Plantaardig/vegan eten #2

Ja, maar vis olie en algen olie worden hetzelfde opgenomen.

1 like

Dat is goed om te horen! Ik bedoel inderdaad het chiazaad poeder, maar het ging mij vooral om gebroken lijnzaad.

Ik wil dit weekend een taart bakken, hiervoor heb ik slagroom nodig om zelf op te kloppen. Heeft iemand een idee welke winkels dit fysiek in Nederland verkopen?

Elke supermarkt? Gewoon zo een bekertje of pak slagroom halen in de koeling. Als het al opgeklopt is staat het erop of zit het in een bus.

1 like

https://images.app.goo.gl/NkS3bEW2ykQYFqZW8
Volgens mij heeft elke supermarkt deze wel!
@Bunnyslippers ik heb in Nederland nog niet eerder vegan slagroom gezien die al opgeklopt is, ken dat eigk alleen van slagroom van koemelk.

Edit: tip koop ook zakjes klopfix op de bakafdeling voor erbij.

1 like

Ja elke supermarkt mag. In een pakje/bekertje wat je zelf moet opkloppen, wat in een buszit wordt heel snel slap.

Zo goeiemorgen, ik vond het al een mega vreemde vraag maar ik was vergeten dat ik in dit topic zat.

Excuus.

Edit: ik ken trouwens alleen Alpro om op te kloppen, maar zelf dus nooit geprobeerd. Mss iemand hier wel?

3 likes

Die van alpro ken ik, die werkt niet super goed in mijn herinnering. Dacht dat blue band met slagroom kwam maar dat was kookroom zag ik vandaag.

Ik zie je edit, ga ik dat proberen!

3 likes

:joy: toen ik je antwoord zag controleerde ik als ik wel in het vegan topic zat. Anders was mijn vraag nog al apart.

Klopt blue band en violife komen beide wel met slagroom, maar die zijn nog niet uit helaas.

3 likes

Oh dus wel, ben benieuwd! Zou wel fijn zijn als het net zo goed werkt als niet vegan slagroom.

dit topic is voor vegetariërs

1 like

Oh sorry. Dan ga ik naar dat topic

1 like

Zou er nog wel aankomen idd! Jumbo had laatst ook slagroom van Soyatoo maar lang niet overal

1 like

Bij de AH hebben ze bij de oliën een flesje lijnzaadolie, kost maar 3 euro en ik doe elke dag een eetlepel (15 ml) door m’n ontbijt.
Daarmee zit je ook aan je omega’s en het is stukken voordeliger. Ook goed voor de stoelgang.

1 like

Voor de eerste stapjes wel handig ja, maar als je vanuit vegetariër op zoek bent naar tips om iets plantaardig te maken ben je van harte welkom natuurlijk hé!

5 likes

Ik heb hem nog niet geproefd, maar ik weet wel dat het bestaat!

https://www.ah.nl/producten/product/wi461861/ah-soja-topping

Oh nee die staat hier in de koelkast hoor, die is top.
Waar ik op doelde was opklopslagroom die al opgeklopt was.

2 likes

Ik koop geen gebroken lijnzaad, maar breek het ook niet zelf. Roer het gewoon zo door mn ontbijtje, of is dat eigenlijk niet goed dan?

Hebben jullie de nieuwe Dr. Oetker Pizza al geprobeerd? Ik ben vandaag bij 3 ah’s geweest maar helaas nog niet gevonden.

1 like