Je kunt chocolademousse maken van alleen chocolade! (ok, en ijs):
Heb het zelf wel eens gemaakt en was echt goed te doen, en super lekker. Heb zelf zout aan het water toegevoegd, en een metalen kom gebruikt, dat geleidt beter.
Je kunt chocolademousse maken van alleen chocolade! (ok, en ijs):
Heb het zelf wel eens gemaakt en was echt goed te doen, en super lekker. Heb zelf zout aan het water toegevoegd, en een metalen kom gebruikt, dat geleidt beter.
Ik vind een crumble een goed idee hoor. Er zijn vegan mega veel toetjes gewoon te maken, zoals bijvoorbeeld tiramisu ook, maar dat kan ook wat meer werk zijn dan de non vegan versie.
Een nog/weer warme crumble met een bolletje van dat nieuwe vanille ijs van Hertog of een toefje plantaardige slagroom zou ik heel gelukkig van worden nu.
Heeft iemand wel eens wat besteld bij plantbeest? En hoe bevalt de droge worst?
Jup, is heel goed. Wel vrij sterk van smaak, maar ik vond het heel lekker.
Ja ik vond de chorizo het allerlekkerst!
Haha ja ik dus ook, maar had echt even de hersencapaciteit niet om zelf iets te bedenken Maar dank voor alle input! Het is de crumble geworden met ijs. Onze appie had helaas geen vegan roomijs, maar die leg ik de volgende keer gewoon alvast op voorraad!
Ik wilde dus trouwens taartjes maken uit Nog meer kleine taartjes. Dat is het vervolg op (je raadt het nooit ) Kleine taartjes en heeft overal vegan opties voor. De recepten in het eerste boek zijn volgens mij allemaal met roomboter en ei, maar het tweede deel heeft veel leuke vegan alternatieven (niet volledig vegan trouwens). Via Kobo plus gratis te lezen. Ik had er vandaag geen tijd voor, maar ga die zeker ook nog proberen, maar dacht misschien ook goede tip voor hier.
De AH verkoopt sinds kort stukken vegan appeltaart, volgens mij ook nog eens dezelfde prijs als de niet-vegan appeltaart.
Ik heb het net geprobeerd met een beetje vegan ijs en slagroom, ik vind het geslaagd! Ik moet me echt inhouden om niet ook meteen het tweede stuk op te eten
Ook in Nederland?
Ja! Bij het verse gebak
Ja zeker!
Ah kon het online nog niet vinden, maar morgen in de winkel kijken dus😊
Ook goed zelf te maken denk ik🤔
Had zelf liever een chocovariant met minder suiker gezien😅 of een koekjeslijn😋
Welke vitamine B12 slikken jullie?
Ik heb me een beetje ingelezen en neig naar eentje op basis van cyanocobalamine omdat dat de best onderzochte en meest effectieve vorm is.
Heb nu deze op het oog maar ben benieuwd of jullie nog aan- of afraders hebben.
Ik slik deze want die smaakt lekker, waardoor ik het het beste volhoud het dagelijks te slikken. Wel altijd innemen met een vet erbij (ik neem het samen met een algenolie capsule in).
Methylcobalamine is beter opneembaar dan cyanocobalamine volgens mijn dietist. Ik neem het in een multivitamine dus verder geen tips.
Dank voor de tips!
@Kusjessoldaat is algenolie iets wat ook voor veganisten aangeraden wordt bij te slikken of is dat meer iets persoonlijks? Anders ga ik me daar ook even in verdiepen.
@Feather ah ik dacht het juist andersom gelezen te hebben maar zie nu dat er alleen maar staat dat cyanocobalamine algemener is en daar heb ik denk ik in mijn hoofd wat anders van gemaakt. Thanks!
Ja wordt wel aangeraden tenzij je denk ik veel zeewier eet? Ik heb nooit vis gegeten, lustte dat als kind al niet en slik het eigk pas sinds een paar maanden bij, terwijl ik al 4,5 jaar vegan eet.
Ah top, dankjewel! Vitamine D slik ik al, dus ik ga even kijken naar deze voor erbij!
Ik gebruik de kauwtabletten van lucovitaal, na een tip van iemand hier. Die zijn ook heel vaak 1+1 gratis.
Na een aantal jaar b12 slikken van verschillende merken ging het me zo tegenstaan dat ik alleen van de geur al moest kokhalzen, terwijl ik met pillen slikken verder geen moeite heb. Deze smaken prima en blijkbaar worden ze ook goed opgenomen, want ik moest er na bloed te laten prikken zelfs 3 maanden mee stoppen omdat de waarden zo hoog waren.
Ik gebruik methylcobalamine omdat ik van cyanocobalamine onderhuidse puistjes kreeg (schijnt vaker voor te komen), ik merk verder niet echt verschil qua werking! Ik slik een paar keer per week een tabletje van 1000 mcg