze https://www.alloverpiercings.nl/40321-heart-retainer (linkje even aangepast want die was eerst naar de 1mm variant, let op de dikte er zijn verschillende, conch is denk ik 1,2mm)

1 like

Oh daar had ik nooit aan gedacht. Ga ik onthouden voor als ie weer rustig is, thanks!

1 like

Oh had echt iets vies verwacht maar ik schrik niet van de foto’s ofzo. Had door je verhaal erger verwacht.
Ziet er wel echt geïrriteerd uit ja en goed dat je het even hebt laten checken bij de huisarts. Ik zou proberen het zo min mogelijk te irriteren en echt met een grote haarclip in slapen. Dan even in de gaten houden:

• of het zo rustiger wordt en wegtrekt
  • of het niet rood/warm wordt (ivm ontsteking)
  • je piercing niet scheef wordt gedrukt

Mondkapjes met lintjes zijn een goeie denk ik

1 like

Yup, ik! Ik heb het als ik er verkeerd op heb gelegen (vooral als ik een iets te groot ringetje in heb) en ook vaak als ik ziekig wordt. Dan gaan al mijn piercings lopen kloten. Uiteindelijk gaat het vanzelf wel weer over.

1 like

Komt het niet omdat je atm vaak mondkapjes draagt?

1 like