Plantaardig/vegan eten #2

Ik moet ook nog bedenken wat ik ga maken met kerst… Kan mn eigen eten even niet meer zien :joy:

11 likes

Ik ga als voorgerecht bruschetta met avocado en champignons maken, hoofdgerecht mushroom en guinness pie uit Bosh en als toetje lavacakejes, zat als recept in de mail van de groene meisjes. Ik geef mezelf twee kookboeken als kerstcadeau, dus hopelijk kan ik daarmee iets maken voor tweede kerstdag haha.

3 likes

Heb je voor mij het recept van die mushroom en Guiness pie, klinkt echt geweldig

OMG ik wil ditttt

5 likes

Wij zijn maar met z’n 2e en ik weet nog niet of ik zin heb om uitgebreid te koken, als ik het wel heb wil ik dit maken: https://www.youtube.com/watch?v=O6i61usg6CY . Verder gaan wij een dag een 5 gangen vegan diner bestellen bij een tentje hier wat verderop en een dag willen we vegan kaasfondue’en

Waar halen jullie vital wheat gluten voor seitan? Ik heb nog een zak uit de uk van Holland & Barrett maar de Nederlandse verkoopt die niet. Ik hou van seitan dus wil het graag maken maar als deze zak op is weet ik niet waar ik het kan halen (dus maak ik deze maar niet open Hahaha. Slaat nergens op)

Ik heb laatst een zak bij de veggiedeli besteld maar nog niet gebruikt. Het heet iets van ‘seitan fix’ volgens mij.

1 like

De notenshop!
@anon95331300 ja hoor. Ik ga dat deeg uitrollen en dan sterren eruit steken met koekjesvormen denk ik.

Samenvatting

2 likes

Denotenshop.nl of de zuidmolen

1 like

Met kerst hou ik het lekker makkelijk en heb bij de vegan box een driegangen kerstmenu besteld. Dit bestaat uit:

• Vegan scallops met baconkruim
  • Gevulde pompoen met geroosterde aardappeltjes en spruitjes met cranberry
  • Vegan tiramisu
1 like

Heeft iemand tips voor blogs/kookboeken/youtubers met iets ‘luxere’ recepten? Dus wat meer eten dat eruit ziet alsof je in een restaurant zit in plaats van praktische maaltijden. Ik kan zelf niet zoveel vinden. Beetje zoals dit:

Heb ooit hier 3 zakken gekocht, doe ook vaak een schepje in mn brood voor extra elasticiteit

1 like

Één dag gaan we flink borrelen met @anon76889665’s box, garnalen en inktvisringen van VJFB, en misschien ga ik ook nog KFC erbij maken als ik er zin in heb haha. We hebben ook kaasfondue van Vegan Flore meebesteld maar ik denk dat we ruim voldoende hebben aan al deze hapjes dus dat komt een andere keer wel haha. Op tweede kerstdag wordt er een menu besteld bij een restaurant! Het originele menu is vega maar ze konden het veganizen dus het zal ongeveer dit zijn maar dan iets aangepast:

Vega menu dat wordt geveganized

Voor (kleine gerechtjes om te delen):

• Rode linzenpaté met venkel en pastis
  • Italiaanse auberginesalade met tomaat en Parmezaan
  • Canneliniboontjes met zoetzure paddenstoeltjes
  • No meat loaf met chipotle groene tomatensalsa
  • Sushi met tahoe, gele curry en nori

Tussen: truffel-crème soep

Hoofd: Gegrilde knolselderij, cranberries, geroosterde balsamicospruitjes en amandelen, gratin van pompoen met paddenstoelen, tompouce van tuinbonen en geitenkaas, honing en walnoot

Dessert: Brownie met garam masala

De geitenkaas, parmezaan en honing moet je dus even wegdenken haha :slight_smile:

Eten jullie trouwens truffel? Daar zijn de meningen nog wel over verdeeld in vegan-land toch?

• Ik ben vegan en eet geen truffel
  • Ik ben vegan en eet wel truffel
  • Ik ben niet vegan en een geen truffel
  • Ik ben niet vegan en eet wel truffel

0 stemmers

1 like

Ehm ik “eet wel truffel” maar ik koop het nooit zelf haha, maar als iemand vegan voor mij zou koken maar wel met truffel zou ik het wel eten ja denk ik

Haha ja ik denk idd dat de meeste mensen hier niet dagelijks verse truffel over hun pasta schaven :stuck_out_tongue: maar bedoelde idd of je het zou eten mocht je er uit kunnen kiezen / je het voorgeschoteld krijgt

Eerlijk gezegd kom ik truffel zo weinig tegen in m’n leven dat ik er ook nog nooit over nagedacht had, dat bedoelde ik vooral te zeggen haha. Bedenk me net wel dat een vriendin van me pas van Willicroft die vegan truffle sauce had, zit daar dan ook geen “echte” truffel in?
edit: dat is saus met neppe kaas maar echte truffel voor wie geinteresseerd was haha

1 like

Ja is ook zo. Ik heb laatst een pizza met vegan mozarella, gemengde paddestoelen en verse zwarte truffel gehad en dat was echt :drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face: ik droom er nog steeds van. Kunstmatige truffelsmaak in sausjes e.d. vind ik niet zo lekker en eet ik eigenlijk nooit, maar daar zit vaak inderdaad ook geen echte truffel in.

2 likes

Ehmm ik eet wel truffelsmaak, maar wel het liefst dan synthetische truffel. Als er in een restaurant echte truffel in zit laat ik het niet staan ofzo, maar liever support ik het niet.

1 like

Ik gebruik chemische truffelolie. Heb een paar keer echt truffel gegeten maar vond het erg overrated.2

1 like

Is truffel niet vegan omdat er dieren gebruikt worden bij het vinden? Of is er een andere reden voor?