Plantaardig/vegan eten #2

Ik vind zelf die met paprika en oregano van Maza niet naar kikkererwten smaken. Sowieso vind ik Maza het minst naar kikkererwt smaken, zit vgm ook het laagste percentage kikkererwt in.

Ik heb gerookte tempeh gekocht bij de AH, was nieuw en ik was wel nieuwsgierig, maar eigenlijk geen idee wat ik er mee zal doen. Iemand het al geprobeerd toevallig?
Ik maak normaal het liefst toch sambal goreng tempeh maar ik denk dat je dan dat gerookte misschien niet eens meer merkt haha

In plakjes bakken als bacon?

1 like

Banh mi!

1 like

Ik denk dat dit ook wel lekker is op een (pita)broodje met wat koolsla/komkommer

3 likes

Heeft iemand ervaring met het eten van vegetarische hamburgers die over datum zijn? Specifiek de ereburger van de vegetarische slager. De tht-datum is 8 dagen geleden (oeps :melting_face:), hij ruikt nog normaal en zat in de verpakking dus wat dat betreft zou ik het erop wagen, maar mocht iemand dit afraden door negatieve ervaring doe ik ze toch maar weg.

Ik heb wel vaker groenteschijven en vegetarische schnitzels en balletjes iver de datum op. Dit was dan huismerk, maar denk niet dat dat wat uitmaakt.
Ik ruik en kijk dan gewoon. Zolang de veroakking niet bol staat

4 likes

Niet specifiek die burger, maar heb wel vaker vleesvervangers gegeten die over datum waren. Wel natuurlijk kijken/ruiken of ze er nog goed uitzien. Nooit last van gehad.

2 likes

Ja hoor heb ik weleens gedaan! Is echt m’n lievelingsburger. Laatst ook 1 gegeten waarvan de verpakking al een week open was.

1 like

De Lidl heeft sinds kort Griekse yoghurt op basis van soja en die is echt heel lekker vind ik!! Would recommend

4 likes

Ik kom even klagen over de (gezoete) sojamelk van de Lidl, ik vond deze altijd zoo lekker… Maar ik zag al dat de verpakking veranderd was, en toen ik em inschonk merkte ik dat ie veel dunner is nu en ook veel minder zoet :sob: Af en toe had ik gewoon ff zin in een lekkere zoete sojamelk. Nog steeds wel prima te drinken maar niet zoals ik em gewend ben :frowning:

1 like

Ik heb echt precies dit idee bij die Bio Amandelmelk ongezoet. Vind die van de Aldi zo veel smaakvoller van die de Lidl maar ik had in m’n hoofd dat die van de Lidl ook echt heerlijk was. Hebben ze de boel op de schop gedaan?

Weet iemand toevallig hoe lang zelf opgeklopte slagroom stijf (en lekker) blijft? Gaat dat een paar uur mee (in de koelkast) of kan ik beter zo’n spuitbus halen?

Op de dag zelf blijft het goed stijf maar ik vind zelf dat het de dag erna wel lekker is maar niet echt stijf meer. Maar je kan klopfix gebruiken dat helpt.

https://www.ah.nl/producten/product/wi126846/dr-oetker-klop-fix

Geen klop klop kopen want dat is geen versteviger maar poeder om slagroom te kloppen.

1 like

Dankjewel, de dag zelf is voldoende, ik gebruik liever geen klopfix (en eigenlijk ook niet zo’n spuitbus).
Welk merk slagroom heb jij gebruikt?

1 like

Oh sorry ik zie nu pas door deze vraag dat dit het plantaardig/vegan is ik dachf gewoon het mastercheff topic. Dus ik denk niet dat mijn antwoord van net dan heel zinvol is want ik heb nog nooit vegan slagroom gemaakt. Ik heb wel eens klop klop gebruikt en dat werkt vet goed maar daar zit ook melk en eiwit in dus dat is dan ook niet vegan…

Ik vind die van Blueband echt veruit het beste

2 likes

Ik ook, ik vind alleen dat hij wel redelijk snel slapper wordt. Maar dan kan je hem prima nog even opkloppen en dan is ie weer goed. Maar qua smaak vind ik deze ook echt het best en je kan hem echt goed stevig kloppen.

1 like

Ik wil voor morgen een vegan citroen-maanzaadcake bakken. Heeft iemand hier een favoriet recept, of andere tips? Ik maak meestal het (niet vegan) recept van Laura’s Bakery, en dacht er eventueel aan om de yoghurt te vervangen door een plantaardige variant, en de eieren door banaan, maar als ik bijvoorbeeld het recept van Proveg of Ekoplaza bekijk hoeft dat helemaal niet.

1 like

Deze!

1 like