Crudo in Nijmegen is helemaal vegan, voor koffie en lunch kan je daar terrecht.
De groene chef in Tilburg
Konijnenvoer in Arnhem ïž
Ik lees hier ook mee omdat ik hier zoveel van kan leren! Ik eet nu steeds meer plantaardig en geen vlees en merk dat ik het ook gewoon leuk vind om dingen uit te zoeken. Zelfs mijn vriend doet nu met me mee en komt met nieuwe ideeën
Eetplekjes in Amsterdam, er zijn er nog veel meer maar deze ken ik goed:
- Dophert (goede burgers en nepzalm)
- Mastino V (lekkerste pizza ooit)
- Koffie ende Koeck (taart en koffie etc.)
- Vegabond (broodjes, hele lekkere taart/gebak van Nono cakes + dit is ook een winkel)
- Vegan Junk Food Bar (maar die kende je al ;D)
- Vleesch noch Visch (hun pita gyros heeft ooit een prijs gewonnen. Let wel op: je kan hier niet binnen zitten en hun sauzen zijn niet altijd vegan)
- Roots (salades + avondeten, paar zitplaatsen, is vooral afhaal)
- Loving Hut (veel Aziatisch en bijv. hele goede neppe gefrituurde garnalen. De inrichting is vreselijk, maar dat is ook wel weer lief)
Ik ben als vegan alleen maar in Praag geweest, en dat was heel goed te doen! Zijn veel vegan/vega-georiënteerde eetplekjes.
@bostons klinkt super lekker allemaal, ik wil ook bij jou op bezoek! Lief dat je zoveel rekening houdt met iedereen.
/
Ik heb van de week voor het eerst zelf falafel gemaakt en ik was echt onder de indruk! Was een recept voor in de oven maar ik heb ze helemaal in de pan gebakken, ging prima en werden heel fijn krokant. Wel nog vrij zacht in het midden maar dat vond ik juist wel lekker. En behalve de peterselie en de kikkererwten had ik alles al in huis dus ik was ook nog veel goedkoper uit dan wanneer ik kant en klare falafel had gekocht. En van het kikkererwtenvocht heb ik chocolademousse gemaakt en die was ook ontzettend lekker!
Recepten
Allebei van de groene meisjes:
http://www.degroenemeisjes.nl/falafel-uit-de-oven/
http://www.degroenemeisjes.nl/chocomousse/
Ik vond vleesch noch visch echt stom, desserts zijn geen van allen vegan en maar 1 hoofdgerecht was vegan.
@anon86562306 daantje in Dordrecht, Jack bean in Rotterdam (alleen doordeweeks en niet zo veel sfeer wel lekker), gare du nord in rdam . Iedere week een heerlijk menu.
@Saturnus lees je mee? Je vroeg dit vd week ook toch?
Verder kon ik in Lissabon ook prima vegan eten, alleen buiten de stad niet.
@anon86562306 Warschau heeft hele leuke vegan restaurants! En ook nog eens heel goedkoop. Als het goed is weet @influencer nog waar we toen allemaal gegeten hebben.
Oooooo ja wat is Warschau vegan heaven!!! Berlijn ook trouwens. Ben super benieuwd hoe Londen is
Nee toch? Je hebt drie soorten pitaâs (Indisch, Grieks en Indonisch-inspired), dat zijn toch de enige hoofdgerechten die ze hebben? Of ben ik gewoon te lang niet geweest, haha.
Ja en alleen die met boontjes/roti achtig was vegan. Dat vertelden ze me iig
Ja dat is de enige met vegan saus, maar de rest heeft wel vegan âvleesâ. Wat wel jammer is inderdaad.
(âDe meeste gerechten van Vleesch noch Visch zijn eenvoudig vegan te maken, vraag naar de mogelijkheden. De pita Mi Gado is sowieso 100% plantaardigâ)
Ik wou dat er een vegan all you can eat sushi wasâŠ
Ja mn broer had de site dus voorgelezen en dacht dat er 100% plantbased stond dus ik was nogal chagrijnig :â). Had toen zoveel trek in dessert en de crumble en cheesecake die we hadden waren dus niet vegan! Heb toen dadels met pindakaas gezeten, thats not the same
Ahww ja dat is dan wel balen. Dophert zit daar trouwens wel redelijk in de buurt dus als je ooit nog gaat kan je daar een toetje scoren! ;D
Oh nice mn tante woont er dichtbij dus daar ga ik zeker eens halen
De hummingbird cake is echt⊠wauw
Ik had tot een paar dagen geleden nooit van een hummingbird cake gehoord en nu wil ik dat!
Dit.