Oh nu snap ik het Dank je!
Nog een tip: in de laatste Allerhande staan een paar vegan recepten en er zit een kortingscode in voor the good Baker pizza (2.50 ipv 3.69) en een bon voor 50% korting op garden gourmet.
Mijn leven is compleet.
Vandaag gegeten op brood en vond deze echt heel nice! En mijn Ah heeft opeens allemaal vegan toetjes zoals tiramisu
Oh die is echt lekker inderdaad, aanrader!
Update van mn vegan feta. Ik had dus een bubbelige vloeistof (rejuvelac) die ik heb geblenderd met geweekte amandelen en wat zout. Ik heb geen “high speed” blender dus kreeg het helaas niet zo glad maar wel goed genoeg voor een lekker resultaat denk ik. Daarna heeft dat mengsel 3 dagen op kamertemp gestaan totdat het “tangy” smaakte, lastig te beoordelen maar vond het wel kazig smaken. Vandaag met agar agar gemengd en laten stollen in de koelkast, nu staat het in een brine (heel zout water) op kamertemp voor 8 uur en dan is het in principe klaar! In het recept staat wel dat het na 3-4 weken nog heel wat verbetert in smaak, dus ik ga zeker een stuk wat langer bewaren.
Die rare vorm komt doordat het in een kaasdoek in een kom heeft gezeten het is wel echt veeeel feta, zeker een halve kilo denk ik!
Supercool dat je dit zelf gedaan hebt joh, ziet er ook echt heel kazig uit! Was het ‘proces’ lastig te reguleren vond je?
Nee totaal niet, stond goed beschreven ook met de dingen die je kan zien en proeven! Het gaat precies zoals er staat tot nu toe behalve dat ik het niet zo superglad kreeg.
Het is wel even een proces (dit is dag 8 volgens mij) maar ik heb wel nog over van de rejuvelac dus andere kazen uit het boek kan ik nu wat makkelijker maken
Even als waarschuwing voor mensen die dit misschien gekocht hebben:
“Er zijn geen problemen met de kwaliteit of voedselveiligheid, maar het product in deze verpakking is dus niet vegetarisch en bevat varkensvlees”, aldus de supermarktketen op haar website.
Ik vind dit nou niet echt een goede reactie, je gaat er misschien niet dood van dus wat dat betreft is het misschien niet onveilig, maar ik vind dit echt een hele grove fout.
Heeft iemand Crackd: Vegan Ei al geprobeerd? Ik ben hier heel benieuwd naar.
https://www.jumbo.com/producten/crackd-het-vegan-ei-490g-456316FLS
Wow wtf? Je kan trouwens een vleesallergie hebben dus wel potentieel gevaarlijk ook.
Dag 14 van Veganuary! Ik mis nog steeds mijn boterham met kaas niet. Wel blijf ik me maar verbazen over waar kippenei eiwit in zit, ontdekking van de dag: in de gele erwten macaroni van Honig (@kurisu !!) bijvoorbeeld. En onze chocopasta bleek niet vegan te zijn (hebben normaal een andere, wel vegan, in huis), eet ik verder nauwelijks maar kwam er pas achter toen ik het wel gegeten had.
Qua eiwitten heb ik heel veel aan de tips van Kurisu gehad, na even inlezen zie ik wel meerdere voordelen van Hemp zaad dus die staat nu klaar voor door het ontbijt. Zijden tofu kan ik hier nergens in de buurt vinden dus als ik er binnenkort in de buurt ben, kijk ik even in een andere toko.
Mijn huid ziet er zo veel beter uit en heb veel minder last van mijn maag/darmen. Dat komt ook omdat ik lactose intolerantie heb en er normaal minder op let maar nu dus zeker weet dat ik niks met melk eet/drink.
Voor mij nieuwe producten getest
- Vegetarische Slager Specktakel - qua knapperigheid en structuur net the real deal maar van de geur die erna in huis hing ging ik haast over mijn nek, terwijl de afzuigkap vol aanstond. Ik vond de nasmaak ook niet lekker en vond het te zout.
- Beleaf amandelyoghurt bosvruchtensmaak - prima, de andere met passievrucht was lekkerder
- Oatly haveryoghurt bosvruchten - prima, maar zou toch voor de naturel variant gaan.
- Hands off my chocolate Hazelnut crunch - rare smaak, mijn vriend en ik vonden deze allebei niet lekker en hebben een halve reep weggegooid. Dat komt niet vaak voor, zeker niet met chocolade.
- Kaneelbroodjes AH - we waren helemaal verbaasd hoe snel deze klaar waren. Heel lekker ook!
- Violife vegan Halloumi - geen perfecte halloumi vervanger, wel een hele lekkere kaasvervanger voor bij salades/avondgerechten!
- Violife goudse kaas - beste die ik tot nu toe heb geprobeerd! Zit veel meer smaak aan dan andere vegan kaas, ik heb er tot nu toe alleen een tosti van gemaakt dus ben benieuwd hoe deze niet gesmolten smaakt.
wat wat onnodig! Het is pasta??
Oh wauw, je zult maar zo’n schnitzel krijgen. Ik vind dat er nogal lafjes op gereageerd word. Ook bij RTL nieuws werd er net vooral lacherig over gedaan.
Ik denk bijna dat de ophef grote zou zijn als het andersom zou zijn geweest
Dit was lekker! Ik hou nochtans niet echt van alcohol in tiramisu, maar hier was het niet storend of overheersend qua smaak.
Is dit nog steeds verkrijgbaar? Ik had het in november/december een paar keer gekocht, maar afgelopen week zag ik wel het bordje staan, maar er stond bij ‘kerstproduct’ en het schap was leeg. Vond ik wel raar, want dit is een ‘gewone’ tiramisu, snap niet wat er kersterig aan is. Maar ik heb het de afgelopen weken niet meer gezien.
Sterker nog, je moet de reacties op Facebook eens lezen 🥲😠
(Doe maar niet)
Hier in de Belgische AH’s wel alleszins.
Bij mijn AH is deze er ook nog gewoon! Bij de andere plantaardige zuivel
Ja, ik. Ik heb er spaghetti carbonara van gemaakt en heb het als roerei gegeten maar ik vond het helaas niet echt lekker… De structuur was wel prima in de carbonara maar er zat niet zo veel smaak aan en los als roerei vond ik het gewoon vies.
Denk dat ik de rest ga gebruiken om iets mee te bakken, hopelijk wordt dat beter!