Zojuist de vissticks op en aangenaam verrast! Geen idee of het lijkt of die van dode dieren want daarvoor is het echt te lang geleden maar ik vond ze lekker! Goed korstje vooral
De gü vegan cheesecakes zijn uit het assortiment
Ik vind tempeh lekker als sate: Makkelijke tempeh saté met pindasaus en limoen - Culy.nl of verkruimeld in vanalles, zoals bijvoorbeeld: Pick Up Limes: Tempeh Tacos with Cashew Lime Cream, ik doe ze ook wel eens verkruimeld marineren met olijfolie en italiaanse kruiden en dan in een wrap met meer Italiaanse dingen (gegrilde courgette, aubergine, tomaatjes, rucola, olijven) of verkruimeld met Mexicaanse kruiden als topping op een gevulde aardappel of als vervanger van gehakt in Bolognese saus. Maar ik vind ze ook gewoon lekker gemarineerd met soja saus, chili saus, knolook, gember, chili en dan in een soort poke bowl. En bij de toko haal ik altijd van die heerlijke sambal goreng tempeh, maar die heb ik nog nooit zelf gemaakt
@Sobremesa
Ik heb een heel goed recept gemaakt van sambal goreng Tempeh, hij is mega simpel, maar ik vind hem lekkerder dan de toko. Nu niet bij de hand, maar zal hem als ik thuis ben morgen even opzoeken.
Ben ik ook geïnteresseerd in!
Ik maak er zelf ook vaak summer rolls mee met rijstvellen en avocado, mango, komkommer, wortel etc en een pinda dipsaus
Ik gebruik vaak dit recept als basis en voeg soms ook al wat saus toe aan de summer roll zelf als de saus wat dikkig is
Heb hem nog nooit uitgeschreven, maar komt ie:
250gr tempeh in blokjes of plakjes bakken in
2 el zonnebloemolie tot goudbruin, uitlekken op keukenpapier.
1 ui in halve ringen
1 rode peper in dunne plakjes
Bakken met 40gr bruine suiker
Als de ui gekarameliseerd is voeg toe:
1,5 el sambal oelek
1/2 tl gember (ik gebruik uit potje, maar mag ook vers geraspt)
3 el ketjap manis
Laten inkoken tot het mooi stroperig is.
Tempeh toevoegen en goed doorscheppen.
Nou wil je het gelijk opeten, maar het is op z’n allerlekkerste als je het helemaal laat afkoelen, zodat de tempeh goed marineert en zachter wordt en dan opnieuw opwarmen.
Lekker in een vers gebakken wit broodje met zoetzure komkommer, eventueel nog wat extra sambal (vind ik niet nodig) of misschien wat atjar.
Echt iedereen die ik dit ooit heb geserveerd vraagt om het recept.
Het is nooit in me opgekomen om m’n sambal goreng tempeh met zoetzure komkommer enz. op een broodje te eten, maar ik heb er nu echt zin in en ga dit vanavond maken. Je recept ga ik ook proberen, thanks voor het delen!
Zo serveren ze het bij de toko waar ik het altijd haalde! In zo’n goede artisanale pistolet. Heel simpel, maar zo lekker.
Deze heb ik in Spanje gegeten en toen vond ik dit zo lekker. Heel benieuwd of het recept hier anders is.
Ik vond deze lekker! Wel al een paar maanden terug voor t laatst gegeten. Niet bijzonder maar gewoon prima
Nee joh, deze is super lekker!
Dankjewel voor de waarschuwing!
Ik heb nog nooit sudocreme gegeten, maar deze mousse vond ik heel lekker juist! Lekkerder dan die van de AH.
Ik vind deze juist ook erg lekker! Maat ik heb ook nog nooit sudocreme gegeten, maar als het naar chocolade smaakt moet ik het misschien eens proberen
Ik heb deze alleen in Engeland gegeten maar ik vond hem (net zoals de rest hier blijkbaar ) lekker. Die van AH die @Meka post vond ik wel ok voor een keertje maar die vond ik wel sterk naar kokos smaken, was ik niet zo weg van.
Ugh ja deze kregen we bij onze jumbo bestelling. Ik vond het ook heel waterig
Ik vind beide choco toetjes lekker die van alpro is wel veel luchtiger