Ik gebruik methylcobalamine, zijn smelttabletten dus die neem je anders op dan normale tabletten die je doorslikt. Niet iedereen neemt B12 goed op bij slik-tabletten (is een complexer opnameproces via maag-darm) dus daarom bewust gekozen voor een smelttablet.
Oh ik ga die versie ook even proberen dan, had het bijslikken opgegeven omdat mān hele kin steeds bizar ontploft was.
JUST Egg komt ergens halverwege dit jaar naar Nederland! Ben daar al heel lang heel benieuwd naar, zoveel goede dingen over gelezen
Ik heb de pilletjes van het Kruidvat en een B12-spray van BetterYou! Maar ik spray/slik nu minder want mān B12 was te hoog volgens mijn huisarts toen ik laatst bloed liet prikken.
Heeft iemand recepten die na invriezen nog lekker zijn? Binnenkort wordt de beneden verdieping voor 2 maanden verbouwd. Ik wil de vriezer vol gooien met maaltijden, die in de magnetron eventueel oven kunnen.
Heb net 75 2-vaks bakjes van suikerrietpulp gekocht. Kan aardig wat maaltijden gaan maken.
Haha ik dacht volle bakjes om mee te koken leek me niet zo lekker, suikerrietpulp in al die maaltijden.
Ik vind het altijd het lekkerste als je bv pastasaus maakt en dat invriest, maar de pasta/rijst nog wel vers kookt op het moment dat je het eet. Kun je wel pasta/rijst koken of helemaal niets? (misschien in een losse elektrische rijstkoker?)
Ik zou denk ik sowieso een paar bakken dhal maken, en risotto, dat houdt best goed in de vriezer vind ik (ik denk omdat het van zichzelf al best wel papperig is). Ik houd niet zo van Hollandse pot maar stamppot/aardappelpuree met bv rode kool vriest volgens mij ook wel goed in, misschien met een vleesvervanger erbij?
En ragout vriest ook wel goed in, misschien wat bakjes paddestoelenragout maken? Dat kun je makkelijk verwarmen in de magnetron, wat water erbij als het te dik is geworden. En soep, om te eten met brood?
Thanks! Het liefst helemaal niet koken. Hebben wel een camping gasstel staan. Maar moet ook alles in de badkamer afwassen.
Je hebt van die kant & klare rijst die je alleen nog in de magnetron hoeft warm te maken. Is wel prijzig maar misschien soms het gemak wel waard
En anders van die noodles waar alleen maar kokend water overheen hoeft?
Afijn, dat was niet je originele vraag
Hier kwam vegan tajine goed uit de vriezer, of Chili sin carne?
En even inspiratie op doen bij de diepvriesmaalfijden? Van lazy vegan enzo?
Pasta bolognese met penne ofzo er al door, currys met rijst er al door, jambalaya, maaltijdsoepen zoals courgettesoep met aardappel, warme couscous (gewoon ah pakket), Dahl met rijst erdoor, stamppot maar wordt wel iets natter, en nasi.
Lasagne, roti, gevulde burritoās (enkel nog afbakken in de oven), soep met afbakbroodjes. Mocht je toch pastasaus in willen vriezen en pasta apart afkoken kun je ook extra veel koken en paar dagen later (koude) pastasalade eten.
In de oven kan je natuurlijk ook al veel, misschien een traybake? Of als je een airfryer hebt, dat biedt natuurlijk ook veel opties
Bedankt @LaPetiteRobeNoire @growcookeatrepeat @Kusjessoldaat @George Heb al heel wat nieuwe ideeƫn.
@Eyimfihlo We hebben zometeen een combioven en een airfryer. Ik ben alleen niet elke avond aanwezig. De hele eerste week ben ik niet eens thuis. En ik wil het ze zo makkelijk mogelijk maken. Als iets gekookt, afgebakken moet worden wordt er veel minder snel voor gekozen. Dan ff snel opwarmen in de magnetron.
Ah ja dat snap ik! Vind het zelf nooit meer tijd of moeite kosten maar snap dat het ook gezien de ruimte praktischer isš
Ben benieuwd hoeduur deze zijn. Kan ze helaas nog niet vinden op de website van de jumbo.
Dat is precies wat ik net ook geprobeerd hebš ben bang duur⦠ook op de site van de fabrikant geen prijzen gevonden
Wat zijn jullie favoriete vlees vervangers voor op brood, die ook echt naar vlees smaken? Ik eet zelf geen vlees op brood, mijn man wel maar komt niet verder dan grillworst (AH) boterhamworst (VS) en leverworst (kips).
Ik krijg een aantal weken mijn zwager en vader over de vloer die hier klussen en wil wel voldoende opties hebben, wat betreft vegan vleeswaren.
Vega knakworsten van Unox passen misschien ook goed, lekker met mosterd en ketchup op een broodje
Die zijn helaas niet vegan
Ik vind de vegan carpaccio van AH wel lekker!