Die vind ik ook echt ontzettend vies wat je zegt de structuur en smaak! 1 keer geprobeerd met veel kruiden en met satesaus maar bleef echt niet lekker.
Waaauw, iemand al geproefd?
Zag wel een review van Wateetjedanwel, klinkt positief! Ook niet duur als je naar de prijs van echte zalm kijkt.
Ik laat mijn gedroogde kikkererwten ook vaak kiemen. Maar dat komt gewoon omdat ik niet zo goed kan plannen. Dan heb ik die dingen een nacht laten weken maar dan heb ik daarna geen tijd/zin om ze te koken en doe ik ze in een vergiet. Dan elke dag even onder de kraan afspoelen en binnen een paar dagen zijn ze ontkiemd. Zo kan ik een beetje rekken wanneer ik ze ga koken. En het voordeel is dat ze veel sneller gaar zijn en dat er iets van vijf keer meer b vitamine in zitten.
Ik laat ze wel maar een beetje ontkiemen, als er echt helemaal zo’n spriet uitkomt vind ik dat altijd een beetje gek in mijn mond voelen als ik ze heel eet. Dus als ik ze heel gebruik laat ik ze kiemen tot er een mini plupje begint te groeien. Of ik maak er iets van waarin ze gepureerd kunnen.
Dit waren mijn gekiemde kikkererwt tips.
Overigens werkt dit met alle gedroogde bonen en peulvruchten.
Geen idee of dit hier al eens gepost is, maar hier is zo’n lekker recept voor vegan chocolademousse. Ik heb het nu een paar keer gemaakt en niemand heeft in eerste instantie de gaten dat er geen zuivel in zit. De zuivel is vervangen door avocado, superlekker. Misschien heb je er wat aan als je nog eens een lekker toetje wil maken!
-aangepast door moderator-
Neeee dat meen je niet
Ik snap echt niet waarom steeds vega(n) dingen UIT het assortiment gaan in plaats van steeds meer ERIN
WAT
Nee goed dat je het zegt juist, kan ik nog even inslaan
Oh haha nee, helemaal niet, ik wist niet dat dat een potentieel probleem was maar ik ben dan ook alleen maar vega en niet vegan.
Op gare werkdagen fleurt zo’n boterham met vegakipsatesalade je lunch echt op
Sowieso veel pizza’s hier waren ineens weg, ik hoop dat ze recepten gaan veranderen ipv dat ze weg blijven
Ik schrok bij de Jumbo van de prijsstijgingen, ben heel hard naar de Lidl gerend😳
Bij de Lidl zijn ook veel producten in prijs gestegen (Alpro, hummus o.a) echt huilen elke week weer de boodschappen.
Mijn favorieten gelukkig nog niet bij de Plus zag ik trouwens juist prijsverlagingen
Excuus, daar had ik niet bij stil gestaan.
YES vegan kipkerrie holy shit
Ik wilde dit net komen posten. Zo blij mee
Ik vind die wel lekker maar bij mijn Jumbo is die niet meer verkrijgbaar helaas. Die van AH is volgens mij ook goedkoper.