Plantaardig/vegan eten #2

Nou dit had ik ook met tofu, zo vies.
Ik maak nu quiche met een vegan room en alle ei alternatieven door elkaar (dus chiazaad, lijnzaad, kikkererwtenmeel)

1 like

Ik heb het wel eens met kikkererwtenmeel gemaakt en dat was wel lekker. Met gepureerde tofu heb ik ook wel eens lekker gemaakt, maar ook ooit vreselijk vies.

Wel echt jammer!

2 likes

Deze is vet lekker, heb het recept van @Saturnus gehad. Zij was ook enthousiast

3 likes

Ik heb deze bij mijn holland &barett bestelling meegenomen, ik ben benieuwd!:blush:

7 likes

Nja ik zie dat zelf altijd als mijn probleem. Ik kies ervoor om Vegan te zijn, dan verwacht ik niet dat mensen zich aanpassen aan mij. Ik neem zelf altijd iets mee of ik vraag van te voren of ze iets veganistisch hebben. Vaak denken ze er niet eens aan en als je van te voren vraagt of er Vegan is, is dat even een reminder. Maar ik neem het niemand verder kwalijk

Ik vind het geen gekke verwachting om te hebben van je ouders. Op z’n minst kunnen ze laten weten dat ze geen vegan taart voorzien hebben, zodat je iets kunt meenemen voor jezelf. Dat niet iedereen daar altijd aan denkt is natuurlijk wel begrijpelijk, maar je ouders na 7 jaar toch wel.

edit: wanneer ik mn familie uitnodig hou ik ook rekening met hun wensen en voorkeuren. Ik weet welke dingen ze echte niet lekker vinden, dan houd ik daar rekening mee. Ik vind dat gewoon gastvrij.

3 likes

@willem ik vind dat zelf ook normaal maar dat komt ook omdat ik al rekening moet houden met m’n eigen allergieĂ«n en omdat ik vegetarisch eet. Dus er gewend aan ben. Voor beiden ben ik de enige (!) in mijn eigen vriendengroep en familie. Bij de vrienden van m’n man is vega(n) eten veel normaler en dus nooit een probleem terwijl pas weer een vriendin van mij kippenbouillon had gebruikt ‘want het is geen stuk vlees dus telt niet’. Mijn vrienden zijn echt niet dom maar denken op dit gebied gewoon totaal niet na omdat het hun leefwereld niet is. Net zoals mijn schoonmoeder die alles vega klaarmaakt en dan zonder na te denken niet vega balletjes in de soep doet.

2 likes

Hier werd ik even blij van :blush: al vind ik het bij de jumbo site vaak nog maar de vraag of het echt in de winkel te vinden is

3 likes

@Willem ik snap wel dat je baalt en ze hadden echt wel rekening met jullie kunnen houden! Maar wat je zegt over die pinda’s: misschien wisten ze idd even niet hoe ze er mee om moeten gaan. Niet iedereen is daar even goed in.

Zo bakt mijn oma al vanaf het begin voor mij vegan taarten en gaat zelf opzoek naar recepten, terwijl als ik bij mijn moeder kom ze vaak op het laatste moment bedenkt dat ze voor mij en mijn zusje niks in huis heeft.

3 likes

Ik snap het wel hoor, 7 jaar is ook echt lang. En zelfs als ze vooraf zouden zeggen “joeh we hebben geen vegan, neem zelf iets mee”, dan geeft het al aan dat ze iig aan je denken ofzo.

Iets anders: mijn vriend eet al jaren elke ochtend yoghurt, en gisteren heeft ie eindelijk besloten op alpro over te stappen. Zo fijn om te zien hoe hij ook steeds meer plantaardig eet.

8 likes

Ik heb de nieuwe rookworst van de vegetarische slager net met andijviestamppot gegeten en vond hem lekker! Echt fijn dat er nu een lekkere rookworst bestaat.

4 likes

Ik kan nergens vinden dat er een nieuwe rookworst is? Is het niet dezelfde als afgelopen jaren?

Nee, dat was deze:

In april zochten ze testers voor hun nieuwe rookworst. Er waren twee versies: een dikkere met meer (zichtbare) kruiden, en een dunnere die meer een knak en rooksmaak had. Ik vond ze allebei wel lekker, maar die eerste had een bijsmaak/nasmaak. Het is die laatste geworden:

Dus niet alleen een nieuwe verpakking, maar echt een nieuwe ‘worst’.

3 likes

Oh interessant! Dat wist ik niet. Vond die andere ook al heel lekker inderdaad, dus ben heel benieuwd. Vroeger was rookworst echt mijn lievelingsvlees.

1 like

Is Beyond Meat in prijs verlaagd? Ik zie dat het nu 3,99 is, terwijl ik dacht dat de prijs eerst begon met een 4 of zelfs een 5.

3 likes

ik dacht dat het eerst 5.99 was? maar dat was misschien niet in Nederland.

1 like

Ja 5,99 was het eerst! Echt heel duur

2 likes

Heeft iemand recent nog wel eens die kleine alpro (kwark of high protein heette het geloof ik?) yoghurtjes gezien, met mango en blauwe bes waren ze geloof ik? Mis die echt maar zie ze al maanden nergens meer

2 likes

Nu je 't zegt heb ik deze al jaren ongeveer niet gezien

1 like

Haha hun aandelen staan superlaag, dus ze zullen de prijs wel verlaagd hebben in de hoop de verkoop (en daarma de prijs van de stocks) wat te boostenđŸ„Č

Ps. Ik heb aandelen dus graag BM kopen👍

1 like