Plantaardig/vegan eten #2

Ohh vind ik niet! Heb het zonder ijs gegeten en echt heeeerlijk

1 like

Die Vuna van Garden Gourmet is zo lekker. Heb vanmiddag tonijnsalade gemaakt, echt zalig. :heart_eyes:

13 likes

Zag dit in het krantje voor Pasen staan van de ah. Als ik ze cheesecake tegen kom neem ik die mee om te proeven.

10 likes

Die kroketten vind ik echt niet lekker inderdaad. Worden heel rubberig uit de oven, vind ik. Ben naar deze nieuwe hapjes ook wel heel benieuwd!

1 like

Ik zie 2 dingen die twijfelachtig zijn voor vegans: de annatto kan eventueel dierlijke stoffen bevatten en de natuurlijke aroma’s zijn niet gespecificeerd

Is dit een boek? Ik zat echt te denken hoe je kikkererwten in een planeet bereid

Anyway verder geen advies over voedingsstoffen. Ik slik vit b en d bij als grotendeels vegan, en vegan omega 3, verder denk ik dat je misschien even naar de huisarts moet voor bloedprikken als je je slecht voelt? Als je gevarieerd eet met genoeg groenten/fruit/eiwitten/vezels etc., je gewicht niet naar beneden gaat oid, en je stoelgang okay is, dan zit t wel goed denk ik.

1 like

@tuula misschien heb je hier iets aan? :blush:

Ja of het moet al een honingaroma of iets dergelijks zijn

1 like

Volgens insta is die vegan! Mijn ah heeft opeens vegan vlammetjes. Ik vind die kroketten ook echt vies. Bamischijf en Kipkorn vinden we lekker. En dim sum hapjes vd jumbo, maar dat is dus jumbo haha.

1 like

Heb je al een keer bloed laten prikken? Ik zou daar sowieso beginnen en vanuit daar kijken waar je je voeding wat aan moet passen.

Edit; en dan goed onderzoek doen naar welke variant je van een vitamine of mineraal moet hebben. Gemiddelde b12 tablet dat je slikt kan namelijk niet opgenomen worden door je lichaam, dat zet ook geen zoden aan de dijk bij een eventueel tekort.

1 like

Hoe werkt dit, want in Nederland is het toch niet gebruikelijk om preventief bloed te laten prikken?

1 like

Volgens mij kan dat gewoon hoor. Ik heb aan het begin dat ik vegetarisch ging eten aangegeven bij de dokter dat ik dus sinds een tijdje vega eet en wil checken of ik geen vitamine mis dus dat ik bloed wil prikken. Was helemaal prima, deed ze totaal niet moeilijk over. Sindsdien heb ik het vaker gedaan om te kijken of het nog goed zit, dus gewoon vragen!

Ik doe het elk jaar (snel weer doen, want sinds corona niet gedaan). Jaren geleden een ernstig b12 tekort gehad, check graag even of dit goed blijft gaan!

1 like

Jawel hoor, gewoon je huisarts bellen en aangeven dat je vegetarisch of veganistisch eet. Dan weten zij waar op geprikt moet worden. Ik doe dat jaarlijks en nog nooit gehoord dat dat raar is ofzo.

Zou dit gewoon de grote versie van so vegan so fine zijn?

3 likes

Ik denk niet dat de McPlant terugkomt in Nederland, want er komt deze zomer blijkbaar een vegan burger gemaakt van yams in samenwerking met het bedrijf Eosta. Dat is blijkbaar goedkoper vanwege de geplande vlees- en suikertaks en de BTW verlaging op groente en fruit.

Geen idee of dit ook is hoe ie er voor McDonald’s uit gaat zien, maar dit is een foto van Eosta:

Ik denk het wel trouwens aangezien deze yamburger samen met McDonald’s is ontwikkeld.

Buiten Nederland gaan ze blijkbaar wel verder met de Beyond Burger samenwerking. Jammer, vond de McPlant lekker. Vraag me af of deze burger naar groente of iets dergelijks gaat smaken of een vleesvervanger moet voorstellen.

1 like

Ben ook bang dat een paarse burger het niet toegankelijker maakt voor vleeseters om deze burger te proberen.
Wel benieuwd hoe het smaakt.

6 likes

Inderdaad. Het enige voordeel is wel dat we niet per ongeluk een echte vleesburger kunnen krijgen :joy:

8 likes

Ik krijg vanavond eters die vegan eten. Nu is het hoofd geen probleem, we eten best vaak vegan. Maar omdat het een klein etentje is wil ik eigenlijk graag een toetje serveren, maar ik maak al bijna nooit toetjes en vegan toetjes al helemaal niet.
Ik wilde zelf tartelettes maken maar dat red ik niet meer. Ik kom niet verder dan sorbet ijs met fruit of een crumble. Iemand nog andere niet al te ingewikkelde ideeen?

Ik vind als vegan sorbetijs met fruit altijd de grootste teleurstelling als toetje.
Tegenwoordig heeft bijna iedere supermarkt wel veganistisch vanille ijs (bv van hertog). Misschien dat samen met een brownie en eventueel wat slagroom?

Crumble klinkt ook heel lekker!

2 likes