Piercingtopic

Na lang meelezen in dit topic heb ik ook eindelijk wat leuks om te posten: gisteren heb ik bij Classic Glamour mijn tragus opnieuw laten piercen (de vorige ben ik een aantal jaar geleden in het buitenland verloren) :smile: Schrok een beetje van de prijzen maar besloten toch maar niet te bezuinigen met de wetenschap zelden de wens te hebben om m’n oorsieraden te wisselen.

Consequentie is wel dat ik meteen op zoek ben naar een nieuw septum sieraad😅. Al die mooie merken die hier ook voorbij komen… Ben wel op zoek naar specifiek een clicker vanwege sport, dat maakt het lastiger iets naar mijn smaak te vinden.

17 likes

Jaaaaa, dat is een van mijn favo sieraden van een van mijn favo merken Sacred Symbols :heart_eyes: leuk dat je bij mijn collega bent geweest en zo blij bent!

1 like

Ik heb bij de ontsteking van m´n navelpiercing 1000 jaar geleden Fucidin hydrofiele zalf gebruikt. Moest het wel bij de huisarts halen. Toen ik vorige zomer op Bali was kon je antibioticazalf bij de apotheek gewoon halen dus heb daar ook een tubetje meegenomen.

De bovenste is een ‘rook’ en de onderste een ‘anti-tragus’.

Wil deze 2 ook zo graag in m’n nu nog lege oor haha, maar eerst nog even wachten helaas tot die irritante helix helemaal genezen is.

1 like

Wil je vertellen welke shop? Ik zit al 3 jaar over een tepelpiercing na te denken maar nu denk ik van fuck it ik ga het gewoon doen :smiley: En m’n vriend wil er ook 1 haha

Ik ben de shop manager van Dare2Wear en Classic Ink & Mods, ik werk ook een paar dagen per week als floor manager bij Classic Ink & Mods :blush:

1 like

Hier is niet echt een gemiddelde prijs voor te zeggen, is heel erg afhankelijk wat voor steen je wilt, hoeveel karaat het goud is en wat het design is. Daarnaast zijn de prijzen ook aardig gestegen ivm de huidige goudprijzen, dus ik zou zeker op minimaal 300-400 per bar rekenen voor iets simpels qua design met een vrij doorsnee steen.

1 like

Absoluut, maar dit vraag je aan iemand die voor zichzelf sieraden bestelt die retail boven de 1000€ zijn haha.

Maar goud heeft natuurlijk altijd een waarde en dat geldt ook voor edelstenen. Je ziet daarnaast bij merken zoals BVLA ook duidelijk kwaliteitsverschil, de sieraden zijn perfect gepolijst, de afwerking is uitmuntend en ze hebben onwijs goede service (wat ik van een merk als Maria Tash helaas niet kan zeggen).

En ik vind het persoonlijk ook belangrijk om kwaliteit in je lichaam te dragen. Als je het elke dag draagt dan is het het zeker waard om er geld aan uit te geven.

3 likes

Heb jij misschien nog aanraders van mooie merken die iets meer betaalbaar zijn? Ik vind jouw stijl altijd heel tof qua sieraden maar mijn portemonnee laat dat helaas niet toe :sob:

Ik zit in dubio om een rook te laten piercen volgende week. De shop heeft een mooie aanbieding (alle piercings €30,-) en dat maakt de stap wat minder groot maar eigenlijk kan ik het geld niet missen nu😂 Heb na jaren lang geen piercings er weer 1 laten zetten en een maand later ben ik er 3 rijker. Het kriebelt nu gewoon weer voor die 4e… En eigenlijk wil ik er nog meer maar die vind m’n man echt afzichtelijk dus daar ga ik nog beter over nadenken haha

2 likes

Er zijn wel iets meer budget merken zoals Junipurr, of je kunt kijken naar titanium en dit naar een gouden kleur laten anodiseren :blush: Goede titanium merken zijn Industrial Strength, Neometal en LeRoi bijvoorbeeld.

Ik zou wachten met een 4e piercing trouwens. Je lichaam is al een hoop verse piercings aan het verwerken en als je het te gek maakt kan het heel lang gaan duren voordat alles genezen is.

1 like

Goeie, had ik nog helemaal niet over na gedacht. De laatste heb ik augustus laten zetten en het voelt al als zo lang geleden haha :sweat_smile:

1 like

Mochten mensen trouwens geïnteresseerd zijn, ik verkoop nog wat 18kt/14kt gouden sieraden. Uiteraard niet voor de hoofdprijs.

Kan je als je tepelpiercings hebt nog op je buik slapen? En zo ja, na hoeveel tijd kan dat ongeveer weer? Ik ben best wel een buikslaper en ben bang dat het gaat irriteren.

Heb ooit een navelpiercing gehad maar die na 2 jaar er uit gehaald omdat ie maar vervelend bleef doen met wondvocht/korstjes. Denk dat dat ook kwam door het slapen op mijn buik, dat hij daardoor nooit goed heeft kunnen genezen.

Als ze genezen zijn kan dat weer. En de genezingsperiode is 9 tot 12 maanden dus dat kan best even duren. Tepelpiercings kunnen sowieso aardige bitches zijn :sweat_smile:

1 like

Thanks! Goed om te weten. Dan denk ik dat ik ook maar haarknipjes op mijn buik zou moeten maken om te voorkomen dat ik omrol, want slaap vaak in op m’n zij en word wakker op m’n buik. Ik denk dat ik eerst maar mijn helixen helemaal moet laten genezen zodat ik dan iig op beide kanten kan zijslapen hehe

1 like

Verschilt zo erg
Hoorde ook dat tepel piercings heel
vervelend kunnen zijn.
Maar heb oprecht nog nooit zo weinig last gehad als met me tepelpiercings en kon bijna gelijk gewoon op me buik slapen

1 like

Ik zie af en toe mensen met drie forward helixen op een rijtje en ik vind dat zo tof, wil dat ook! Maar vandaag zei iemand dat ze het wel afraadde om er dan drie tegelijk te laten zetten vanwege opzwellen en slapen en zo. Heeft iemand daar ervaring mee? Vind het wel het.leukste, drie tegelijk… anders ben je ook zolang bezig! @Radio, wat zou jij adviseren? :slight_smile:

Ten eerste is het natuurlijk de vraag of je de anatomie voor 3 forward helixen hebt. Sommige mensen kunnen er niet eens één accomoderen, dus dat is sowieso belangrijk om in je achterhoofd te houden.

Wat betreft slapen - je mag er sowieso tijdens de genezingsperiode niet op slapen. Dus of dit nou voor 1 of 3 piercings in hetzelfde oor is maakt niet uit natuurlijk.

Verder is het vaak wel zo dat meerdere piercings die tegelijk aan het genezen zijn voor een langere genezingsduur zorgen. Je lichaam is actief aan het proberen een vreemd object te ‘verwerken’, en hoe meer tegelijk hoe intensiever natuurlijk.

Maaaaar zolang dit de enige piercings zijn die aan het genezen zijn is het echt geen probleem :blush:

1 like

Ik ben wel benieuwd wat je hebt !

Ik ben ook benieuwd !