Ja dat was ik! En volgens mij was er voorheen idd mango en blauwe bes, dat wqs die paarse
Heeft iemand wel eens een vegan trifle gemaakt? Ik wil dit gaan maken voor kerst en zie op zich veel recepten op internet maar ik dacht, misschien hebben jullie een goede tip!
Heeft iemand tips voor borrelachtige hapjes of kleine voorgerechtjes die je koud kunt serveren? Of een lekkere dip om te maken
Liefst iets wat makkelijk te maken is
Ik plug even mijn eigen site, maar deze dip is echt mega snel en lekker. Dus die maak ik altijd met een borrel:
Qua hapjes vind ik crostini’s met verschillende soorten beleg altijd chill. De crostini’s maak je van tevoren en dan kun je afwisselen met beleg.
Vegan eiersalade geserveerd in een witlofbad. Ik vind het zelf lekker om te garneren met granaatappelpitjes.
Ik wil deze krans voor een deel vegan maken maar vegan kaas wil ik eigenlijk vermijden, volgens mij vindt degene voor wie het is dat niet lekker. Ik zoek dus een alternatief ingrediënt, mag totaal anders zijn, als het maar bij de cranberry compote past. Ben echt inspiratieloos. Wat zou jij doen?
We eten hem koud.
Onconventioneel antwoord, maar misschien kalamata olijven?
Of pompoen?
Hahaha ik heb dus nog helemaal niet gegoogeld op vegan kerstkrans, wat dom ik zat zo vastgepind op dit recept. En ook beetje vanwege tijdgebrek om uit te spitten welke recepten ik dan ga samenvoegen/combineren. Ik was eigenlijk op zoek naar hét alternatief voor camembert (geen vegan kaas) maar dat is er eigenlijk gewoon niet. Ik ga doe rechtsonder even opzoeken, thanks!
@Meka ook bedankt, vind ik wel een goeie!
Misschien zijden tofu voor het romige effect?
Ik zou zeggen gefermenteerde tofu, maar weet niet of je dat gemakkelijk kunt krijgen.
Bij de toko wel! Maar ik vind dat zelf niet of nauwelijks vergelijkbaar met camembert/kaas, de smaak is zo veel intenser van gefermenteerde tofu. Misschien als je het zou mixen met zijden tofu? Echt zin om dit uit te proberen nu, ik hou van gefermenteerde tofu
Als je in een recept voor gebak oid eieren en dooiers nodig hebt waarbij je dan het ei tot pieken klopt, hoe doe je dit in een vegan recept? Lijnzaad en aquafaba?
Mengkom schoonmaken met citroensap en aquafaba opkloppen met een mixer.
Sorry ik was niet helemaal duidelijk denk ik. Als je eigeel en eiwit apart moet verwerken, hoe kan je dat dan vegan doen? Want je kan een heel ei vervangen door lijnzaad en water dacht ik en je kan eiwit vervangen door aquafaba, maar hoe vervang je een dooier?
Eigeel vervang ik dan inderdaad voor lijnzaad met water 1/3 van wat de hoeveelheid is voor een vegan ei. Ik gebruik ook wel eens no egg. Om een ei of eigeel te vervangen.
Heeft iemand deze stoofstukjes ooit weleens in de AH gezien? Volgens mij bestaan ze al een tijdje en ik zoek er altijd naar (ook in heel grote AH’s) maar ik heb het nog nooit gevonden, ook geen leeg schap. Of heeft iemand aanraders voor ander goed stoofvlees? Jackfruit ken ik wel maar dat vind ik toch iets te fruitig.
Seitan?
Wij gaan dit jaar met kerst vegan zuurvlees maken en dat lijkt wel op stoofvlees.
Wij gebruiken daarvoor oesterzwammen.
Deze snijd ik wat kleiner en meng ik in een mixje van peper, zout, paprikapoeder, knoflook, ui poeder en boter.
Daarna doe ik het in de airfryer op 200 graden ongeveer 6 minuten. Het kan ook in de oven op 200 graden maar dan weet ik niet hoelang het moet. In ieder geval tot het krokant is aan de buitenkant.
Hopelijk heb je er iets aan!