Plantaardig/vegan eten #2

Als je van romige melkchocolade houdt kan ik vego aanraden. Is een romige melkchocolade met hazelnoten. Is te koop bij de ekoplaza.

5 likes

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar deze vegan chocolade van Vivani is echt hemels, ook bij biowinkels als de ekoplaza te koop.
Ik heb heel vaak ook andere chocolade in huis maar elke keer als je deze dan weer proeft

7 likes

Dat is m’n favoriete vegan chocolade idd! Helaas hebben we geen Ekoplaza in de buurt en de bio winkel heeft 'm niet, @macchiato ik ga eens kijken of ze die wel hebben!

1 like

Ik heb al bijna een jaar edelgistvlokken liggen in m’n voorraadkast en gisteravond heb ik het eindelijk gebruikt in een gerecht. Ik heb de creamy mushroom pasta van Pick Up Limes gemaakt, het was echt zo lekker!

Ik heb gisteren ook heel wat video’s van haar gekeken, krijg echt zin in koken daardoor.

Ik had vandaag weer een meting in de sportschool. Dit was de derde keer en iedere keer zit ik aan de lage kant qua eiwitten. Volgens mij zitten er vrij weinig eiwitten in m’n lunch, dus ga dat maar eens omgooien. Iemand nog tips om meer eiwitten binnen te krijgen? Vaker edelgistvlokken toevoegen is in ieder geval een begin

4 likes

@Parasol in dit bericht van Kurisu staan al veel eiwit tips!

2 likes

Ik heb nog megaveel gedroogde kikkererwten. Iemand idee wat ik hiermee kan maken buiten hummus? Vind het toch 's avonds vaak onhandig tijdens het koken en grijp ik bij een curry oid meestal naar een blik

Geroosterde kikkererwten of “cookie dough” op basis van kikkererwten? Voor alles moet je het weken, denk ik. Ik gebruik alleen maar gedroogde kikkererwten en zet t dan gewoon de avond van te voren in de week. Resultaat is niet anders dan een blik, de truc is het niet vergeten te weken :joy:

Als je een slowcooker hebt kan je kikkererwten gerechten wel gewoon met gedroogde kikkererwten doen! Na 4u in de slowcooker zijn ze eetbaar. Werkt goed met curry, soep, stoof, etc

Of kikkererwten meel van maken

1 like

Falafel?
Of ze roosteren (met paprikapoeder bijv, lekker!)

2 likes

Oh ja en met dat meel socca maken!

1 like

Moet je ze niet ook nog koken dan? Dat vind ik zelf eigenlijk nog het irritantste.

1 like

Na het weken wel idd, nog ff 45 min. Maar als je een slowcooker gebruikt kan je gewoon gedroogde kikkererwten erin mikken

1 like

“ff 45 minuten” vind ik best lang op een doordeweekse dag hahaha. Heb helaas geen slowcooker!

4 likes

Haha ik eet wel echt heel laat dus dat zal wel helpen :joy: snap wel dat je daar niet op zit te wachten als je direct uit werk wil eten

2 likes

Gedroogde kikkererwten?

2 likes

Het moet je ding zijn, maar je kan alles in één keer weken koken en dan in porties in de vriezer doen? Dan ben je één dag bezig en kan je ze daarna gewoon ontdooien en gebruiken per keer

2 likes

Haha naja hangt er beetje vanaf wat voor dag ik heb, ik eet ook vaak niet mega-vroeg, maar kan vaak wel pas om een uur of half 8 beginnen met koken en dan heb ik ook wel gewoon honger al dus dan is een blik kikkererwten wel echt verleidelijk.

Ah leuk, toch weer wat nieuwe ideetjes zo! Bijv. het kiemen of er kikkererwtenmeel van maken. Ik vind het weken en dan koken idd vaak te lang, dus denk dat één kookdag en dan invriezen wel het beste is.

1 like

En bewaar het kiemvocht om zelf vegan kaas te maken! Zie hierboven ergens mijn post erover (:

1 like

Ik had chick free van Naturli geprobeerd (lijken een soort kipstukjes) maar ik vond het echt totaal geen succes :thumbsdown: heel licht en sponsachtig qua structuur en een onsmakelijke geur en rare smaak.

1 like

7 likes