Ja was echt mijn favoriete snack voor na het sporten vroeger maar kan me inderdaad niet meer herinneren wanneer ik ze voor het laatst gezien heb. Zag ze wel bij de jumbo online maar denk dat ze in de winkel snel sneuvelen voor de huismerk yoghurts die er nu zijn
De AH heeft nieuw vegan gebak! Eergisteren heb ik al de baked donuts geprobeerd en vandaag een appel kaneel slofje. Vooral dat laatste was echt een succes! Dus morgen bij de koffie lekker de tweede eten:) Echt fijn dat de AH nu al meerdere vegan opties heeft voor gebak.
Heb je toevallig een foto van de ingrediënten/voedingswaarden? Kon ze in de app niet vinden helaas
Ze staan hier: Wat eet je dan wel? - Vegan Taste Test 27: Albert Heijn appel kaneel slofjes - Wat eet je dan wel?
Oh wat fijn! De appel kaneel slofjes klinken ook wel als iets voor een paar familieleden die ook steeds meer en meer voor de vegan opties kiezen in de supermarkt, omdat het net zo lekker of lekkerder is. Kan er weer iets vervangen worden, haha.
Ik hoop binnenkort ook iets met chocolade
Wat is het allerbeste recept voor chocolade mousse? Of andere ideeën voor een eenvoudig maar lekker dessert met aquafaba?
Heb het al een hele poos niet meer gemaakt maar ik gebruikte altijd die van de Groene meisjes!
Ja toch wel? Ik wantrouwde die recepten een beetje, zonder extra vet. Het is puur aquafaba met chocolade en suiker. Kan me niet goed voorstellen dat het dan lekker romig kan worden?
Wil namelijk wel een machtige chocolade mousse, die moet niet verantwoord of semi gezond te zijn.
Ik vond 'm altijd erg lekker en niet âgezondâ aanvoelen, en juist wel chill dat er niet allemaal andere dingen doorheen gaan die de chocoladesmaak mogelijk weer afzwakken. Maar ik wist eigenlijk ook niet dat er recepten waren waar je er nog extra iets vets doordoet dus ook nooit echt over nagedacht eerlijk gezegd haha.
Oh ik heb het ook nog nooit eerder gemaakt hoor! Verbaasde me gewoon over de vele recepten die ik online tegenkwam, ik had gewoon verwacht dat er iets van sojaroom of zo zou in zitten, of iets anders vet.
Zag van Jamie Oliver ook een recept met avocado.
Maar misschien moet ik het gewoon eens proberen!
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe stabiel die aquafaba is en of het iets zwaarders met room ofzo kan âdragenâ. Misschien kan het prima hoor, maar kan me voorstellen dat zoiets nog meespeelt
Als ik âgewoonâ chocolademousse maakte, dan gebruikte ik ook alleen geklopte eiwitten en gesmolten pure chocolade en verder geen room, boter of suiker oid. Dat is superlekker, het was een recept van mijn oma.
Ik heb de aquafabaversie nooit gemaakt maar ik kan me voorstellen dat dat precies zo werkt!
Ja dit werkt perfect! Laatst nog gemaakt met enkel pure chocolade, aquafaba en agavesiroop. Het is wel belangrijk dat de gesmolten chocolade en de aquafaba dezelfde temperatuur hebben, anders krijg je âstraciatellaâ (klontjes). Dus lang genoeg wachten tot de chocolade voldoende is afgekoeld. Je krijgt daar een heel lekker romig resultaat mee, mits je wel goede chocolade gebruikt. Omdat er zo weinig ingrediĂ«nten in zitten proef je de chocolade heel goed, dus die moet wel lekker zijn.
Heb je een Ekoplaza in de buurt? Ik heb ze daar wel eens zien liggen!
Mocht iemand overwegen om die plantaardige tonijn van Princes te kopen: niet doen. Ik had 'm meegenomen omdat ie in de bonus was maar ik heb één hapje geproefd en het toen weggegooid. Ziet eruit als kattenvoer, heeft de textuur van kattenvoer en smaakt ook ongeveer zo. Ik had die op olijfolie maar betwijfel of de rest beter is ):
Shit haha, ik heb ook een blikje in mijn voorraadkast staan.
Ik zou er in ieder geval niet te veel van verwachten Misschien dat ie warm beter te doen is, geloof dat veel mensen dat ook zeiden van die van seasogood. Maar ik hou het voorlopig op die van garden gourmet, echt 100 keer lekkerder wat mij betreft
Ja die vuna vind ik ook goed! Ik ga deze dan iig warm in een saus ofzo uitproberen.
Misschien op een broodje tuna melt met extra veel kaas en jalapeno.