Piercingtopic

Ja ik ben er dus vannacht weer op gaan liggen en nu is dus mijn helix ook helemaal van slag en opgezwollen.
Kakzooi!!!

@Radio ja de staafjes zijn ingekort. Ik denk dat ze dus inderdaad nog niet genezen zijn. Probeer er ook echt niet op te slapen maar ben er nu dus toch op gaan liggen in mijn slaap. En vannacht dus weer. Ga mijn reiskussen maar weer van stal halen. Hoop dat het snel weer wegtrekt.

Hoelang kan het duren voordat je er op kan slapen? Wil ook graag nog mijn andere oor piercen maar ik kan denk ik nog lang niet op mijn nu gepiercede oor slapen.

Het genezen van een kraakbeenpiercing duurt vaak 6 tot 9 maanden, maar kan ook zeker wat langer duren als je meerdere piercings in één keer hebt laten zetten. Dus als het volledig genezen is kun je er weer normaal op slapen :blush:

untitled (2)

Even een tekening want die foto die ik heb is zeer onsmakelijk

Ik ben een piercingn00b.
Ik heb ergens midden augustus een helix laten piercen, mijn eerste piercing.
Lange tijd was er niks aan de hand (op wat gevoeligheid na maar that’s all).
Toen ging het een keer erg bloeden (2 weken geleden) en daarna verscheen dus een bultje. Toen heb ik het er 2 dagen later laten checken (men dacht dat het een vochbult was) en nu is het een joekel van een bult aan de achterkant. (Denk 1 cm diameter) Is dit alsnog een vochtbultje? Het voelt zacht aan en is een beetje grauw dus niet knalrood. De piercing heeft nu ook nog weinig spelingruimte.

In de tussentijd ben ik dat spuitbusserige spul blijven gebruiken wat werd aanbevolen en houd ik de piercing zo goed mogelijk droog. Wel ben ik verdomd vaak blijven hangen aan mijn piercing door mondkapjes en onhandige trui.

Ik wil best weer zsm naar de shop gaan want ik maak me veel zorgen. Is het waarschijnlijk een vochtbultje dat gewoon nog kan krimpen?

Ik had eerder braaf mijn staafje laten verwisselen van 4 weken.

Ehm het kan mega geirriteerd zijn en een vochtbult of ontsteking zijn. Of niet en dat is moeilijk te zeggen zo. Ik ben niet de expert hier maar weet wel dat je echt moet uitkijken met een genezende piercing. Wat ik sowieso weet uit ervaring en door anderen hier:

• doe een haarclip aan die kant van je hoofd met slapen zodat je er niet op gaat liggen en het verder irriteert
  • doe (even) geen mondkapje om je oor. Ze hebben van die plasticjes zodat je ze achter je hoofd langs kan doen. Ik zou dat halen. In de tussentijd een oplossing bedenken met paperclips of een touwtje aan je elastiek. Je kan je mondkapje dan bijvoorbeeld om je goede oor doen en aan de slechte kant hem onder je oor in je nek vastmaken. Schuin dus
  • ga naar je shop maar blijf ook zelf nadenken. Ik heb het advies van shops opgevolgd hiermee en dat bleek achteraf fout te zijn en had allang naar een dokter gemoeten.
    Je mag mij die vieze foto best pben. Ben niet een expert maar kan misschien zien of het lijkt op wat ik heb/had

Ik heb ook nog mondkapjes met lintjes, althans 2 daarvan zijn onderweg.

Ik post hieronder wel twee foto’s. Ik was net mijn haar aan het wassen boven het bad en heb niks aangeraakt en tussendoor begon het weer te bloeden. Dit heb ik maar even snel op de foto gezet, vandaar de zeepresten. De tweede foto is nadat ik mijn haar helemaal heb gewassen en nog alles moet drogen.

Je bent gewaarschuwd

Edit: huisarts zei dat het een bloedbaar was.

Nou die ring in m’n conch bleef vervelend doen, bewoog best veel en m’n oor werd gevoelig. Had ook het idee dat er een bultje op kwam, dus toch even laten checken. Piercer vond het beter om er voorlopig maar weer een staafje in te doen (of eventueel een grotere ring, maar dat leek me niks. Dan beweegt ie alsnog veel).
Misschien was ie toch nog niet goed genoeg genezen. Dus nu maar weer een tijdje dit en dan kan ik later wel weer terug wisselen.

Jammer maar helaas. Niks aan te doen :woman_shrugging:t2:

1 like

Ik heb ook een ring voor mijn conch maar kon er slecht op slapen en dan ging hij weer irriteren. Daarom doe ik nu in de nacht een retainer er in, die is van siliconen gemaakt en dan voel ik er helemaal niets van met er op slapen.

Misschien tipje als de jouwe weer genezen/rustig is! In het begin even prutsen met in en uit halen maar ik kan het nu heel snel en het is me mijn nachtrust (ben zijslaper) meer dan waard.

Heb deze https://www.alloverpiercings.nl/40321-heart-retainer (linkje even aangepast want die was eerst naar de 1mm variant, let op de dikte er zijn verschillende, conch is denk ik 1,2mm)

1 like

Oh daar had ik nooit aan gedacht. Ga ik onthouden voor als ie weer rustig is, thanks!

1 like

Oh had echt iets vies verwacht maar ik schrik niet van de foto’s ofzo. Had door je verhaal erger verwacht.
Ziet er wel echt geïrriteerd uit ja en goed dat je het even hebt laten checken bij de huisarts. Ik zou proberen het zo min mogelijk te irriteren en echt met een grote haarclip in slapen. Dan even in de gaten houden:

• of het zo rustiger wordt en wegtrekt
  • of het niet rood/warm wordt (ivm ontsteking)
  • je piercing niet scheef wordt gedrukt

Mondkapjes met lintjes zijn een goeie denk ik

1 like

Yup, ik! Ik heb het als ik er verkeerd op heb gelegen (vooral als ik een iets te groot ringetje in heb) en ook vaak als ik ziekig wordt. Dan gaan al mijn piercings lopen kloten. Uiteindelijk gaat het vanzelf wel weer over.

1 like

Komt het niet omdat je atm vaak mondkapjes draagt?

1 like

Na lang meelezen in dit topic heb ik ook eindelijk wat leuks om te posten: gisteren heb ik bij Classic Glamour mijn tragus opnieuw laten piercen (de vorige ben ik een aantal jaar geleden in het buitenland verloren) :smile: Schrok een beetje van de prijzen maar besloten toch maar niet te bezuinigen met de wetenschap zelden de wens te hebben om m’n oorsieraden te wisselen.

Consequentie is wel dat ik meteen op zoek ben naar een nieuw septum sieraad😅. Al die mooie merken die hier ook voorbij komen… Ben wel op zoek naar specifiek een clicker vanwege sport, dat maakt het lastiger iets naar mijn smaak te vinden.

17 likes

Jaaaaa, dat is een van mijn favo sieraden van een van mijn favo merken Sacred Symbols :heart_eyes: leuk dat je bij mijn collega bent geweest en zo blij bent!

1 like

Ik heb bij de ontsteking van m´n navelpiercing 1000 jaar geleden Fucidin hydrofiele zalf gebruikt. Moest het wel bij de huisarts halen. Toen ik vorige zomer op Bali was kon je antibioticazalf bij de apotheek gewoon halen dus heb daar ook een tubetje meegenomen.

De bovenste is een ‘rook’ en de onderste een ‘anti-tragus’.

Wil deze 2 ook zo graag in m’n nu nog lege oor haha, maar eerst nog even wachten helaas tot die irritante helix helemaal genezen is.

1 like

Wil je vertellen welke shop? Ik zit al 3 jaar over een tepelpiercing na te denken maar nu denk ik van fuck it ik ga het gewoon doen :smiley: En m’n vriend wil er ook 1 haha

Ik ben de shop manager van Dare2Wear en Classic Ink & Mods, ik werk ook een paar dagen per week als floor manager bij Classic Ink & Mods :blush:

1 like

Hier is niet echt een gemiddelde prijs voor te zeggen, is heel erg afhankelijk wat voor steen je wilt, hoeveel karaat het goud is en wat het design is. Daarnaast zijn de prijzen ook aardig gestegen ivm de huidige goudprijzen, dus ik zou zeker op minimaal 300-400 per bar rekenen voor iets simpels qua design met een vrij doorsnee steen.

1 like

Absoluut, maar dit vraag je aan iemand die voor zichzelf sieraden bestelt die retail boven de 1000€ zijn haha.

Maar goud heeft natuurlijk altijd een waarde en dat geldt ook voor edelstenen. Je ziet daarnaast bij merken zoals BVLA ook duidelijk kwaliteitsverschil, de sieraden zijn perfect gepolijst, de afwerking is uitmuntend en ze hebben onwijs goede service (wat ik van een merk als Maria Tash helaas niet kan zeggen).

En ik vind het persoonlijk ook belangrijk om kwaliteit in je lichaam te dragen. Als je het elke dag draagt dan is het het zeker waard om er geld aan uit te geven.

3 likes

Heb jij misschien nog aanraders van mooie merken die iets meer betaalbaar zijn? Ik vind jouw stijl altijd heel tof qua sieraden maar mijn portemonnee laat dat helaas niet toe :sob:

Ik zit in dubio om een rook te laten piercen volgende week. De shop heeft een mooie aanbieding (alle piercings €30,-) en dat maakt de stap wat minder groot maar eigenlijk kan ik het geld niet missen nu😂 Heb na jaren lang geen piercings er weer 1 laten zetten en een maand later ben ik er 3 rijker. Het kriebelt nu gewoon weer voor die 4e… En eigenlijk wil ik er nog meer maar die vind m’n man echt afzichtelijk dus daar ga ik nog beter over nadenken haha

2 likes