Plantaardig/vegan eten #2

Aan de andere kant zorgt zo’n ‘kant-en-klare’ verpakking er wel misschien voor dat non-vega(n)s opeens beseffen dat paddestoelen ook vleesvervanger kunnen zijn. En het lijkt mij positief als er ook andere ‘natuurlijke’ dingen (zoals peulvruchten ook) als vleesvervanger worden gegeten ipv allerlei vleesvervanger zoals we ze kennen.

edit: maar volledig mee eens verder hoor, totaal overpriced vooral

3 likes

Ja inderdaad! Dit is wat ik met m’n laatste zin wilde zeggen maar het kwam er niet helemaal uit hahaha, veel beter verwoord

1 like

Ik vind het idd echt een teleurstelling😅 maar ik houd ook echt niet van champignons

1 like

Update: er zitten geen doperwten in maar wel knolselderij, appel en ANANAS.
De smaak valt nog redelijk mee, het is niet heel overheersend, maar echt, donder op met je ananas.

5 likes

Zat dat ook in de vega versie?

Oh geen idee, ik wist niet eens dat die er was, nooit geprobeerd.

3 likes

Ik zag net op insta een ad voor een nieuw product van de vegetarische slager: vlamboyante kipstuckjes (aka pittige kipstuckjes). Was alleen vergeten een screenshot te maken en kan er verder nog niks over vinden, op deze pagina na: Vlamboyante Kipstuckjes | The Vegetarian Butcher. Maar het vegan logo stond wel op de verpakking

Edit: daar zijn ze

3 likes

Deze lagen vandaag bij de Jumbo. Heb ze zelf niet gekocht maar voor de liefhebbers: ze zijn dus al wel te koop.

4 likes

Die nieuwe red band snoepjes zijn echt lekker!

4 likes

Albert Heijn heeft volgende week goede aanbiedingen. 25% korting op hun eigen vleesvervangers, vegan broodbeleg, vegan salades voor op brood en hun eigen plantaardige melk.

13 likes

Jumbo ook vanaf dinsdag/ woensdag 1+1 op de vegetarische slager etc.

Vandaag heb ik bij Plus al voor 50% wat nieuwe producten gehaald, zoals de plantaardige zalm en caprese burger. Ben benieuwd (is dus nog t/m zaterdag).

2 likes

Ik had deze nu weer maar hij smaakt helemaal anders? Heel kokosachtig en zoet :frowning_face:

Weet iemand of het recept is veranderd? Ik gebruikte hem in hetzelfde gerecht dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb de vegan zalm burger van appie geproefd… wat een smerige smaak zeg :nauseated_face: en dit komt van iemand die echt alles lust. Echt jammer. Die van vivera nog niet geproefd

1 like

Shit, ik heb hem in de koelkast liggen voor vanavond! Er waren zoveel dingen in de Bonus dat ik echt even heb ingeslagen met dingen die ik nog niet geprobeerd had. Nu niet echt zin meer in die zalmburger :laughing: Maar wie weet!

1 like

Ik heb dit eergisteren nog gebruikt en vond het totaaal niet naar kokos proeven en het had ook geen zoete smaak.

2 likes

Smaken verschillen dus misschien vind jij hem wel oke haha! Laat maar weten ik ben benieuwd!

2 likes

Update over de zalmburger: wij vonden hem hier thuis wel lekker!

Goed crispy gebakken, echt wel een vis/zalmsmaak. We hadden hem nu los (bij een soort kliekjesavondeten) maar hij leek ons ook goed te doen bij pasta bijvoorbeeld.

Ik vreesde er heel erg voor dus mijn eerste hapje was heel voorzichtig :joy: maar smaken verschillen dus echt!

1 like

Bij de Hoogvliet is Vivera in de aanbieding. Alles = 1 euro (t/m 15-03).

1 like

Plus heeft normaal ook vivera voor 0.99 maar dit jaar niet :sob: al die kleinere supermarkten die die actie wel hebben zitten hier niet. Helaas, want dat scheelt nog zoveel meer dan 1+1 (wat ook al superchill is).

Ik heb straks de vegan heksenkaas gekocht, nog niet eerder gehad ben benieuwd of ie even lekker is. Helaas was het schap met de gü lemon cheesecake ineens weg in mijn ah xl :hushed: vorige week stonden ze er nog. Ook in zo’n extra actiebak lag alleen de chocovariant. Ga eind vd week nog eens terug kn de hoop dat ie er dan toch weer is. Zou echt kut zijn als ie ineens vanaf deze actieweek niet meer in het assortiment zit.

4 likes

Smaakt idd hetzelfde!

2 likes