Ik heb deze ook nog nooit gezien! Ik heb het nu bij Crisp besteld, maar dat moet nog binnen komen. Volgens mij heeft Jumbo ook Vega stoofvlees. Ik gebruik zelf vaak ook oesterzwammen.
Ja ze heten in de lente/zomer pulled beef :’) ze zijn al heel lang in het assortiment!
Ik heb ze toevallig vanmiddag nog gezien, iets grotere albert heijn. Maar als ik het nodig heb kan ik het ook nooit vinden haha.
Hier hebben ze ze ook niet bij de appie.
Ik had de stoofstukjes van jumbo gebruikt maar die moet je dan wel ff wassen want die zijn al gemarineerd.
Oeh bedankt voor de tips iedereen. Ik ben nu uiteindelijk een recept met champignons aan het maken maar ik onthou seitan voor een volgende keer!
Ja bij ah XL, wel echt de XL want bij een gewone grote ah hadden ze het ook niet
Wat voor hapjes doen jullie bij verjaardagen? Ik heb al wel een lijstje dingen die ik wil maken/halen maar ben op zoek naar nog wat meer inspiratie!
Ik maak vaak focaccia met wat dips of nacho’s (geinspireerd op el pachuco).
Ik maak graag crostini’s met verschillende soorten beleg, bijvoorbeeld met geroosterde paprika/cashew spread met balsamico sjalotten of artisjokkenspread met pistache. Crudité’s met dip, blini’s met wortelzalm en mierikswortelmayonaise. Verder natuurlijk lekker brood met smeersels/dips als hummus, bruschetta, tzatziki. En vaak wat standaard schaaltjes met dingen als olijven, cornichons, notenmix, chips etc.
Maak je dat allemaal vegan?
Hahah shit ik zie nu pas in welk topic ik zit. Ik dacht dat het MastercheFF was. Ik ga hem even aanpassen!
Het klonk in ieder geval heerlijk
Ja focaccia ging ik sowieso al doen! En nachos zijn ook wel een goeie, als ik vantevoren voorbereiding doe is dat tijdens t feestje ook nauwelijks werk
en @George thanks voor de inspiratie ook!
Een kleine stap, maar mijn vriend en ik willen minimaal 1 keer per week vegan gaan eten. Hebben jullie nog tips voor recepten die we echt moeten proberen?
Mijn favo recept van de afgelopen tijd is deze linzen curry soep.
Sowieso heeft Pickuplimes veel lekkere recepten.
Als je warme hapjes leuk vindt: https://www.hotforfoodblog.com/recipes/2014/02/11/cauliflower-buffalo-wings/ die dipsaus mmmmmmmm
Heb je al eens zelf seitan gemaakt? Ik vond dat echt heel leuk toen ik net vegan werd. Laatst ook nog eens gemaakt hoor, maar toen vond ik dat echt amazing.
En ik zou ook vooral niet te moeilijk denken want ik zoek inmiddels ook gewoon niet - vegan recepten en die maak ik gewoon vegan dan.
Heb je trouwens al een keer aardappel-wortel-kaassaus gemaakt?
Ik vind dit gerecht heel lekker van Ottolenghi: mango aubergine noodle salade. Klinkt echt raar maar is zooo lekker. Recept staat hier Soba noodles with aubergine and mango
Nee allebei nog nooit gemaakt! Dus als je goede recepten hebt houd ik me aanbevolen
Thanks @Eendagsvlieg & @Mimir!
Het kost wel wat tijd, maar de vegan ham/brisket van gaz oakley zijn echt top!
Ik maak dan zelf nog een (bbq) sausje waarme ik ze dan in een gietijzerenpan mee bak/glaze en dan serveer ik het met een salsa of chimichurri.
Hij heeft ook een seitan bacon recept, die wil ik ook nog eens proberen.