Plantaardig/vegan eten #2

Ik vind de greek versie van Alpro de beste.

Ik let er ook op om meestal sojayoghurt te eten omdat dit een betere vervanging is met eiwitten. Die op basis van kokos of haver ed bevat vaak amper eiwitten.

3 likes

Ik zoek even inspiratie om iets te maken met beyond meat gehak. Ik heb geen zin in chili of belongese saus. Iemand anders een leuk idee?

1 like

Aardappelschotel uit de oven met prei en gehakt.
Vegan shepherds pie
Of bladerdeegflapjes met gehakt (vast een heel tata tip maar het is erg lekker als je het gehakt kruid met nasikruiden uit zo’n zakje!)

3 likes

of deze (isniet met plantaardig gehakt maar prima vervangbaar denk ik) Auberginerolletjes in tomatensaus - OhMyFoodness

1 like

Saucijzenbroodjes heb ik een keer gemaakt daarmee, erg lekker

Dandan noodles!

1 like

Smash burgers

1 like

Hoe lang is de violife kaas al aangepast?? heb ik dit compleet gemist?? Eerst was het 200gr per pak en 20gr per plak, nu opeens 140gr per pak en 15gr per plak??? minder plakken en minder gewicht EN het smaakt anders. We mogen ook niks leuks meer hebben!!

1 like

Ik denk dat dit vegetarisch is en niet plantaardig/vegan?

1 like

Oh foutje niet goed gekeken naar de topictitel. Verplaats het

Ik heb hem wel gekregen voor mijn verjaardag en er staat goed aangegeven welke gerechten vegan zijn (véél) en als ze te veganizen zijn wat je kan gebruiken. Er staan heel veel gerechten in die me lekker lijken en relatief simpel zijn, maar ik heb er nog niet uit gekookt, want ik had ineens 10 nieuwe kookboeken in 3 maanden :sweat_smile:

4 likes

Die nieuwe patésmaak van Kips is echt superlekker (tuinkruiden en bospaddenstoelen)

5 likes

Is vegan zalm te eten? Wil graag een pokebowl maar twijfel of vegan zalm nou echt een goede keuze is haha

1 like

Ik doe ook wel eens gewoon gemarineerde tofu voor poke bowls!

Iemand tips om m’n lasagne lekkerder te maken. Maak de vegan ragu van Ottolenghi die echt top is, maar de lasagne die ik er vanavond mee maakte kan echt wel beter. Mijn bechamelsaus heb ik met ongezoete Alpro sojamelk gemaakt (0g suiker), maar smaakte toch nog licht zoetig / beetje wee ofzo? Wel lang geleden dat ik melk bechamelsaus heb gehad dus kan het moeilijk vergelijken. Maar de saus miste wat diepte ofzo?
En vooral: de kaas die ik bovenop deed smolt niet, maar bleef hard / krokant. Welke vegan kaas zou wel lekker zijn hierop? Had nu een mix van de parmesan en mozzarella van nourish. Vooral de mozzarella was geen succes

1 like

Ik vind die van Vivera echt heel lekker! Maar ik weet niet hoe normale zalm smaakt dus ik kan het niet vergelijken.

Als ik kaas wil die smelt koop ik het liefst die van de Jumbo. Die druipt altijd zo van mn pizza af als ik teveel erop doe.

Ik heb een violife mozzarella verslaving. Smelt goed en heeft een heerlijk kazige smaak, in tegenstelling tot de ‘olie’ smaak van veel plantaardige merken.

3 likes

Hoe heb jij je bechamelsaus gemaakt dan? Vind zelf havermelk lekkerder dan soja.(maar wel 1 met weinig haversmaak, oatly bijv.) Voor diepgang gebruik ik vaak nog edelgist vlokken en miso.

Een beetje mosterd door je bechamel geeft ook altijd een diepere smaak!

1 like

Ik gebruik zelf het liefst haverroom, verdund met een beetje water en een klein stukje van een bouillonblokje. Als het klaar is voeg ik een snufje nootmuskaat toe. Vind het nooit zoetig smaken.

1 like