Plantaardig/vegan eten

Witte pistoletjes met violife
Groente foccacia van de appie
Twisterfries

1 like

Croky paprikachips :orange_heart:

3 likes

@CaptainCheesecake
Het was echt heel heel heel vies… Ik heb ze serieus na beiden 3 happen weg gegooid.
De structuur van de kipstukjes erin was heel onaangenaam, de ragout was vrij dik ook na het frituren waardoor het niet zoals met een echte een beetje vloeibaar is bij happen, het was niet zout genoeg, de paneerlaag was te fijn waardoor hij niet lekker krokant werd en de hamburgerbroodjes van de AH zijn zo zoet dat het wel briochebrood lijkt. Het was echt misselijkmakend. Ik zou ze eigenlijk wel nog eens willen maken en dan proberen alles aan te passen, maar zo rechtstreeks vanuit dit recept raad ik ze absoluut af.

1 like

Ohhh nee!! Ik moest bijna lachen van hoe kut alles klinkt. Maar wel echt rot als je ergens zo veel werk in stopt en het niet te eten is! Had je wel nog andere lekkere dingen in huis om dit trauma te vergeten?

Hahah oh is niet erg hoor, in huize Degas is altijd nog veel meer eten.
Hadden nog chips, olijven, kips vegaleverworst met verschillende soorten mosterd, oliebollen, appelbeignets (en gyoza en bamischijven in de vriezer, maar uiteindelijk al teveel gegeten om daar aan toe te komen).

4 likes

Oh noooo! Wat kut! Echt heel jammer, vond de MacKroket altijd zoooo lekker. Echt heel zuur wel dat jullie snack was mislukt, maar zo te lezen hadden jullie alsnog genoeg gelukkig haha. Bedankt voor de review, weet ik dat ik hem in ieder geval niet hoef te proberen van dat recept!

Ah jammer! Ik vind die kipstukjes van DVS sowieso niet erg lekker eigenlijk, heeft iemand een aanrader voor echt lekkere?

Deze waren van Vivera, die raadt ze ook aan in het recept. Maar ik moet zeggen dat ik alle kipstukjes alleen geslaagd vind in recepten waar ze heel lang de kans hebben om mee te pruttelen (zoals in tikka masala ofzo) en dan vind ik die van Vivera wel het beste.

1 like

Ik ga ook kroketten maken, maar dan van pulled oesterzwam en de roux etc.

Je zou eigenlijk een review achter moeten laten bij haar. :see_no_evil:

2 likes

Ohhh lijkt me lekker

1 like

Fotogeniek is anders, maar was wel lekker. :stuck_out_tongue: Naturli gehakt kende ik nog niet, maar HEEL nice!! Goede tip.

6 likes

Ik heb ooit dit recept opgevolgd en ik vond het echt een succes. Het werd wel echt een grote bende en ik vond het best wel gedoe, maar dan heb je ook wat.

10 likes

Wow goed dat ik dit lees! Deze stonden op de planning voor komend weekend.

Die vegan Big Mac van haar lijkt me wel lekker, maar je kunt natuurlijk ook niets fout doen aan een burger van Garden Gourmet en cheddar van Violife :joy:

1 like

Hahah wat grappig ! Daar gaat m’n anonimiteit :smiley:

Ik doe mee aan veganuary en krijg nu al commentaar… ik heb respect voor jullie allemaal want ik denk niet dat je vegan door het leven kunt gaan zonder commentaar te krijgen.

8 likes

Ik ga zodra ik van de bank kom die big Mac maken. Maar zonder dat burgerbroodje dankzij @anon86562306

En @Memoria stom hé. Ik kan er ook nog steeds stikchagrijnig van worden na 2 jaar.
Ik lees altijd dat zeggen dat je geen zin hebt in het gesprek of het voor jezelf besluit oid het beste werkt maar ik ben meer het type dat de discussie aangaat. (of ik negeer wat er gezegd wordt, dat doe ik wel vaak).
Supergoed dat je de challenge doet!! Heb ik ook gedaan en beviel enorm :). Krijg je ook de mailing?

3 likes

Mijn vriend is heeel supportive en ben ook lid geworden van een aantal fb groepen, dus misschien zat ik een paar weken in een soort bubbel van mensen die het aanmoedigden.

Ja de mailing krijg ik, maar vind hem nog niet heel ‘boeiend’ ofzo, veel info die ik al weet. Maar misschien komt dat nog, het is ook pas dag 3

Ja dat commentaar hoort er bij. Mensen zeggen altijd dat veganisten zo veel commentaar leveren, maar naar mijn ervaring zijn eigenlijk vleeseters (en soms vegetariërs tbh) een stuk erger.
Ook standaard gaat iemand die je leert kennen, en diegene hoort dat je veganist bent, vertellen waarom ze wel vlees/zuivel/eieren eten (ook al vroeg je daar niet om).
Maar ik moet zeggen dat het commentaar bij mij persoonlijk na het eerste jaar een stuk minder werd! Ik vond het eerste jaar oprecht het lastigste als veganist, daarna is iedereen wat meer gewend er aan.

En heeel goed dat je bent begonnen met de challenge! :green_heart: Hoe gaat het tot nog toe?

3 likes

Vind ik het geval bij meer recepten van wateetjedanwel… vind het een geweldige blog maar volgens mij is zij gewoon een middelmatige kok. Meestal moet ik de recepten nog behoorlijk wat aanpassen.
Ik probeer vaak van 1 gerecht minstens 2 vegan recepten te zoeken en 2 omni en dan kan ik beter zien wat nou vervangen wordt door wat en of ik het daar mee eens ben. Door op die manier blogs te gebruiken maak ik vaak hele lekkere dingen (al zeg ik het zelf).

8 likes

Ja ben ik het denk ik wel mee eens! Veel willen echt niks over veganisme horen en vinden posts op fb echt te ver gaan? Terwijl ze zelf wel heel vaak hun voeding (met vlees) overal tentoonstellen etc

Fijn om te horen :slight_smile: Misschien dat het aantal veganisten ook zo klein is dat veel mensen nog geen veganisten in hun omgeving hebben en dat het gewoon wennen is

Goed hoor!! Is wel pas dag 3 hè, en ik moet zeggen dat ik al een tijdje bezig was met bv kaasvervangers zoeken en een aantal keer per week plantaardig avondeten/lunchen etc, en lees al redelijk lang hier mee, dus vond dat ik al best goed informed was. Dus tot nu toe gaat het erg goed. Ik denk dat het moeilijkste wordt om uit eten te gaan/naar feestjes, dat ga ik morgenavond voor het eerst ondervinden :slight_smile:

2 likes