Ja hoor, kan prima!
ja kan! ben echt zo dankbaar dat flora er is nu, ik had een tijd terug in mijn ouders huis gekookt en een restje in de koelkast laten liggen daar. M’n ouders vonden het ook echt een fijne botervervanger dus kopen nu ook niks anders meer!
Misschien dat ik in het nieuwe jaar ook maar even een bloedonderzoek laat doen. Ik heb een tijd B12-injecties gehad, dus op zich niet vreemd om daar (ook) weer eens naar te laten kijken.
Doen anderen hier dat ook, eens per jaar (of vaker) bloed laten onderzoeken?
Sowieso zou het voor iedereen in Nederland goed zijn vit D bij te slikken, de zon schijnt hier te weinig en de de hoek is ook niet helemaal goed. En voor optimale opname zou je veel vaker in korte kleding moeten dan we hier doen.
Ik slik het hele jaar door, ook om winterdepressie wat kleiner te maken.
Daarnaast slik ik vit B12, gebruik ik ijzersiroop, vegan visoliecapsules (en magnesiumcitraat en glucosamine voor het vele sporten).
Ik eet bijna volledig plantaardig en weinig vervangers met toegevoegde B12 (eet liever peulvruchten).
Deze had ik eerst ook, van Body en Fit, maar ik kon ze laatst niet meer terugvinden. Ik wist ook niet meer waarvoor ik ze was gaan slikken, dus nu ben ik ermee gestopt. Waar slik jij ze voor?
Mijn winterdepressie is weer real trouwens, dit jaar. Pff.
Ook gewone blueband is vegan!
Ik merk eigenlijk geen verschil tussen flora en dat om eerlijk te zijn.
Ik haal ze bij Holland&Barrett (vaak in de aanbieding, haal daar sowieso veel van mijn supplementen), maar visolie schijnt goed te zijn voor je hersens en zichtvermogen. Ook is het een vetzuur die je lichaam niet zelf kan aanmaken.
Winterdepressie is hier ook hoor, maar merk dat het elk jaar wel beter hanteerbaar word door dingen die ik toepas; veel naar buiten, buiten sporten ook, vit D slikken en gezond/gevarieerd eten etc.
Nu beetje aan aftellen tot de donkerste dagen weg zijn.
Ik wist niet dat HnB ook vegan visoliecapsules heeft. Misschien was BnF goedkoper en ben ik daarom voor dat merk gegaan.
Momenteel merk ik echt dat de winterdepressie het me ook moeilijk maakt goed voor mezelf te zorgen, en daardoor neem ik het minder nauw met mijn plantaardig dieet. Ik zou eigenlijk vaker hier moeten kijken voor toegankelijke recepten, dan pak ik in ieder geval het koken weer op (want zelfs dat doe ik nu bijna niet).
Ps Goed nieuws, de dagen worden alweer bijna langer.
Ik slik de vitamine D van Kruidvat. Kost 2.99 voor 60 pilletjes en die werkt super. Ik laat normaal 2 x per jaar mn bloed testen ( dit jaar maar 1 keer)
Ik stap ( tijdelijk) over naar plantaardige yoghurt
/kwark en melk om er achter te komen of mijn buikpijn klachten lactose gerelateerd zijn.
Nu ben ik opzoek naar tips voor lekkere en niet te dure producten.
Schrok van de prijzen in de winkel en heb geen idee wat ik moet kiezen. Wie kan mij helpen? ,
Als ik zelf last heb eet ik liever helemaal geen kwark of yoghurt.
Vind zelf alpro go on (soja kwark) erg vies
Producten die lactosevrij zijn, maar wel op melkbasis liggen qua smaak het dichtst bij de “gewone” variant (o.a. van arla, maar ook huismerk is te koop) maar die zijn natuurlijk niet vegan
Ik vind de soja kwarq van AH huismerk het lekkerst!
Ik vind alpro go on juist wel lekker! Wel vrij duur, sla vooral in als ze ergens in de aanbieding zijn
Lidl heeft bakken yoghurt in 3 smaken voor 1,49 per stuk. Die vind ik best chill.
Ik vind Alpro Go On het lekkerste, is vrij duur maar het is ook wel vaak ergens 1+1 gratis in de aanbieding dus dan valt het wel weer mee!
Ik ben benieuwd naar jullie plannen voor het kerstdiner! Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk wordt het de 25e:
- Voorgerecht: Borrelplank van Sjurr met extra verse groene en fruit
- Hoofdgerecht: de roast van Sjurr met spruitjes
- Toetje: ik denk dat ik tiramisu ga maken op basis van silken tofu
En de 26e wordt denk ik zelfgemaakte pizza en nog meer tiramisu
Nooit geweten dat zij vegan vitamine D hebben! Veel betaalbaarder dan dat paddenstoelengebeuren van Holland & Barrett ook. Goeie tip dit, ik ga me er ook maar eens aan wagen.
Uhuh, en de kwaliteit is ook goed! Ik had een flink vitamine D tekort begin dit jaar en de arts wilde me een kuur geven maar ze hadden alleen vegetarische vitamine D. Dus in plaats daarvan heb ik toen 8 weken lang iedere week een halve pot van deze genomen en toen was het weer helemaal bij getrokken! Voel me zoveel beter.
Bonus: Ze smaken naar snoepkettingen
Wij hebben voor 1 dag borrelplank + stoofpotje van Sjurr.
En voor de andere dag bestellen we bij ons favoriete Italiaanse restaurant.
En dan ‘3e’ kerstdag of kerstavond doen we nog een high tea van ons andere favo tentje hier waarschijnlijk.
We gaan vol voor de support your local en treat yoself deze kerst