Plantaardig/vegan eten #2

De crunchy variant van deze bites vind ik mwah (smaken heel suikerig) maar deze popcornversie is lekker man. Had vrij lage verwachtingen maar het is echt een chille combinatie van zoet, zout en knapperig.

image

4 likes

Vegan “geiten”kaasje gekocht bij ekoplaza, review volgt!

image

Review: 8/10. Lekkere smaak, duidelijk gefermenteerd zoals gewone kaas, minder zout en iets minder romig, maar zeker lekker op een stokbroodje! Moest even wennen aan de smaak maar daarna bleef ik dooreten. Wel jammer van de prijs, ruim 6 euro

12 likes

De komende weken ga ik weer kamperen (startpunt Tsjechië en daarna zien we wel) en vorig jaar vond ik het best lastig om te bedenken wat voor simpele gerechten ik dan kon klaarmaken. Wat zouden jullie aanraden?

Het liefst zou ik al een beetje doornemen welke winkels een goed vegan assortiment hebben, maar ik zou niet weten hoe ik daarachter kom. :sweat_smile:

Misschien die hak zakken? Of een linzen Dahl!

1 like

Tortilla’s zijn altijd fijn, te vullen met verschillende groentes en vleesvervangers. Vegan hotdogs/andere worstjes op een broodje doen het ook altijd goed. Ik heb ook vaak zo’n bakje noodles mee waar je alleen kokend water bij hoeft te doen, altijd handig voor als je nog trek krijgt.

1 like

One pot pasta & risotto eet ik vaak als makkelijke recepten op de camping. Hier staat ook veel inspiratie waar je geen ingewikkelde vegan ingrediënten bij nodig hebt Vegan op de camping – Vegetus

1 like

Goede tips! Ik heb gisteren zelf ook nog een lijstje kunnen maken en die kan ik zo wel mooi aanvullen.

1 like

Heeft iemand hier wel eens zelf melkchocolade(koekjes) gemaakt? :blush:

Voor het geval een van julie deze is huis heeft!

1 like

Ik heb dit gistermiddag gemaakt. Zo ontzettend lekker! En aangezien mijn man het te pittig vind is alles (dubbele portie) voor mij :drooling_face:

Bedankt voor het delen!

2 likes

Hahah das een prettig bijkomend voordeel. Extra suiker of wat minder sambal volgende keer, dan is ie wat minder pittig voor hem. Of gewoon lekker allemaal zelf opeten, vind ik een betere oplossing.

2 likes

Deze is uit het assortiment bij de AH :sob: weten jullie waar het nog te koop is (fysieke winkel) of een goed alternatief?

2 likes

Noooooo why, deze zijn ZO lekker :pensive::pensive::pensive:

1 like

ahhh nee :frowning: ik had die van AH huismerk gekocht pas en die vond ik eigenlijk echt niet lekker dus ga deze wel missen! Niet dat ik ze zo vaak kocht maar toch

Ik vind die met fruit en alcohol ook echt niet lekker :pensive:

1 like

Vraagje: ik ga naar een vierdaags festival, hebben jullie tips om wat mee te nemen? Als het gezond is graag, maar feit is vooral dat ik na een paar biertjes eerder vette trek of katerintbijt wil😂
Er zijn vegan opties op het festivalterrein, maar zoek vooral wat voor op de camping. Er is daar beschikking tot een magnetron en heet water.

Zat daarom al aan noodles van de noodle poodle te denken. Maar echt verder kom ik niet :thinking:
Iemand tips?

1 like

Blik vega knaks en witte bolletjes? Zo lekker op een festival. Tube saus mee :stuck_out_tongue:

Bij de conserven in de AH had je van die blikken met vegan maaltijden, misschien zijn die er nog? Ik weet het merk niet meer en kom er via de AH app ook ff niet uit

Oeh en ik zie dat AH pot met vegan balletjes in satesaus heeft. Ook lekker op bolletjes!

En verder idd Unox good noodles en Unox good pasta ofzo

1 like

Vega knacks en witte/bruine zachte broodjes zijn niet vegan helaas. Geloof dat er 1 soort zachte broodjes is die wel vegan is, maar zou zo niet weten welke.

Die saté uit pot is best goed te doen inderdaad!!

Misschien kan je pannenkoeken bakken en meenemen voor de eerste dagen?
Ik zie ook veel tips over dingen ingevroren meenemen en dan als koel element gebruiken en en als het eenmaal ontdooid is, opeten.

2 likes

@kleinmaargroot aah de balletjes is een goed idee!
Ik koop vaker de bakkersbollen bij de ah.

Niet helemáál de lekkere knaks op witte broodjes vibe, maar goed enough. Bedacht zelf al bapao broodje, dat is er ook vegan en lekkere brakke hap.

Pannekoeken top idee voor ontbijt!
Iets invriezen en ontdooit opwarmen is slim, dus ook nog een optie. Maar misschien niet zo handig op dag 4 haha.

Ik neem sowieso de nodige chips mee :rofl: maar af en toe iets warms is een welkome afwisseling.

Edit: ah heeft vegan hotdogs. Als ik die thuis al bak, kunnen die best koud op een broodje met mayo en curry. Best een goed knacks alternatief🙌

3 likes

Volgens mij verwarm je de vegan hotdogs van de ah ook in heet water.

Van hak hebben ze ook zakken met groente, peulvruchten en saus kant en klaar. Bakje kant en klare rijst er bij en je hebt een maaltijd.

2 likes