Ik kan pick up limes aanraden! Ik heb al een aantal recepten van haar geprobeerd en ze zijn allemaal heerlijk. De ‘one-pot creamy mushroom pasta’ en de ‘One-pot tomato & chickpea stew’ maak ik vaak. Ik vind haar videos ook heel fijn om naar te kijken, ze is heel open en relaxed, ook voor mensen die niet volledig vegan eten.
Ik vind deze echt top, heb ‘m al heeel vaak gemaakt:
Ben ook fan van Pick Up Limes recepten: deze pompoen salie pasta maak ik wel vaker. Ik doe er alleen dan wel voor 2 personen minimaal een halve pompoen erin en meer rucola.
En deze quesadillatraybake kan ik ook aanraden. In plaats van koemelkkaas gebruik ik de plantaardige rasp van AH. De wraps overlap ik alleen niet. Ik beleg ze gewoon los per 4 stuks en leg er dan weer een wrap op. Dat maakt het eten een stuk makkelijker. Anders valt alles bij mij uit elkaar.
Bij beide Jumbo’s in mijn buurt zijn de vegan marshmallows al twee maanden niet leverbaar en dat maakt me verdrietig want dat was mijn ultieme comfort food.
Ik werd altijd een beetje tegengehouden door de prijs, maar misschien moet ik er maar gewoon aan toegeven. Dankjewel dat je me hieraan herinnert!
Heeft iemand inspiratie voor een recept met rode kool? Heb nog een halve liggen maar weet niet zo goed wat ik er mee moet, behalve inmaken misschien?
Ik was een paar weken geleden in Duitsland en echt aangenaam verrast door het vegan aanbod van supermarkt Rewe. Onderstaand mijn favo toetje en broodbeleg. Niet gezond, want vakantie eten:
Boeiennnnnn
Soep kan ook, wordt heel mooi paars
ok…
Afgrijselijk lekkere ‘salami’, vooral op een vers broodje van de bakker. De andere soorten broodbeleg waren ook lekker, maar deze spande de kroon. Hebben voor vertrek het hele schap nog maar even geplunderd.
Ik zag in NL dat Katja inmiddels vegan biggensnoepjes heeft. De ‘Fred Ferkel’ snoepjes had de Lidl in Duitsland een paar jaar geleden al.
Heeft er iemand een tip voor vegan Maoam achtige snoepjes? Die waren altijd mijn favoriet, maar heb nog geen goede vervanger gevonden.
In plakken snijden, bestrijken met een mix van mosterd, olie, knoflook, zout en peper (of andere kruiden naar smaak) en dan in de oven.
Langzaam ben ik al mijn dierlijke producten aan het vervangen voor plantaardige producten. Melk is nu havermelk of amandelmelk, voor yoghurt gebruik ik nu de alpro yoghurts. Volgende stap is kaas. Ik heb nog nooit vegan kaas gekocht, maar nu in de week zonder vlees en zuivel een 1+1 aanbieding dus wil het graag eens proberen. Welke zijn jullie aanraders? Die wildwestland melt me smokey klinkt goed voor op een tosti of over een ovenschotel…
ik vind die van violife het allerlekkerst (nu ook in de aanbieding) en oatly voor roomkaas. Die van nurish (idk of die uberhaupt nog verkocht wordt) is niet lekker (heel droog), simply V (niet verkrijgbaar bij AH) is nog lekkerder dan violife maar moeilijker te vinden, die van AH zelf is oke. Wildwestland is vgm van de Vega Slager dus daar heb ik wel vertrouwen in dat het lekker is.
Violife is het lekkerst! De komijnenkaas van de AH vond ik ook prima maar was de smaak wel snel zat (sneller dan dat de kaas op was). Jumbo vegan kaas was prima voor gesmolten dingen zoals tosti en ovenschotel.
De wilswestland kruidenroomkaas is in ieder geval heel lekker dus ben nu ook wel benieuwd naar de plakken!
Voor franse kaasjes heb ik eigenlijk nog geen enkele lekkere vervanger gevonden maar ik hou niet van Cashewkaas en dat is het vaak toch. En Oatly idd op brood, super lekker.
Van Violife dan de original of de Gouda plakken? En de AH plakken lijken me met kruiden wel lekkerder, klopt die aanname?
Original is mijn favoriet zelf. Maar smaken kunnen verschillen
Ik heb van AH alleen die met kruiden geprobeerd (komijn bijv), daarmee had ik dezelfde ervaring als Feather dat ik het wel snel zat was
Die geraspte ‘mozzarella’ van Violife is niet meer verkrijgbaar bij AH, of wel? Heb ook nog geen Jumbo locatie gevonden waar ze het verkopen, maar dit was echt m’n favoriet voor door de pasta ofzo.