Plantaardig/vegan eten #2

Is hier iemand die toevallig het “taart ende koeck” bakboek heeft en me het recept van de passievrucht taart kan doorsturen? Heb beloofd die taart te maken voor iemand en morgen mee te brengen, maar realiseer me nu dat mijn kookboek nog bij familie ligt van kerst… en zij zijn niet thuis.

2 likes

Omg saved the day! Dankjewel!!

Heeft iemand ervaring met deze gehakt?
afbeelding

Smaakt dit een beetje door de pasta/chili enzo? Vind nep gehakt/rul gehakt altijd zo een beetje zuurig ofzo. Maar mijn vriend wilt eindelijk ook meer vega/vegan gaan eten (door een documentaire jeej) dus nu ben ik op zoek naar gehakt voor pastas enzo. Hij is echt een vlees eter en ik gruwel meestal al van een heleboel echt vlees vooral die echte vleessmaak vind ik goor. Ik maak dus meestal pasta voor mezelf zonder gehakt of met vegarulgehakt uit een aanbieding (want duur en niet super lekker vind ik)

1 like

Ik heb vaak het goedkoopste kruimgehakt of vegan rul whatever van de albert heijn. Door een pasta proef je echt geen of nauwelijks verschil vind ik als iemand die ook gewoon vlees eet
Edit. Op de manier weinig verschil dat ik gehakt door een pasta saus vind smaken. Dat heeft niet echr een erge vlees smaak ofz

1 like

Wij ( vooral mijn vriend, ik zou even blij zijn met linzen ofzo) zijn grote fan van het beyond gehakt. Is wel niet super goedkoop.

2 likes

Ik vind het gehakt van de jumbo lekkerder dan die van beyond. Ik had laatst kleine gehaktballetjes gemaakt, en die van beyond had uiteindelijk de typische ‘beyond smaak’ waardoor we het idee hadden gewoon een beyond hamburger te eten. Die van de jumbo had veel beter de kruiden opgenomen die ik er doorheen gedaan had, dus die waren veel lekkerder. En ze vielen minder uit elkaar tijdens het bakken omdat de structuur iets droger was, dat was ook prettiger.
Dus ik haal voortaan die van de jumbo.

4 likes

Had ik laatst ook met het gehakt van de AH. Ik had het opgelost met een theelepel baking soda (op een 8-persoonspan chili).

1 like

Ik vind dit echt superlekker gehakt voor door een pastasaus en chili enzo. Ben ook fan van Beyond, maar zoals hierboven genoemd een stuk duurder en heeft wel een overheersende smaak. Die van Jumbo is een stuk neutraler.

Ik ben echt ‘anti’ rulgehakt, vind het meestal te fijn qua structuur, droog en de smaak idd een beetje zurig.

2 likes

Dat ga ik volgende keer proberen!
Vond hem wel beter smaken dan de andere merken die ik geprobeerd heb

1 like

Iemand nog leuke tips voor Eindhoven op vegan gebied? Ik heb natuurlijk wel happycow al gecheckt maar misschien hebben jullie persoonlijke aanraders.

Voor chocolade liefhebbers hier
Hands off komt met een nieuwe smaak
Het is nog niet bekend welke, maar ik mocht laatst 3 smaken proeven en beoordelen en als het 1 van die wordt, dikke aanrader

4 likes

Als je uit wilt pakken: Bij Albrecht

Verder is Jungle leuk (volledig vegan koffie/lunchtentje) en Frank vind ik ook een aanrader (niet vegan, wel veel op de kaart om uit te kiezen en ze denken goed mee). Beiden in Woensel West. Vroeger een achterstandswijk wijk, nu juist leuk en best hip.

2 likes

Dank je wel! Voor een volgende keer zeker goede tips, ik ging dezelfde dag nog naar Eindhoven dus andere dingen gedaan. Jungle stond toevallig al op mn lijstje maar die was dicht helaas.
We hebben een megalekkere tempeh banh mi gegeten in de Down town gourmet market. En ‘s avonds noodlesoep bij Xu’s Noodle bar, de spicy black garlic was een aanrader!

1 like

Ik twijfelde tussen ‘durf te vragen’ en hier. Hoop dat het oké is om dit hier te vragen!

Wanneer je naar een vegan restaurant/koffietentje gaat (waar ze dus alleen vegan eten serveren):
Zouden jullie er dan moeite mee hebben als iemand in de bediening leren schoenen draagt? En wollen truien?

  • Ja, absoluut - leren schoenen
  • Ja absoluut - wollen kleding
  • Ik zou het enigszins vervelend vinden - leren schoenen
  • Ik zou het enigszins vervelend vinden - wollen kleding
  • Boeit me niet - leer
  • Boeit me niet - wol
  • Alleen als ik het weet vind ik het vervelend
  • Ik zie dat (over het algemeen) niet aan kleding/schoenen
  • Ik zie dat (over het algemeen) wel aan kleding/schoenen
  • Anders
  • Ik ben vegan
  • Ik ben niet vegan, maar eet wel regelmatig in vegan restaurants

0 stemmers

Waarom ik dit vraag

Ik wil solliciteren bij een brunch/lunch/koffietentje waar ze alleen vegan eten serveren. Ik ben zelf niet vegan, maar wel geïnteresseerd in vegan eten en vind dit een leuke en lekkere plek. Ik draag alleen wel zo goed als altijd leren schoenen, dus dat zou betekenen dat ik ook op leren schoenen zou moeten werken. Opeens bedacht ik me dat dat misschien wel gek is. Ik vroeg me af wat vegans/ mensen die regelmatig vegan eettentjes bezoeken hiervan vinden.

Ik denk dat dit niet persee een probleem hoeft te zijn voor mensen die een vegan lifestyle hebben. Zelf ken ik ook vegans die wel bv leren schoenen dragen omdat ze die al hadden voordat ze vegan waren maar en die dus ook niet zomaar willen wegdoen omdat dat ook ‘zonde’ is van het dier, maar als de schoenen vervangen moeten worden wel voor een vegan alternatief gaan

4 likes

Ik ben vegan en koop zelf geen nieuwe leren of wollen items. Wat ik al had draag ik gewoon verder. Second hand vind ik ook geen probleem.

Wat iemand anders aan heeft let ik niet zo op.

Wat ik wel stom zou vinden is wanneer ze in een vegan restaurant bedrijfskleding (schorten ofzo) met leer zouden hebben.

8 likes

Ik eet vegan en koop sinds ik vegan eet geen leer en wol meer, maar ik draag en gebruik nog wel de wollen kleding en leren tassen die ik heb. Ik vind het zonde om weg te doen.

Volgens mij zijn er ook mensen die vegan eten en wel tweedehands wol kopen bijvoorbeeld. Ik weet ook nog niet zo goed wat ik ga doen als m’n wollen sokken kapot zijn, en ik weer naar Scandinavië ga waar het -20 is.

Eens met @coffeebreaks over leren bedrijfskleding, leren stoelen in een vegan restaurant zou ik ook vreemd vinden. En wat andere mensen aan hebben let ik ook niet zo op, tenzij het heel overduidelijk een leren pak zou zijn misschien.

Maakt mij echt niet uit maar dat komt omdat ik plantaardig eet en geen vegan ben.

Hier ook iemand die tweedehands wol en leer wel koopt en draagt, dus ik zou het niet vreemd vinden. Er zijn wel mensen die dit echt niet zouden waarderen, maar ik denk dat dat maar een heel klein percentage is. Ben benieuwd wat de eigenaar ervan zegt! En leuk dat je daar wil gaan werken.

2 likes

Weet iemand hoe je wel kaneel of cacaopoeder goed door amandelmelk kan mixen?

1 like