Ik kijk een oude aflevering van masterchef australia (of nou ja van dit jaar) en ze hebben een gast kok als jury lid, Shannon martinez. Ze wordt beschreven als de koningin van de Vegan keuken, toevallig heb ik ook wel een chill hoek van haar (ookal gebruik ik nooit kookboeken haha), maar ze is helemaal niet vegan zelf? En ik vind dat best stom eigenlijk, beetje zelfde gevoel als wanneer een man de leider van een feministische groep zou zijn. Helemaal goed hoor, blij dat iemand van vegan eten geniet, maar vind niet dat een vleeseter representatief zou moeten staan voor de vegan keuken. Ben wel benieuwd wat anderen hierover denken, misschien moet ik maar gewoon meer vieren dat een vleeseter ook om vegan eten geeft.
Leuke aflevering vond ik dat! Juist omdat ze zelf niet volledig vegan eet, spreekt ze misschien wel zoveel mensen aan. Ik dacht dat het merendeel van de mensen die in haar restaurant komen eten zelf ook niet vegan eten normaal gesproken.
Ze laat op haar manier zoveel mensen kennis maken met vegan eten, als al die mensen 2 dagen per week vegan gaan eten zou dat al zo mooi zijn.
dat is wel waar, vind ik ook positief. Sowieso EINDELIJK eens een aflevering zonder vlees/vis
Ik denk juist dat het goed is om een vleeseter vegan te laten promoten. Dan bereik je tenminste mensen die de plantaardige keuken niet (goed) kennen.
Ik volg een aantal Facebook paginaās die over vegan eten/leven gaan en altijd als er een bekend iemand de switch geheel (of gedeeltelijke) maakt, geven die ādiehardā vegans negatief commentaar want dan doen die mensen die het promoten niet precies goed genoeg in hun ogen⦠Alsof vegan zijn een cult is, en door die negatieve benadering maak je niet de beweging groter. En wat we willen is dat meer mensen vaker (of geheel) overstappen op vegan eten/leven en dat er meer mensen geven om alle dieren/natuur etc.
Je hoeft niet perfect vegan te zijn om een verandering te maken.
Ik kwam er ook pas in die aflevering achter dat 1 van de deelnemers vegan eet. Fijn dat hij en nog een andere deelnemer best wat gerechten hebben gemaakt zonder vis of vlees en die heel hoog scoorde.
Ja, die binnenkort eens testen, kom niet vaak in de Plus, las ergens dat ie beter was dan die van appie.
Zelf al getest?
Nog niet! Ken verder ook geen producten van melkan
Ik hoop dat ie lekkerder is dan hun sojamelkā¦
Die had ik verdrongen inderdaadā¦
Ik vind die van AH ook lekker alleen die lijkt best wel snel in elkaar te zakken, ben benieuwd of dat bij deze anders is
Ik heb gelezen dat deze minder snel in elkaar zakt dan die van de AH, dus ik ben hoopvol. Die van mij is bijna op, dan ga ik het proberen.
Ik kwam deze Mexicaanse vegan blog tegen toen ik wat ging opzoeken over tamales en het ziet er allemaal echt heel goed (en traditioneel) uit. Ik dacht misschien vind iemand anders dit ook leuk, dit is 'm: https://dorastable.com/
PS @Violoncello hoe gaat het met je seitan roast? Ik ga zo aan mān seitan beginnen, maar was vergeten dat mān blender kapot is dus moet de bonen maar met de hand prakken
Oeh ziet er goed uit!!
Oh dit ziet er heel chill uit allemaal! Sla hem gelijk op, ben al helemaal gemotiveerd om vegan chorizo te maken nu
Ik ben geen vegan, maar probeer wel de helft van de tijd plantaardig avond te eten, en nu heb ik ottolenghiās vegan RagĆŗ bolognese gemaakt en het was echt super lekker en het smaakte echt heel erg naar de real deal.
Het is het 2e recept op die site, hij staat in Flavor maar ik wilde m ff aanraden mocht iemand ragu missen, ik ga m voortaan standaard vegan maken want echt net zo lekker.
Oh jaaa mān moeder had deze ook gemaakt pas geleden echt megalekker! Chill dat ie ook online staat, was vergeten foto van het recept te maken haha
Thanks! Ik ga hem ook een keer maken!