Plantaardig/vegan eten

Eigenlijk doe ik altijd maar wat. Maar vroeger gebruikte ik graag de recepten van Ottolenghi als basis.

En voor het ei meng ik dan gewoon kikkererwtenmeel met water (melk kan ook) en zwart zout. Je kunt er natuurlijk nog andere kruiden bij doen. Ik maak er een soort pannenkoekenbeslag dikte van. En dat giet ik dan in het tomatenmengsel in de pan. Deksel erop en laten garen.

Maar het aaaaallerlekkerst vind ik deze:

Daar maken ze het ei na door mais ‘uit te knijpen’. Het klinkt gek maar het wordt heel lekker romig en zacht. Komt wat mij betreft het qua structuur het meest bij ei in de buurt. Alles met kikkererwtenmeel wordt toch een soort deegachtig.
Hier een filmpje van het recept:

5 likes

Morgen ga ik een presentatie (inspirational talk) houden over plantaardig eten i.c.m. sport. Heb er helemaal zin in maar ben ook benieuwd of er heftige discussies komen…

Zijn er hier meer meiden die er wel eens over spreken/presenteren? Nog tips? :sweat_smile:

4 likes

Bedankt voor je tips, denk dat ik dit keer voor een kant en klaar kaas ga maar wil je recept graag een keer proberen!

1 like

Tof!! Voor vleesetende sporters? Ik keek laatst de docu game changers op Netflix, vond ik ook erg inspirerend

1 like

Vind deze van EkoPlaza erg lekker! Smelt goed en lekker hartig

1 like

Oh, dit is geweldig, dankjewel! Ik heb al een hele tijd zin in échte goede shakshuka maar kon nooit een goede vervanger voor de eieren vinden. Dit gaat vast helpen :heart_eyes:

1 like

Yes, voornamelijk vanuit ervaring. Ben geen wetenschapper op dit gebied oid. Maar was leuk!

1 like

Ik wist ff niet waar ik dit moest posten. Lidl, Nieuwe producten of dit topic maar denk dat jullie er het meest aan hebben.

11 likes

Yay! Vind het nog wel prijzig. Maar zag op fb dat dat gehakt echt de best ever was, ben benieuwd.

1 like

Hoop alleen niet dat dit in de plaats komt van deze:

Ik zoek een vegan friendly plek waar ze overdreven Amerikaans eten hebben, iemand hier een idee?
Vriendinnen willen naar de Corner Bakery in Amsterdam (denk mega freakshakes, taartjes etc) en ik ben de enige vegan, maar het enige vegan daar op de kaart is een salade…

Hoeft niet in Amsterdam, maar Noord Holland zou wel prettig zijn.

Deer mama? Mijn favoriet! American diner is dat.

2 likes

Hier dacht ik ook aan :drooling_face:

Deer mama is echt perfect dan zou ik zeggen! Inclusief heerlijke Vegan milkshakes

1 like

Inderdaad die mylkshakes OH my lord!

@anon86562306 Bekijk de Insta pagina van deer mama, dan zien je vriendinnen ook wat voor sfeer er hangt en wat er geserveerd wordt.

@Saturnus @Falafel @wompie @Kurisu
Ik ben de enige vegan en het is een vrijgezellenfeestje van een (zwangere) vriendin die totaaal niet van het vegan is. Volledig vegan wordt 100% zeker niet gewaardeerd, anders was ik ook al met die 2 gekomen inderdaad, vandaar de vraag naar vegan friendly ipv vegan.

Ik ben nu bij Bulls and Dogs terecht gekomen. Lees online dat hun als lactosevrije geadverteerde shakes vegan zijn en hun ‘100% vegetarian’ worsten waarschijnlijk ook, maar vind het raar dat op het hele menu dat niet zo wordt genoemd. Dus die ga ik even mailen.
Als jullie andere suggesties hebben nog, heel graag.

3 likes

Ohh wat jammer dat ze niet all vegan willen gaan. Had over het vegan friendly heen gelezen.

Deze zijn toch helemaal niet plantaardig? :face_with_raised_eyebrow:

Ik ga morgen uiteten bij Spirit in Rotterdam en ik heb er zoo veel zin in! Er is een buffet met heel veel keuze en vrijwel alles is veganistisch :smile:

5 likes

Aah zo. Ik heb niet het idee dat hun dog vegan is (zo uit m’n hoofd hoor, weet nog eens dat ik daar stond bij de filmhallen en ze het niet goed konden beantwoorden). Volgens mij heeft de burgerbar van Kranenborg een vegan burg (ism lisa goes vegan?)

Cannibale royale heeft een veg burger die ze vegan kunnen maken en een paar fijne bijgerechten. Maar wel veel vlees om je heen, dus houdt daar rekening mee.

Miss beiden niet Amerikaans genoeg? De Butcher heeft een vegan burger, maar hun milkshakes zijn sowieso niet vegan volgens mij.

Nee dat klopt, is ook meer een reactie op @Banananana die het in meerdere topics vond passen