Dat is precies wat ik net ook geprobeerd heb😅 ben bang duur… ook op de site van de fabrikant geen prijzen gevonden
Wat zijn jullie favoriete vlees vervangers voor op brood, die ook echt naar vlees smaken? Ik eet zelf geen vlees op brood, mijn man wel maar komt niet verder dan grillworst (AH) boterhamworst (VS) en leverworst (kips).
Ik krijg een aantal weken mijn zwager en vader over de vloer die hier klussen en wil wel voldoende opties hebben, wat betreft vegan vleeswaren.
Vega knakworsten van Unox passen misschien ook goed, lekker met mosterd en ketchup op een broodje
Die zijn helaas niet vegan
Ik vind de vegan carpaccio van AH wel lekker!
Oh wat dom van me, sorry. Zou dit iets zijn?
Mijn favorieten, en ik vind ook dat ze op de vleesvariant lijken:
- hotdogs v AH, kunnen ook als knak zoals @lort zegt
- kips pate
- vegan filet americain, Vegetarische slager of kips, niet van echt te onderscheiden vind ik
- de smeersel van ah vind ik ook allemaal lekker (kip curry, ei, tonijn, farmer en kip sate)
- speck van VS
- wat ik ook veel doe is de nuggets van AH en deze op brood met ketchup en mosterd
- gerookte tofu, lijkt op rookkaas vind ik
Hopelijk zit er iets bij wat je kan helpen
Dit is zo lekker maar zo moeilijk uit de verpakking te krijgen?! Ik trek de reepjes nu in de breedte los i.p.v. in de lengte, omdat dat witte deel steviger is dan het roze, maar het blijft lastig man. Heeft iemand een geniale hack hiervoor?
Ik las op 't forum ooit de hack van koud mes en dat helpt wel. Mes van te voren even in de diepvries of koelkast en zo kan ik de plakken makkelijker van elkaar halen
Ja idd dat is een groot nadeel! Ik had op facebook gelezen van het pakje een halfuur op voorhand uit de koelkast te leggen en dan gaat het iets beter, maar de helft trek ik ook altijd kapot… Maar is wel even lekker vind ik, het is al voorgesneden dan
Mijn nichtjes hebben deze chocoladetaart voor me gebakken voor mijn verjaardag (had ik als cadeautje gevraagd) en hij was echt heerlijk! Zij waren ook heel enthousiast over hoe makkelijk en snel hij te maken was en vonden het fijn dat het basic ingrediënten waren. Dus bedankt voor de tip!
Ik had zelf deze citroen-maanzaadcake gemaakt. Beetje een ‘standaardcake’ voor mij inmiddels. Zo lekker.
O en broodbeleg/hapjestip: bij Albert Heijn en Turkse winkels kan je gerookte aubergine in een pot kopen. Citroen/azijn, zout, peper, peterselie + rode ui erin en je hebt echt een heerlijk smeersel. Of yoghurt + granaatappelpitjes bijvoorbeeld.
Is de barista havermelk van Jumbo altijd bruin? Ik heb een pak gepakt uit de kelder van mijn ouders, en het staat er al een tijdje maar was wel ongeopend + houdbaarheidsdatum is ook nog niet verstreken. Ik gebruik heel vaak havermelk, maar ik schrik wat van de kleur? Ik vind de geur ook een beetje zurig
Ja bij mij was die ook bruin haha vond t ook vreemd. Maar na het opschuimen was die al een stuk lichter.
Eten jullie die speck van de VS dan rauw of wel gebakken?
Gebakken. Er staat vgm ook op dat je 't niet rauw mag eten
Ik zie op tiktok wel eens een recept voor noodles met een eidooier en mayo voorbij komen, waardoor je een soort romige noodles maakt. Ik wil zoiets ook proberen te maken, maar twijfel wat ik het beste als vervanging voor het ei kan gebruiken. Voor de smaak kan ik wat kala namak zout gebruiken, maar het romige/vettige weet ik niet goed. Iemand een idee?
Ik zou het denk ik alleen met vega mayonaise en kala namak proberen met eventueel wat olie erbij Het romige in mayonaise komt ook van ei en olie
edit: of met sojaroom/vegan creme fraiche met kala namak, maar dan zonder mayonaise denk ik
Heeft er iemand nog tips voor vegan schoenen? Ik zit nu naar Veja te kijken, maar ik vind 120/145 euro eigenlijk wel heel veel voor sneakers.
Op www.schuh.eu kun je filteren op “vegan shoes” (en dan natuurlijk nog verder filteren op wat je verder wenst, bv sustainable of stijl).
https://www.schuh.eu/en-eu/vegan-shoes/#g=1_Womens,&p=0,999&o=pop&c4=476&kwtype=c
Klinkt als carbonara maar dan met noodles + mayo. Zou dan de eidooiers vervangen zoals je ook vegan carbonara maakt, ik doe dat met haverroom, vegan parmezaan of edelgist en beetje kala namak.