Plantaardig/vegan eten #2

Mocht iemand overwegen om die plantaardige tonijn van Princes te kopen: niet doen. Ik had 'm meegenomen omdat ie in de bonus was maar ik heb één hapje geproefd en het toen weggegooid. Ziet eruit als kattenvoer, heeft de textuur van kattenvoer en smaakt ook ongeveer zo. Ik had die op olijfolie maar betwijfel of de rest beter is ):

Shit haha, ik heb ook een blikje in mijn voorraadkast staan.

Ik zou er in ieder geval niet te veel van verwachten :grimacing: Misschien dat ie warm beter te doen is, geloof dat veel mensen dat ook zeiden van die van seasogood. Maar ik hou het voorlopig op die van garden gourmet, echt 100 keer lekkerder wat mij betreft

Ja die vuna vind ik ook goed! Ik ga deze dan iig warm in een saus ofzo uitproberen.

1 like

Misschien op een broodje tuna melt met extra veel kaas en jalapeno.

3 likes

Wat is jullie favoriete vegan lasagne recept?

Deze, maar ik heb nooit een andere geprobeerd eerlijk gezegd. I.p.v. seitan gebruik ik trouwens champions of vegan gehakt.

Chloe Coscarelli's Lasagna bolognese

2 likes

Die van Gaz, het kost wel wat tijd om alles klaar te maken maar het is het waard.

2 likes

Even een algemene lasagnetip: maak niet je bechamelsaus met erwtenmelk, gadverdamme. Ik had nog een pak open staan en dacht kan vast prima, maar er zat echt een vieze nasmaak aan, heb nieuwe gemaakt

3 likes

Die van garden gourmet was heel lekker vond ik tegen verwachting in. Heb eindelijk weer eens tuna melt kunnen eten en het was heerlijkkkk🤤

Ja die is top inderdaad! Ook lekker door pasta of op pizza

3 likes

Vind dat erwtenmelk een beetje naar vanille pudding smaakt, inderdaad in een bechamelsaus niet zo geslaagd :joy: heb het een keer door een champignonsoep gedaan. Ook niet aan te raden.

2 likes

Ja deze is geweldig!

5 likes

Ter aanvulling: ook geen gezoete melk of sojamelk. Bij beide houd je een nasmaak

1 like

Ik gebruik eigk altijd voor iedere saus ongezoete sojamelk en nog nooit iets van een nasmaak gemerkt. Met erwtenmelk had ik het idee voor de bechamel opgegeven zodra ik het pak opende :sweat_smile:.

4 likes

Ik vind ongezoete sojamelk ook prima voor bechamelsaus ja!

1 like

Ik heb laatst een blik linzen door m’n lasagne gegooid ipv vega gehakt, was best een aanrader!
En ook nog een aanrader voor welk recept het ook gebruikt: als je saus klaar is even KORT een staafmixer erdoorheen. Dan lijkt het meer op een goed vlezige saus en gaat lekkerder in de laagjes.

5 likes

4 likes

Had iemand het hier nou laatst over die kleine alpro bakjes met oa mango smaak die ineens verdwenen leken te zijn? Ik zag ze van de week ineens weer in de AH to go staan, terwijl ik ze ook al heel lang niet had gezien daar

Edit; wel mango en aardbei volgens mij, terwijl het eerst iets van bosvruchten was oid toch? Iets paarsigs iig

1 like