Plantaardig/vegan eten

Ooh ik wild haver fraiche zo graag proberen!

Ik weet btw niet of het nieuw is, maar ik heb nu een tatta borrel (ja je moet wat in quarantainetijd en ga hierna gezond​:joy:) met vegan snijworst. En het is zoo lekker :flushed::grimacing: van zwanenburg is het

Ik ben echt ah genieten! Met een biertje en borrelnootjes erbij en de bitterballen staan in de oven (van dvg moeten eigenlijk in de frituur, maar hoopt dat het alsnog werkt.

2 likes

Ik heb nog niet voorbij zien komen dat je het boek van Lisa goes Vegan nu met code STAYSAFE kan kopen voor 20 euro(!) ipv 41. Via haar eigen website.

Is het boek een aanrader??

1 like

Op de site van brendadegroot.com (die kent iedereen wel toch? Haar artikel over cognitieve dissonantie en haar artikelen over veganisme worden hier regelmatig gedeeld, zij was vroeger veganmonkey volgens mij) kun je haar nu “een koffie” sponsoren. Vind ik een heel leuk initiatief. In haar artikelen zit veel werk en ze hebben mij geholpen met vegan worden en helpen me ook om vegan te blijven. Ze geeft ook lezingen en gastlessen en dat zal nu wel wat meer stil liggen dus ik steun haar graag! Misschien zitten hier nog meer fans die wat willen bijdragen!

2 likes

Ja je kan de chemistry gewoon door je scherm heen voelen. Maar dat hebben sommige mensen gewoon met elkaar en zo lang ze ervoor kiezen er niks mee te doen is dat gewoon wat het is. Maar het is zeker wel te zien en het lijkt me voor haar vriend iets minder chill, weet niet of Gazz een relatie heeft?

Heb vandaag dit recept gemaakt, was heel lekker! Zelfs m’n normaal vleesetende vriend vond het lekker.

4 likes

Welke plantaardige melk zouden jullie aanraden die goed op te schuimen is met een stoompijpje? Ik heb in het verleden wel Oatly geprobeerd, maar vind de smaak toch niet zo. Wil wel per se ongezoete melk. Ben verder een noob als het op plantaardig aankomt dus vandaar dat ik het hier vraag.

Sojamelk wil het beste bij mij, kokos en amandel lukt mij niet helaas.

1 like

Ik heb geen ervaring met een stoompijpje, maar ik gebruik graag sojamelk van Melkan in de melkopschuimer. Stevig schuim en een lichte vanillesmaak. Volgens mij te koop bij Deen, Vomar, Coop, Dirk, Spar & Plus.

Melkan-Soja-Drink-Ongezoet-1L-30419

Meh ik word een beetje verdrietig van alle eierpolls in het vragentopic… Ik vind de eetgewoontes rondom Pasen ook altijd zo hypocriet. Beetje je tafel dekken met schattige kuikentjes en dan spul eten waarvoor diezelfde dieren sterven. :frowning:

N.a.v. de vraag van @Dr.Watson: ik heb het idee dat Oatly anders gaat smaken als het erg warm wordt, hebben jullie dat ook? Een beetje droppig of zo.

17 likes

Aangezien mijn koffiebar gesloten is weet ik niet of die daadwerkelijk opschuimt met een pijpje :frowning: :frowning:

2 likes

Same. Ik zat erover te denken om een tafelkleed te tekenen met allemaal blije kuikens maar dan op het stuk dat over de rand van de tafel hangt een versnipperaar te tekenen en de randen rood. Maar dat is activisme voor een volgend jaar…

9 likes

Wanneer eindelijk eens een vegan baksel niet uit elkaar valt!!! Banana carrot cake met sojayoghurt :smiling_face_with_three_hearts: Dit was m’n ontbijtfeestje.

24 likes

Eierwikkels? De folie om paaseitjes?

oh wow ik wist niet eens dat dit bestond! Kan je ze niet weggeven ofzo?

1 like

Thanks, die ziet er goed uit. Ga ik eens proberen!

Om een kiwi?

2 likes

Een aardappel zou kunnen? Die kan tegen heet water en heeft de goede vorm? :stuck_out_tongue:

2 likes

Heeft iemand een tried, tested and approved recept voor een lekkere kikkererwtenomelet? Ik heb net geprobeerd om ze te maken adhv Erin Irelands insta, maar ze bleven kleven aan mijn pan en het was quasi onmogelijk om ze op elkaar te ‘folden’. Terwijl ze er bij haar perfect uitzien!
Zij gebruikt enkel 1/2 cup kikkererwtenmeel en 1 cup water.

Laat je het beslag wel rusten? Ik doe meestal een 1 op 1 verhouding maar het beslag moet wel minimaal 20 minuten gewoon staan.

1 like

Oei ik heb vanavond kikkererwten tortilla op de planning staan…