Plantaardig/vegan eten #2

Ik vond deze wel lekker, echt wel hoe een lavacakeje hoort te smaken (niet extreem bijzonder, maar gewoon lekker chocoladerig!) Maar ik hou dan ook heel erg van chocola met chocola en nog eens chocola haha

2 likes

Ja eens! Ik denk wel dat deze een bolletje ijs en wat slagroom erbij nodig heeft. Zo ‘puur’ vond ik hem wel intens.

2 likes

De DM heeft allerlei nieuwe vegan producten in de schappen liggen, ik weet niet of ze tijdelijk zijn of vast.
Een paar voorbeelden:

zoete aardappel falafel dm-drogerie markt - dauerhaft günstig online kaufen

linzen dahl dm-drogerie markt - dauerhaft günstig online kaufen

bakmix voor vegan kaneelbroodjes dm-drogerie markt - dauerhaft günstig online kaufen

proteine schnetzel (van die chunks) dm-drogerie markt - dauerhaft günstig online kaufen

jackfruit gulash dm-drogerie markt - dauerhaft günstig online kaufen

parmezaanse kaas topping dm-drogerie markt - dauerhaft günstig online kaufen

4 likes

De kaneelbroodjes kun je skippen :see_no_evil: een vriendin van me heeft ze gebakken en ik was behoorlijk teleurgesteld met het resultaat.

1 like

Heeft iemand de chocoladesaus van callowfit al eens geprobeerd?:see_no_evil:

Ja! Ik vind het een van de beste. Redelijk goede substantie, niet al te zuur/chemisch, geen gel.

Ik had hier eerst een aanrader voor een andere suikervrije chocolade saus haha maar ik weet niet eens of die vegan is, ik dacht dat ik in het supermarkt topic zat 🥲

3 likes

Ik heb m toen ie net nieuw was geprobeerd, maar toen vond ik het naar lijm smaken😅 maar las ergens dat ze de smaken hebben veranderd. En nu zie ik ze liggen in de supermarkt op de hoek, maar dan ga ik nog een kans wagen😊
Weet je ook hoe de andere heet?:blush:

Die parmezaanse kaas topping heb ik gekocht maar nog niet geprobeerd. Ik laat weten als het wat is!

2 likes

Je kan ook zo’n testbox halen met alleen maar van die zakjes. De andere die ik wilde aanraden is dus niet vegan, mocht dat een probleem zijn! Sweet freedom (vgm wel verkrijgbaar bij H&B) is wel vegan en daar vond ik de chocolade en de chocolade-sinaasappel saus erg lekker van

2 likes

Tot nu toe bevalt deze feta heel goed, al gegeten bij polenta/paddenstoelen en het gaf precies wat je in feta zoekt. Anders dan die van violife ook, deze heeft een veel gelaagdere smaak.
Ook al gegeten op een broodje met kikkererwtenballetjes als een soort tosti, was ook heel lekker! Het is geen smeltkaas maar hij smeert wel prima en is ook smeuig. Volgende project is cheddar :slight_smile:

8 likes

Ja klopt die zag ik ook! Maar ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in de knoflook en choco​:see_no_evil: maar bedankt! Ik dm wel even :blush:

Dit is echt 10/10

5 likes

Waar kocht je deze?:innocent:

Uit mn kerstpakket, dus dat weet ik helaas niet

2 likes

Ah jammer…Ik ga eens googlen😊

Mooie photobomb trouwens :heart_eyes::cat:

2 likes

Volgende week weer nieuwe vegan producten bij de lidl, o.a. salami pizza en stroopwafels

3 likes

Waar zie je dat? Ik ben benieuwd of die vega salami ook weer terugkomt :heart_eyes:

1 like

In de folder van volgende week :blush: deze had ik gedeeld in het nieuwe producten in de supermarkt topic, maar zo stom dan mag ik dat dus hier niet meer doen​:confounded:

Heeft iemand de vegan egg van Greenforce al eens geprobeerd? Ik heb net een zakje besteld en ben echt heel benieuwd

2 likes

21 dagen veganuary, gaat echt super snel! Had 't ook bijna ‘verpest’ want zou vanavond ergens anders eten. Haast geen van mijn vrienden eet überhaupt vegetarisch (wel bewust weinig vlees gelukkig) en vind het dan wel lastig om te vragen of er veganistisch gekookt wordt. Ik vind dat zelf dus echt totaal niet lastig om te doen maar heb het beeld dat anderen het gedoe vinden? Naast wat andere redenen, weerhoudt mij dat het meest om 100% veganistisch te eten. Had 't niet aangegeven maar ging ook niet door want heb coronaklachten.

Ander gek ding deze week: ik had opeens mega veel zin in vlees. Niet normaal, ik had er hele fantasieen over terwijl ik al echt jaaaaren geen vlees eet.

Een paar voor mij nieuwe producten geprobeerd
  • Nurishh vegan camembert: echt heel vies, rare structuur en nare nasmaak (parfumachtig)
  • Paneer van tofu gemaakt: dikke aanrader Dit recept Smaakt niet per see naar paneer overigens.
  • AH vegan grillworst: ik hou normaal niet zo van ‘te echte’ vleesvervangers maar deze is zooo lekker! Jammer dat er zo weinig in de verpakking zit.
  • Domino’s pizza met vegan kaas en pepperoni: veel te zout en plakkerig.
9 likes