Plantaardig/vegan eten

Ik vind het dan persoonlijk vegan (maar dat is dus weer een grijze grens die voor iedere vegan anders is).

Er kunnen namelijk wel dingen in zitten die niet vegan zijn, voornamelijk de lijm. Vaak is er gebruik gemaakt van dierlijke lijm, maar ook weer niet altijd. Dit kun je alleen weten als je contact opneemt met het merk.
Verder kan je nog kijken naar het productieproces per merk en of dit bevuilend is voor het milieu (wat dus ook weer dieren beĆÆnvloed).
Geen idee of er nog verder dingen zijn waar je op kan letten?

1 like

In Warschau heb ik vegan sushi gegeten, het was fantastisch! Super lekker en heel creatief (niet alleen maar saai met komkommer of avocado).

1 like

Too soon… :stuck_out_tongue:

4 likes

hebben jullie nog tips voor lekkere herfst/wintermaaltijden? ik heb even inspiratie nodig, eet nu vaak hetzelfde. liefst niet te moeilijk. ik eet nu voornamelijk curry’s, chili sin carne en een recept van een stoofpotje met zoete aardappel/boerenkool/pindakaas :blush:

Soepen en stamppotten zijn echt mijn ding. Helemaal icm de nieuwe rookworst. Stamppot zuurkool met gebakken appel, stamppot rauwe andijvie, boerenkool, snert, bruine bonensoep. Oh en een lekkere linzensoep/dahl is ook zeer fijn (zonder rookworst dan haha).

Verder risotto, burritos (maar dan echt op z’n Mexicaans!) en Indisch/Chinees. Wat betreft dat laatste heb ik al behoorlijk wat geveganized, dus als je inspiratie zoekt roep je maar!

3 likes

Die heb ik toen naar je uitgetypt :blush:

Random opmerking trouwens, maar heb de Flora boter gratis geprobeerd met Scoupy. Lekkerste boter die ik tot nu toe gegeten heb! Ook als kruidenboter heel fijn, ook als je hem gedeeltelijk met margarine opklopt.

4 likes

Ik vine Flora heel lekker maar heb al 2 keer een kuipje moeten weggooien omdat het heel snel beschimmelt :frowning:

1 like

Ik heb nu de Becel vanille soja drink in huis gehaald via Scoupy. Die gekozen i.p.v. de choco omdat er aanzienlijk meer eiwitten in de vanille variant zit.

Haha ik zit ook in die groep! Maar ik kijk er bijna nooit naar omdat ik die beheerder nogal een eikel vind (of is dit niet die groep met die eikelbeheerder?).

Mijn vriend vreet een half pakje boter op ƩƩn boterham dus heb dat nog niet ervaren :joy:

Vind het normaliter trouwens wel prijzig voor wat boter.

1 like

Kom bij Positivegan!

1 like

Due bovenste is vegan als je het ei weglaat. Bij diebtweede vegan mayonaise en geen cheddar!

Hahah :rofl:

@Radio @Dombo bedankt! ga deze week eens wat uitproberen, hopelijk heb ik dan wat meer variatie in mn wekelijkse maaltijden

Kent iemand een fysieke winkel die vegan omega3 verkoopt?

Je zou op de website van merken die die zaken ontwikkelen kunnen kijken wat de fysieke verkooppunten zijn.

1 like

@Dombo De Tuinen heeft volgens mij niets, de Royal Green leek op het eerste gezicht helemaal plantaardig, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Ingredienten

Ingrediƫnten

DiepzeeVISolie*, capsule (VISgelatine. glycerol. water), antioxidant (mix tocoferolen), sinaasappelaroma, * Afkomstig uit VIS, gemengde natuurlijke tocoferolen van SOJA

Dus @Maanzaad ik heb laatst mijn Omega 3 besteld bij Body & Fit.

Ja, die van B&F heb ik nu besteld maar had hem liever in een fysieke winkel gehaald.

Misschien al tien keer gevraagd, maar heeft iemand een lekker tempeh sate recept? Ik heb vaak dat de tempeh raar proeft ofzo wanneer ik het niet frituur?
Ik was net bij Spirit en die tempeh sate was echt super lekker, maar volgensmij dus niet gefrituurd van tevoren?

1 like