Piercingtopic

Ik heb al een beetje terug gelezen maar wilde het toch nog even vragen. Ik heb alleen gaatjes in m’n oren, ben dus een volledige newbie qua piercings haha.

Maar ik wil echt al jaren een tepelpiercing, alleen IK DURF NIET. Qua pijn etc is alles natuurlijk per persoon verschillend, maar moet je echt rekenen op weken last hebben? Of kun je wel gewoon meteen weer een bh dragen zonder dat dat naar voelt bijv? En heb je die dag zelf de hele dag pijn of is dat wel vergelijkbaar zoals bij gaatjes in je oorlellen? Overweeg om te kijken of dat ik morgen ergens in Rotterdam terecht kan, dacht zelf aan queen of rings of classic glamour, heeft iemand daar misschien nog tips voor qua shop keuze?

Het zetten zelf deed echt even pijn, en het brandde nog een halfuur ofzo. Daarna nergens meer last van gehad alleen gevoelig met slapen (ik slaap op mn buik). Ik sliep trouwens wel twee weken met een shirt aan ivm bewegen enzo. Was echt de chilste piercing met genezen.
(Ik ben echt een watje qua pijn trouwens haha)

Edit: ohja en ik had gelijk een bh aan no problemooo

1 like

Jaa superleuk, gewoon doen!

Qua ‘napijn’ vond ik m’n tepelpiercing echt een stuk minder erg dan m’n kraakbeenpiercings. Na het zetten, tintelde het een halfuurtje en daarna is het nog een paar dagen een klein beetje gevoelig geweest. Maar ik voelde hem ook echt alleen als ik er aan zat, tegen stootte of hem schoonmaakte.

Ik heb na het zetten gewoon gelijk m’n bh er overheen gedaan en dat ging eigenlijk prima. Was juist fijn dat er iets tegenaan zit zodat je niet aan je shirt kan blijven hangen ofso.

Die van mij is bij Queen of Rings gezet en dat was helemaal prima. Heb daar met oorpiercings altijd wel een beetje het gevoel dat het lopende band werk is, maar vond dat met m’n tepelpiercing juist heel erg meevallen. Ze nam heel uitgebreid de tijd! Bij Classic Glamour ben ik nog nooit geweest, maar lees wel altijd hele positieve dingen hier in het topic over hun.

1 like

Haha oké goed om te horen van een mede watje. Ik denk dat ik maar gewoon een afspraak ga maken! Hoop echt dat ik niet flauw val ofzo haha.

Weet iemand hoe dat ongeveer zit qua prijzen? Zie online staan 40 euro voor het piercen, maar dan nog los voor het sieraad dat je kiest. Ik zou dan gewoon voor een zilveren, (of misschien gouden?) staafje gaan en heb geen idee hoe duur dat dan kan worden?

2 likes

Ik viel bij m’n oorpiercings bijna flauw, maar tepel juist niet! Scheelde heel veel dat je mag liggen ipv. zitten.

Bij Queen of Rings zit een zilveren staafje al bij de prijs in. Ik was €55 euro kwijt (piercen en staafje +€5 voor zoutspray om schoon te maken). Weet alleen niet hoe het bij een goud staafje zit.

ik ben ongeveer zes weken geleden bij queen of rings geweest voor mijn tepelpiercings! vond het een hele fijne shop, de piercer nam ook heel veel tijd voor me en was heel rustgevend.

ik heb er twee laten zetten, goudkleurig + schoonmaakspul en was iets van 100/110 euro kwijt, misschien iets meer.

qua pijn erna vond ik het meevallen! was even een paar uur gevoelig, maar ik kon 's avonds gewoon een katoenen bh erover (zo’n calvin klein bh). ik slaap nu wel nog steeds met iets van een hemdje of bh aan, omdat ik bang ben dat ik ergens aan blijf haken haha, maar het deed al snel geen pijn meer. is me echt 100% meegevallen en het is super mooi, dus kan het zeker aanraden. :biggrin:

en het zetten viel achteraf ook mee, terwijl ik echt een watje ben qua pijn.

1 like

Aaahh haha nu wil ik alleen maar nog meer. Qua prijs vond ik zelf 50/60 wel logisch en helemaal prima! Twijfel alleen nog tussen die 2 shops. Heel fijn om te lezen dat iedereen het wel mee vond vallen, en als je meteen een bh aan kunt en het alleen nog even gevoelig is durf ik het wel aan denk ik. Ik verwachtte echt een week geen bh te kunnen verdragen en een kloppende tepel te hebben ofzo :sweat_smile:

2 likes

Hoi!
Ik heb met mijn oordopjes meer last van mijn traguspiercing dan van mijn daith.
Maar inderdaad, zoals de andere reacties ook al aangeven, na een uur is het wel echt klaar.
Ligt ook heel erg aan het soort dopjes.
Die van apple gaan bij mij wel redelijk.

Liggen? Je moet juist staan bij tepelpiercings ivm zwaartekracht borsten

Oh huh, bij mij heeft ze eerst staand een streepje gezet en hem daarna liggend gezet. Had geen idee dat dat niet goed is…

oh echt ik moest ook liggen

Thanks voor alle antwoorden! Dan ga ik er nog eens over nadenken… :slight_smile:

1 like

Oh vreemd, ja ik weet niet beter dat t piercen ook staand moet niet alleen tekenen. Iemand hier is toch piercer? Help haha.

Ja @Radio toch? Of heb ik het mis?

Wie kan me wat moed inspreken? Ik wil graag mijn helix vervangen maar ik durf het gewoon niet te doen :woman_facepalming:t3: ik heb nu een jaar de piercing erin die de piercingshop erin heeft gedaan. Zoiets moet ik toch gewoon zelf kunnen vervangen? Dat doen jullie toch ook? :sweat_smile:

Ik ben piercer in opleiding inderdaad haha.

En het aftekenen voor tepelpiercings moet inderdaad staand gebeuren. Anders kunnen ze behoorlijk scheef komen te zitten.

2 likes

Maar het piercen zelf? Lijkt me dat als je ligt, dat het te diep of niet diep genoeg kan worden gepierct?

Oh ik had even snel tussendoor geantwoord en niet goed gelezen.

Nee, piercen absoluut liggend. Voor bijna elke piercing trouwens, veel veiliger. Het aftekenen is dan al gebeurd en de piercer zal altijd het weefsel zo manipuleren om correct te kunnen piercen. Sommigen gebruiken ook een klem.

Oh oke, bij mij is het 2 keer door verschillende piercers staand gedaan en het hele zwaartekracht verhaal klonk heel logisch. Dank voor de reactie :smile:

Heel veel mensen worden flauw of vallen zelfs flauw tijdens het piercen, dat is de nummer één reden waarom een klant laten liggen het meest verstandig is. Stel je voor dat er een naald door je tepel gaat en je dan ter aarde stort :sweat_smile: erg gevaarlijk.

1 like