Plantaardig/vegan eten

Hoe was hij?

Je kan ook zelf een pizza samenstellen met de vegan kaas daar!

1 like

Ja echt geweldig! Ik zou ze het liefst iedere dag willen (in de eerste 10 dagen dat ze uit waren heb ik ze 3 x op). Ik neem altijd margherita met ananas

1 like

Mijn persoonlijke favoriet is een veggie pizza met bbqsaus op de bodem en ananas :wink:

1 like

@Diafragma let wel op dat je geen panpizza neemt, want die zijn niet vegan (staat ook aangegeven op de site).

1 like

Jongens, nepkipstukjes bakken met deze kruiden is echt top: https://www.lekkerensimpel.com/hoe-maak-je-zelf-kipkruiden/. Meest realistische kip die ik tot nu toe heb gehad.

2 likes

Eetlijstje van gisteren:

O: havermout met banaan en blauwe bessen
L: rijstwafels met avocado
D: er kwamen non-vegan vrienden eten, dus ik heb extra mijn best gedaan lekker vegan te koken. Volgens mij goed gelukt: vooraf pittige wortelsoep met zelfgemaakte vegan naanbrood, daarna Indiase curry met zoete aardappel en bloemkool afgetopt met geroosterde kikkererwten en als toetje had ik een vegan lemon-pistache cake gemaakt en die was LEKKER! Jammer dat ie gisteren is opgegaan want ik heb er nu alweer zin in haha.

2 likes

Help mij met mijn levenskeuze vandaag, ik heb ze allebei nog nooit geprobeerd, waar moet ik vegan pizza bestellen vanavond?!

  • New York pizza
  • Dominos pizza

0 stemmers

Ik heb ze allebei meerdere keren op en 1000% zeker domino’s. Nog betaalbaarder ook.

1 like

Ik vond die van New York echt ruk :frowning:

1 like

Voor mensen die het moeilijk om met vleeseters over veganisme te praten heb ik hier een gratis e-book: https://www.earthlinged.com/ebook/

Hij biedt het zelf gratis aan dus is allemaal legit :slight_smile: je kunt kiezen uit Engels of Duits en hij legt per argument heel duidelijk uit waarom het niet klopt en hoe je dus het beste kunt reageren.

Ook fijn voor jezelf om je veganisme wat ‘kracht bij te zetten’ haha

6 likes

Wat cool!! Ben er heel benieuwd naar. Thanks voor het delen.

Wow die cake klinkt echt fantastisch! Heb je een receptje?

Jaa deze is top!

Aah tof, thanks!

Jongenss ik heb totaal geen zin in het hele eten-bedenken-boodschappen-doen-gebeuren, wie geeft me een lekker en simpel recept?

Wauw super! Na 11 jaar vegetariër (en flexanist) te zijn ben ik helemaal klaar met al die vragen. Ik ga iedereen er nu voor eens en altijd helemaal uitlullen :sunglasses:

7 likes


Is dit iets? Zo lekker!

1 like

Thanks! Heb uiteindelijk iets lekkers gewokt met dingen die ik nog in huis had.

1 like

Ik heb dit receptje gebruikt als basis: https://www.zoetrecepten.nl/recepten/vegan/basisrecept-vegan-cake/. En dan het beslag in twee delen verdeeld, aan het ene deel pistachepasta toegevoegd (70 gram pistache met twee eetlepels olie in de foodprocessor) en aan het andere deel het sap en de rasp van een citroen. Voor eroverheen heb ik nog glazuur gemaakt van poedersuiker en limoen en daarop nog wat gehakte pistachenoten. Niet gezond, wel heeeeeeel lekker!

4 likes