Plantaardig/vegan eten

Ik heb trouwens gisteren lekkere vegan balletjes ‘gemaakt’ voor in de spaghetti!
Ik houd heel erg van spaghetti met balletjes, maar m’n vriend eet nu 100% veganistisch (ik eet 80% veganistisch, 20 vegetarisch) en alle kant en klare vegaballetjes in de winkel zijn dus allemaal niet vegan.
Dus ik heb 2 Garden Gourmet vegan burgers gepakt, in stukken gescheurd en in de blender gemikt, scheutje paneermeel erbij, verse basilicum, peper, zout, knoflookpoeder, uienpoeder en een klein beetje vegan geraspte kaas. Daar kwam echt een perfect gehaktdeeg uit waar ik echt hele goede balletjes van kon draaien.
En ze waren heel smaakvol! Perfecte spaghettiballetjes.

Lagen hier pas net in de pan, werden heel mooi bruin hierna.

43 likes

Mijn vriend heeft hem gevonden :heart_eyes:

Dus vanavond horen jullie mijn oordeel. Ik hoop stiekem dat @anon76889665 geen gelijk heeft hahaha.

8 likes

Kimchi gemaakt dit weekend! Ziet er smerig uit, is het niet!

Ps niet mijn foto, maar heb t zelfde recept gebruikt dus ziet er t zelfde uit!

12 likes

Ohhh mijn vriend maakt dat ook altijd en ik vind dat zoooo stinken :tired_face:

Haha ja erg lekker ruikt het inderdaad niet. Maar wel fijn voor buikklachten. Ik vind t vooral chil om door een salade heen te gooien/ op een broodje te doen oid

Oke oke oke. Ik ben fan van de Roockworst. Qua uiterlijk scoort 'ie minpunten, want hij is inderdaad niet donker genoeg en het velletje is niet knapperig maar eerder een beetje rubberachtig.

De geur en smaak vind ik wel rokerig! En ik vind hem echt heel lekker. In de bruine bonensoep valt 'ie wat weg, ook al vond ik dat nog steeds onwijs lekker. Denk dat 'ie naast een stamppot meer tot zijn recht komt.

In tijden niet zo’n goed en vernieuwend veganistisch product geproefd. Zeker een 9/10 wat mij betreft.

15 likes

Yaay ik vind het leuk dat jij ook fan bent!

Ik heb bijna het idee dat er echt een mislukte batch was, want op andere plekken lees ik ook meningen van mensen die hem niet te eten vonden; muf, droog, etc.

1 like

Wellicht ook een kwestie van referentiekader? Kan me voorstellen dat als je niet van dat rokerige houdt het wellicht wat muf is.

Droog vond ik hem in ieder geval helemaal niet.

Ik zag trouwens ook dit:

Erg benieuwd naar ook. Lijkt me lekker door een stamppot heen oid. En wil weten wat die andere producten zijn!

6 likes

Ik heb een 2e pakje gehaald om em nog een kans te geven. Deze zijn donkerder gelukkig. Wel iets beter maar het velletje plakt nog steeds aan mijn tanden. Zal em niet los halen maar hij is in hotdogvorm wel net echt.

15 likes

Aaahhh zo jaloers op iedereen die 'm al heeft. Hier issie nog niet.

Ik baal er soms echt van dat mensen het vooroordeel hebben dat vegan eten duur is. Had vandaag een foto van mijn ontbijtje op instagram gezet en iemand reageerde dat het wel duur was. Heb hiervoor ook wel eens situaties gehad waarin iemand dat zei.
Juist nu ik heel veel vegan eet ben ik minder geld kwijt in de supermarkt.

2 likes

Oh zooo lekker is dit! Hoe lang laat je de pot laten staan voordat het gefermenteerd is?

Misschien voortaan de prijs van alle producten + alles bij elkaar bij je insta bericht zetten :yum:
Nee maar is ook echt om te huilen, mensen hebben zo veel vooroordelen van veganisme… maar gelukkig wordt het wel steeds normaler

1 like

Ongeveer 24 uur! Dat was perfect. Recept zegt 12-24 uur, dus denk alles vanaf 12 uur wel werkt.

Oh zo kort maar! Ik dacht dat dit weken moest blijven staan. Misschien ook maar eens proberen dan :slight_smile:

1 like

Ik koop die dingen meestal in de aanbieding! En dan een voorraadje, want het blijft wel redelijk lang goed. Dus dat scheelt ook weer

Als ontbijt had ik:
200 gram Alpro Go On - 45 cent (was vorige week met 50% korting in mijn persoonlijke bonus, de hele pot van 400 gram was nu nog 90 cent)
100 gram verse ananas - ongeveer 25 cent (de hele ananas was 99 cent)
10 gram ongebrande cashewnoten - 16 cent (ik had 250 gram voor 4 euro)
10 gram goji bessen - 10 cent (volgens mij was de hele pot van 200 gram 2,00)
50 gram 4 granen muesli van de ekoplaza - 17 cent (hele zak van 750 gram was 2,50 dacht ik)

Weet niet of ik alles precies goed heb uitgerekend maar bij elkaar kom ik hier uit op 1,13

3 likes

Ik denk dat veel mensen ook rekenen wat alles in totaal zou kosten (€9,38). Dan ‘voelt’ het natuurlijk en stuk duurder dan een boterham met pindakaas. Als je het eenmaal in huis hebt en vaker gebruikt is het helemaal niet duur (maar nog wel wat duurder dan een boterham)

2 likes

Hmm ja het is wel duurder dan brood idd. Soms eet ik ook wel brood als ontbijt maar daar heb ik ook niet elke dag zin in haha.
Alsnog ben ik maar +/- 20 euro per week kwijt aan boodschappen en dat vind ik niet veel.

1 like

Ik word er zo chagrijnig van als mensen dan vragen wat eet je. Dan vertel ik het inclusief details want dat willen ze weten. Krijg ik reacties alsof ze water zien branden (vegan quiche in dit geval) daarna volgt de vraag hoelang ik daar wel niet mee bezig ben geweest (nou niet langer dan toen ik nog ei gebruikte) en dit sluit altijd af met de opmerking dat zij het nooit zouden kunnen omdat ze niet zonder dierlijke producten zouden kunnen, die ze dan ook allemaal opnoemen inclusief geluiden. Echt ik word daar zo chagrijnig van, laat me even eten zonder al je dierenleed liefde op te sommen.

7 likes