Plantaardig/vegan eten #2

Ik heb wel eens gelezen dat het kan dat zo’n verlangen ontstaat door een tekort. Bijv aan ijzer of een bepaalde vitamine. Geen idee of het echt klopt, maar het klinkt niet zo gek. Dat kun je dan opvangen met een vleesvrjj product waarin het ook zit

Ja heb ik ook wel eens gehoord inderdaad! Ik denk dat de kans klein is want deze zomer was alles in orde en in mijn dagelijkse supplement zit 't genoeg. Wat ik zelf denk, is dat het komt omdat we normaal weinig op vlees lijkende vleesvervangers eten. Deze maand willen we ook veel verschillende dingen proberen, zoals bv de vegan spek, grillworst, peperoni. Misschien dat ik daardoor ook meer aan echt vlees denk? Moet er overigens niet aan denken om ooit weer vlees te eten, ik vind alleen de gedachte al heel vies en naar (heb 't merendeel van vlees ook nooit heel lekker gevonden).

Normaal eet ik niet plantaardig (alleen vegetarisch en geen koemelk behalve kaas op brood en lactosevrije yoghurt) dus misschien mis ik onbewust dan toch iets. Lijkt me alleen niet dat t in 3 weken al een echt tekort is!

3 likes

9 likes

Nederland?!! Omg

1 like

Ja! :blush: deze stonden naar mijn weten niet in de folder

Tipje, de beste vegan pizza die ik ooit al uit de supermarkt heb gehaald (Appie, BE)

afbeelding

Heel kazig, super rijkelijk belegd, goeie crunch. 10/10 would recommend

10 likes

Hoe duidelijk komen de spinazie en pompoenpitten naar voren?:see_no_evil:

3 likes

Haha heel duidelijk, er zit echt veel op. Ik vind beide heel lekker, maar als je geen fan bent van één van de twee zou ik ‘m overslaan.

1 like

Ah een duidelijke nee voor mij dus🙈

1 like

Ik heb deze afgelopen 5/6 weken iedere week keer wel een keer gegeten. Echt geweldig dat er nu zo’n betaalbare en lekkere diepvriespizza te krijgen is, jaren op gewacht. Neem nu wel even een paar weken pauze want ik heb het iets te veel gegeten, haha.

1 like

Jaaa ik ook! Kreeg 'm hier getipt en ligt nu standaard in de vriezer. Ook al 3 keer gegeten dus deze maand. Zo lekker!

3 likes

Niet om zelf te maken, maar mocht je ooit een keer in (de omgeving) Arnhem zijn. Dan moet je een patatje stoof halen bij studio konijnenvoer! Zo lekker!

2 likes

Deze zijn lekker!

De stroopwafels vond ik mwah, de pizza vies.

Ze hebben ook alpro 50% op het moment!

2 likes

Ik zag wel dat ze twee varianten van de stroopwafels hadden🤔

Ik gebruik deze vooral voor warme chocolademelk, maar an sich is hij inderdaad heel romig en melk-achtig. Vind de normale havermelk een stuk beter!

1 like

Ik durf deze steeds niet te kopen omdat ik op zoek ben naar plantaardige melk die echt naar melk smaakt, maar ik word elke keer teleurgesteld.
Misschien toch nog maar een poging wagen dan.

Oh dat heb ik niet gezien!

1 like

Oeh die ga ik onthouden :heart_eyes: thanks voor de tip!

Ik heb vaak de halfvolle variant ervan en ik vind 'm ook heel erg op koemelk lijken!! Misschien ook koemelk gewoon niet meer zo gewend, maar was hier echt door verrast.

3 likes

En de laatste volledige week (hallo, hoe snel ging januari?!) Veganuary! Ik moet heeeeel eerlijk bekennen dat we wel weer gelijk kaas in ons Picnic mandje hebben geklikt (voor na 31 januari), heb dat als broodbeleg het meest gemist. Maar we hebben zoveel andere lekkere dingen geprobeerd, dat ik zeker weet dat we vanaf nu kaas gaan minderen en meer afwisselen met vegan broodbeleg. Ei miste ik helemaal niet dus dat wordt bij ons van het menu geschrapt (enkel nog voor iets als shakshuka). Door Veganuary ben ik me veel bewuster geworden van in hoeveel producten kippeneiwit zit, en hoe makkelijk het is om exact dezelfde (vega) maaltijden gewoon vegan te maken.

Het allerleukste vond ik dat we bewust veel voor ons nieuwe producten hebben geprobeerd. Echt goede ontdekking gedaan, zoals de vegan grillworst van de AH, the Good Bakers diepvriespizza, allerlei nieuwe receptjes en zuivelvervangers. Grootste teleurstellingen waren vegan kaas, rookworst en croissantjes. Van alledrie verschillende merken en soorten geprobeerd maar niks was echt lekker.

Nieuwe producten geprobeerd
  • Cashew camembert van de Jumbo, ik weet het merk niet meer maar het was super vies.
  • Jumbo vegan chocolade quinoa crisp: niet super crispy, wel een hele lekkere volle en romige smaak
  • Jumbo vegan chocolade hazelnoot: heel erg lekker! Romig, vol en je proeft de Hazelnoot goed. Ik vind dikkere repen lekkerder (zoals Tony’s) maar van de 6 (?) repen vegan melk chocolade die ik heb geproefd was deze het allerlekkerste!
  • Jumbo croissantjes uit blik: taai, droog en smaakloos
  • Vegan shakshuka met dit recept. Lekker, maar veel te veel werk voor het niet super bijzondere resultaat
  • Dodoni vegan feta: heeft het scherpe van harde geitenkaas maar niet het zoutige en kruimelige van feta
18 likes