Plantaardig/vegan eten

Nee ik kijk er niet overheen. Hier ligt ook alleen die grote verpakking maar ik wil de kleine juist omdat ik er maar 1x in de zoveel tijd een boterham mee eet, een grote verpakking krijg ik niet op. Met zo’n zakje doe ik makkelijk 2 of 3 maanden.

Ah, ik had niet begrepen dat je de grote verpakking wel zag liggen. Dit is balen dan voor jou, want de kleine verpakkingen zijn niet meer te koop als het goed is. :fearful:

Ah ja, dit is dan het antwoord op mijn vraag, ik hoopte dat die kleintjes toch nog ergens te koop zijn. Daar baal ik inderdaad van :frowning:
Bedankt.

Laatst vegan quiche gemaakt met vulling van silken tofu (en spinazie en tomaat), echt zo goed. Wordt een wekelijks avondeten denk ik!

5 likes

Oehh heb je een recept?

Dit als leidraad gebruikt, geen suiker in deeg gedaan (?), silken tofu ipv firm, en als je spinazie/tomaat gebruikt zoals ik deed zou ik de bodem wel blind bakken en de plant. melk weglaten want het is nat genoeg. En ik heb een beetje chili en witte peper toegevoegd nog. Ik heb een grote quiche vorm van ikea met zo’n losse bodem, daarvoor was het eigenlijk te weinig deeg, dat zou ik de volgende keer x 1,5 doen! Vegan kaas had ik ook gebruikt maar dat was eigenlijk niet nodig, lekker genoeg van zichzelf :slight_smile:

3 likes

Ik zal van de week het resultaat posten!

1 like

Ik wil niet aan vegan bakken beginnen, anders ben ik bang dat het hek van de dam. Heb wel uuuren filmpjes gekeken van pumpkin pie/cheese cake.

Blikjes kun je bij de toko kopen, ik slaag altijd bij supermarkt oriental die hebben vaak een Amerikaanse afdeling (met nog heel heel andere lekkere dingen)

1 like

ik heb die danio stratiatella (nu 25% korting bij appie) gegeten, maar pfoe die is wel machtig hoor! hij is lekker fris zoet. heb er extra hagelslag ingedaan trouwens want dat vond ik niet zo royaal.

5 likes

Hahaha

Yzile: poeee wel machtig hoor

Also Yzile: heb er wel extra hagelslag in gedaan

31 likes

Haha ja zou het?? Het is gewoon de substantie, zet uit in je maag ofzo

1 like

Ik heb deze meegenomen van de plus vandaag, heb het merk nog niet eerder gezien maar alles is Vegan geloof ik. Ben mega benieuwd, ik wilde de worstjes ook maar moest kiezen helaas. 1+1 gratis overigens :tada:

3 likes

Ik ben benieuwd! Dat gehakt ziet er heeeeel echt uit :grimacing:

Ik heb deze in de koelkast liggen, zo benieuwd naar.Schermafbeelding 2020-04-17 om 15.25.13

Gü eten was vroeger altijd zo’n miniluxemomentje van m’n vriend en mij.

7 likes

Deze is echt lekker MAAR er is ook een versie met rabarber-aardbei en die is NOG lekkerder! En ik ben citroentoetjes-verslaafd…

5 likes

Jaa ik wilde ook eigenlijk liever die of die met chocola. :frowning: Maar mijn ap had alleen deze. #firstworldproblems

Omggg hebben ze dit bij de Ap nu?? In Engeland hadden ze best wel veel vegan varianten hiervan en dat was echt top, maar had ze in Nederland nog niet gevonden.

2 likes

Geen een appie in mijn stad heeft die vegan Gü, wat een misère :sob:.

Snap ik wel hoor, ze hebben allebei een andere volgorde qua gelei en creamcheese. Voor mij is gelei bovenop het lekkerst omdat de smaak intenser is. Denk dat als die citroenlaag boven zat ik het een lastigere keus zou vinden. Maar dan was het voor jou juist misschien ook too much.

1 like

Ik weet niet hoe bekend het is maar studio Konijnenvoer is een heel leuk en goed (pop-up) restaurant in Arnhem en volgens mij hebben ze hiervoor in andere steden gezeten. Sinds een paar weken hebben ze een YouTube kanaal waar ze recepten op delen. Zal eerlijk toegeven dat ik zelf nog geen recept heb gemaakt haha maar vind het wel heel leuk om filmpjes te zien van hoe ‘echte’ koks vegan koken en ze geven ook goede tips. Het eten in het restaurant zelf is trouwens grotendeels Italiaans maar de recepten die ze tot nu toe hebben gedeeld zijn heel verschillend :).

3 likes