Plantaardig/vegan eten #2

Waarom zijn er in de eerste week van #veganuary geen leuke aanbiedingen om dit te promoten? :see_no_evil:

1 like

Verschillende supermarkten (Dirk, AH, Hoogvliet, Jan Linders) hebben Alpro 1+1 gratis of 50% korting, en Lidl heeft vanaf donderdag een paar tijdelijke vegan producten in het assortiment. Zie ook veganbonus.nl voor een overzicht! Qua vleesvervangers nog niet heel veel deze eerste week, misschien later in de maand.

4 likes

Ja klopt! Misschien ligt het ook meer aan mijn productvoorkeuren🙈

1 like

Volgende week wel alle A-merk zuivelvervangers 1+1 gratis bij de AH! Ik ga eens wat verschillende proberen. En hoop dat vegetarische slager ook nog met een leuke bonus komt deze maand.

Verder wil ik tijdens de vegan challenge nog een kaasplank maken met vegan kaasjes, de beste diepvriespizza vinden en goede vegan croissants. Had vandaag de AH basic (dacht ik) en vond die heel smakeloos. Tips voor deze dingen zijn welkom maar zal ook nog even de zoekfunctie gebruiken!

De vegan kaas van Jumbo eigen merk is in ieder geval geen aanrader om als beleg te gebruiken, ik ga er maar tosti’s mee maken.

5 likes

Ik vind deze echt fantastisch goed! Al geprobeerd?

1 like

Nee! Ik sla ze even op, eens kijken of ze die bij mijn supermarkt hebben. Thanks voor de tip!

1 like

Zijn ze alle drie vegan?

Ah sorry, ik haal de vegan/Vega topics regelmatig door elkaar. De eerste (spinazie) is vegan, de andere 2 alleen Vega. Excuus!

Eerste was wel mijn favoriet, trouwens. Zal mijn bericht even aanpassen :orange_heart:

2 likes

Oh wilde je absoluut niet terechtwijzen oid hoor😅 heb ik zelf ook een hekel aan

Ik hoopte meer dat er iets was veranderd of dat ik verkeer gelezen had en dat ze wel alle drie zonder kaas van echte melk waren🙈

2 likes

Ah nee no worries hoor! Maar dan hoort alleen de eerste hier thuis, dus daarom even aangepast :relaxed:

1 like

Bedoel je aankomende week? Ik zag op de website van de AH nu bijvoorbeeld alleen de kwark van alpro staan en niet de yoghurt. Dus volgens mij doet niet alles mee!

Over de kaas: ik vind die camembert die in het verse kaasschap ligt bij de ah erg lekker!

Ah ik was bij de AH vandaag en het is alleen op kwarkachtige dingen. Ik heb er 2 meegenomen die ik volgens mij al eerder had geprobeerd; Alpro kokosyoghurt (niet de soja variant) en van Oatly haver Griekse stijl.

Bedoel je de camembert van Nurishh toevallig? Dat was de enige die ik zag, lag niet bij de kaasafdeling maar in een vak waar ook de andere vegan kaas ligt (maar deze AH is zo raar ingedeeld ook).

Ik heb ook nog de pizza van the good baker die hierboven genoemd werd gehaald.

Verder vind ik de vegan challenge echt enorm meevallen maar dat is denk ik omdat ik al vega en grotendeels vegan at. Grootste tegenvaller is in hoeveel vleesvervangers kippen eiwit zit, we hadden nog bratwurst en empanadas van de vegetarische slager liggen en daar zit t allebei in.

1 like

Ik ben gisteren begonnen met vegan feta maken, volgens The homemade vegan pantry.
Er staan nu speltgranen in water te weken totdat ze ontkiemen, moet het twee keer per dag omspoelen en water verversen. Daarna met water in een afgesloten bakje en wachten tot het water troebel en bubbelig wordt. Daarna dat water (noemen ze rejuvelac) mixen met amandelen en zout en dat weer laten fermenteren, daarna met agar agar verhitten en dan komt het laatste rijpingsproces. Het is allemaal supermakkelijk, duurt alleen een tijd voordat het klaar is. Ik ben zo benieuwd naar de smaak! Er staat bij dat het het lekkerst is na 3-4 weken zelfs, maar denk dat ik al eerder ga proeven haha

15 likes

Wat leuk! Deel vooral het resultaat hier als je geproefd hebt :slight_smile:

2 likes

1 like

Wie heeft er al producten van greenforce geprobeerd? Moet je zelf nog kruiden toevoegen, en zo ja welke raad je dan aan :see_no_evil:

Ah dankjewel! :hugs: voor de schnitzel ook geen paneermeel?

Ik wil ook wat bestellen alleen de verzendkosten weerhielden mij🙈

Ga Greenforce nu voor het eerst bestellen. Zag dat je met veganuary20 20% korting krijgt. Zie vaak kortingscodes voorbij komen dus sowieso handig om eerst even hun FB te checken voor je bestelt!

2 likes

Ik krijg steeds reclames van peasmaker, iemand daar ervaring mee? Of andere soortgelijke stukjes die geschikt zijn om stoofvlees e.d. te maken? Sojabrokken vond ik niet geschikt, want die blijven sponzig en vallen helemaal niet uit elkaar. Ik zoek iets wat echt op draadjesvlees lijkt.

Dit is peasmaker trouwens voor wie nog niet de reclame heeft gekregen

1 like