Piercingtopic

Ik heb al jaren in 1 oor 3 gaatjes. Het middelste blijft altijd wat gek doen.

Nu ineens 2 dagen zo’n pijn. Ik voel een ophoping/bol “in” de oorlel zelf. Aan de buitenkant is helemaal niets te zien. Heb de achterkantjes maar ff veranderd

wat veroorzaakt dat de huid zo opzwelt terwijl er geen roodheid/pus te zien is (missch komt dat nog). En wat kan ik hieraan doen?
Heb wel zo’n ontsmetter ergens liggen bedenk ik me nu. Zo ff zoeken, het doet ook pijn als mijn haar ertegenaan komt

Aaah hoop dat iemand hier een goed advies heeft.

Postte al eerder dat ik op mn tragus die in februari is gezet had geslapen en een piercingbump had. Ik spuit hem in met zeezout, spoel hem af onder de douche en slaap met een haarklem zodat ik er niet op ga liggen maar dat lel gaat maar niet weg. Iemand advies?

1 like

Ik heb met staafjes altijd last van kleine irritaties/bloed/viezigheid bij mijn piercings maar zodra ik er een ringetje in doe is het weg? Bij mijn helix was dat het geval, mijn tweede gaatjes en nu ook bij mijn 3e en 4e? Ik heb die 3e en 4e gaatjes in juni laten piercen en helemaal niets hielp tegen de zwelling en irritatie dus heb er vorige week toch uit ellende ook maar ringen in gedaan. Het is gewoon opgelost?

Ik had laatst ook een testje gedaan om weer eens een staafje in mijn tweede gaatje te doen en binnen no time was de ellende weer terug. Vind het zo bizar want het materiaal is gewoon hetzelfde. Ik heb echt het idee dat er minder viezigheid blijft hangen met ringen ofzo? En dat terwijl ringen niet worden aangeraden tijdens het genezingsproces.

1 like

Mijn helix ziet er nu goed uit. :smiley:
Dan kan ik volgende maand er een aan de andere kant zetten en ben ik ook weer klaar.

Hallo dames,
Ik heb sinds een jaar een daith en tragus piercing. Hier heb ik eigenlijk nooit last van gehad. Dus ik ben afgelopen dinsdag vol goede moed naar de shop gegaan voor een double forward helix. Ging eigenlijk allemaal goed. Tot vanochtend. Ik werd wakker met bloed in mijn oor en op mijn kussen. Heb het gewoon kunnen schoonmaken en ziet er ook niet ontstoken uit. Zie foto. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Moet ik me zorgen maken?

Heb je erop gelegen? Misschien dat het dan is gaan irriteren en bloeden. Ik denk niet dat er per se iets aan de hand is, maar ik zou er niet meer op slapen! Een vliegtuigkussentje en dan met je oor in het gat werkt voor mij goed, of een haarclip in je haar doen aan die oorkant (dan rol je er ‘s nachts niet op)

Volgens mij mag het drie dagen bloeden!

1 like

Dankje voor jullie berichtjes. Ik gok dat ik erop heb gelegen ja. Had inderdaad een vliegtuigkussentje gebruikt maar dat lag vanochtend aan de andere kant van het bed. Blijkbaar een wilde nacht gehad haha. Maar het ziet er verder niet verkeerd uit toch? Thanks voor de tip van de haarklem. Die ga ik zeker gebruiken!

Hoi! Heeft iemand hier ervaring met een Daith en oordopjes? Kun je die lang niet in, of kun je ze überhaupt nog in? Ik wil een kleine Daith.

Ligt aan je oor denk ik haha. Ik heb volgens mij kleine oren (kan maar max een uur van die iphone dopjes in, daarna is het te pijnlijk) en bij mij passen ze niet echt goed. Kan ‘m er soort van half in doen maar niet echt goed. Heb wel een wat grotere ring er in (iets van 8 of 9mm?) omdat een kleinere ring irriteerde in de piercing.

1 like

Ik kan ze wel in, maar ze blijven niet echt goed zitten. En na een uurtje ongeveer begint het ook echt pijn te doen. Ik heb wel nog de piercing er inzitten die er bij het zetten in is gedaan en die is redelijk groot, dus ik weet niet of het beter wordt als je een kleinere er in zet.

1 like

Ik heb al een beetje terug gelezen maar wilde het toch nog even vragen. Ik heb alleen gaatjes in m’n oren, ben dus een volledige newbie qua piercings haha.

Maar ik wil echt al jaren een tepelpiercing, alleen IK DURF NIET. Qua pijn etc is alles natuurlijk per persoon verschillend, maar moet je echt rekenen op weken last hebben? Of kun je wel gewoon meteen weer een bh dragen zonder dat dat naar voelt bijv? En heb je die dag zelf de hele dag pijn of is dat wel vergelijkbaar zoals bij gaatjes in je oorlellen? Overweeg om te kijken of dat ik morgen ergens in Rotterdam terecht kan, dacht zelf aan queen of rings of classic glamour, heeft iemand daar misschien nog tips voor qua shop keuze?

Het zetten zelf deed echt even pijn, en het brandde nog een halfuur ofzo. Daarna nergens meer last van gehad alleen gevoelig met slapen (ik slaap op mn buik). Ik sliep trouwens wel twee weken met een shirt aan ivm bewegen enzo. Was echt de chilste piercing met genezen.
(Ik ben echt een watje qua pijn trouwens haha)

Edit: ohja en ik had gelijk een bh aan no problemooo

1 like

Jaa superleuk, gewoon doen!

Qua ‘napijn’ vond ik m’n tepelpiercing echt een stuk minder erg dan m’n kraakbeenpiercings. Na het zetten, tintelde het een halfuurtje en daarna is het nog een paar dagen een klein beetje gevoelig geweest. Maar ik voelde hem ook echt alleen als ik er aan zat, tegen stootte of hem schoonmaakte.

Ik heb na het zetten gewoon gelijk m’n bh er overheen gedaan en dat ging eigenlijk prima. Was juist fijn dat er iets tegenaan zit zodat je niet aan je shirt kan blijven hangen ofso.

Die van mij is bij Queen of Rings gezet en dat was helemaal prima. Heb daar met oorpiercings altijd wel een beetje het gevoel dat het lopende band werk is, maar vond dat met m’n tepelpiercing juist heel erg meevallen. Ze nam heel uitgebreid de tijd! Bij Classic Glamour ben ik nog nooit geweest, maar lees wel altijd hele positieve dingen hier in het topic over hun.

1 like

Haha oké goed om te horen van een mede watje. Ik denk dat ik maar gewoon een afspraak ga maken! Hoop echt dat ik niet flauw val ofzo haha.

Weet iemand hoe dat ongeveer zit qua prijzen? Zie online staan 40 euro voor het piercen, maar dan nog los voor het sieraad dat je kiest. Ik zou dan gewoon voor een zilveren, (of misschien gouden?) staafje gaan en heb geen idee hoe duur dat dan kan worden?

2 likes

Ik viel bij m’n oorpiercings bijna flauw, maar tepel juist niet! Scheelde heel veel dat je mag liggen ipv. zitten.

Bij Queen of Rings zit een zilveren staafje al bij de prijs in. Ik was €55 euro kwijt (piercen en staafje +€5 voor zoutspray om schoon te maken). Weet alleen niet hoe het bij een goud staafje zit.

ik ben ongeveer zes weken geleden bij queen of rings geweest voor mijn tepelpiercings! vond het een hele fijne shop, de piercer nam ook heel veel tijd voor me en was heel rustgevend.

ik heb er twee laten zetten, goudkleurig + schoonmaakspul en was iets van 100/110 euro kwijt, misschien iets meer.

qua pijn erna vond ik het meevallen! was even een paar uur gevoelig, maar ik kon 's avonds gewoon een katoenen bh erover (zo’n calvin klein bh). ik slaap nu wel nog steeds met iets van een hemdje of bh aan, omdat ik bang ben dat ik ergens aan blijf haken haha, maar het deed al snel geen pijn meer. is me echt 100% meegevallen en het is super mooi, dus kan het zeker aanraden. :biggrin:

en het zetten viel achteraf ook mee, terwijl ik echt een watje ben qua pijn.

1 like

Aaahh haha nu wil ik alleen maar nog meer. Qua prijs vond ik zelf 50/60 wel logisch en helemaal prima! Twijfel alleen nog tussen die 2 shops. Heel fijn om te lezen dat iedereen het wel mee vond vallen, en als je meteen een bh aan kunt en het alleen nog even gevoelig is durf ik het wel aan denk ik. Ik verwachtte echt een week geen bh te kunnen verdragen en een kloppende tepel te hebben ofzo :sweat_smile:

2 likes

Hoi!
Ik heb met mijn oordopjes meer last van mijn traguspiercing dan van mijn daith.
Maar inderdaad, zoals de andere reacties ook al aangeven, na een uur is het wel echt klaar.
Ligt ook heel erg aan het soort dopjes.
Die van apple gaan bij mij wel redelijk.

Liggen? Je moet juist staan bij tepelpiercings ivm zwaartekracht borsten