Plantaardig/vegan eten

Kan prima hoor! Ik bak dat soort dingetjes ook wel eens in de pan en op een pizza.

@Yzile Ik heb je goede combacks op irritante opmerkingen vandaag al in de praktijk gebruikt. Was een succes! :joy::joy:

3 likes

Oh echt!!! Wat fijn :stuck_out_tongue_closed_eyes: nu zal je helemaal bekend komen te staan als rare vegan

1 like

Worth it!

Wat heb je gezegd??

Iemand zei weer ā€œOmg ik zou dat echt niet kunnen.ā€
En toen zei ik dus ā€œJa, dat dacht ik al, dan zou ik het ook maar niet eens proberenā€. Inclusief arrogante blik.

16 likes

Hahaha!!

1 like

Love it!

1 like

@Yzile haha dit is echt een goede!

Gisteren ging ik spontaan met mijn werk uiteten en naar een best wel fancy restaurant, maar ze deden helemaal niet moeilijk over vegan! Ze hadden 2 vega hoofdgerechten en 1 daarvan konden ze gewoon veganizen met sojaroom, die ze dus blijkbaar in huis hadden! !

Zo fijn :slight_smile: en ze konden ook een vegan voorgerecht maken!

20 likes

Ohh helemaal vergeten dat mensen het natuurlijk ook op pizza doen! Ik ga het een keertje proberen :grin:

@Loxodonta hahah echt geweldig dat je dat terug durft te zeggen!

Die violife vind ik een fijne die je kan kopen. Of zelf een mozzarella maken. Maar ja daar moet je ook maar net zin in hebben.

1 like

Wat Saturnus zegt. Violife kun je makkelijk bij AH kopen en smelt prima. Mozzarella maken is ook vet lekkee.

1 like

Ik zie dat de biologische tofureepjes volgende week bij ah in de bonus zijn, zijn deze lekker? Ik wil graag vaker vegan eten maar heb deze nog nooit geprobeerd.

Ben ik ook benieuwd naar! Graag een review!

1 like

Vegan met carnaval !!

16 likes

Ook in de AH Gelderlandplein Ams gespot, niet per se nieuwe producten maar wel tof! En die ah huismerk wijn is vegan blijkbaar

3 likes

Ah fijn, het standaard ā€˜kut ze hebben niks nou dan maar weer sla met patat’.

(Ik vind jou trouwens een hele leuke vrolijke stem hebben met echt een uniek stemgeluid en sinds vorige week hoor ik nu dus alles wat jij plaatst in jouw stem incl heerlijke droge humor hahah)

4 likes

Hahaha. Sla met friet it isssss. Ik zei ook van ben niet moeilijk, wil gewoon een bord vol! En toen kreeg ik dat. Inclusief een kan olijfolie (??). Hahaha

Bedankt voor het compliment :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Hoe gaan jullie om met een verpakking waarop staat ā€˜kan sporen van… ā€˜ bevatten. Als de ingrediĆ«ntendeclaratie wel 100% plantaardig is.

Bijvoorbeeld ā€˜kan sporen van lactose bevatten’ moet soms vermeld worden mbt allergenen, terwijl de kans minimaal is dat het erin zit maar het wel in dezelfde fabriek verwerkt wordt.

Precies wat je zegt; het zit er sws niet standaard in en er is een enorm kleine kans dat het er überhaupt in zit. Ik ben niet allergisch en wil het mezelf niet te moeilijk maken met mijn veganisme. Ik vind verder persoonlijk dat producten met ā€˜sporen van…’ vermijden niet rendabel is. Denk namelijk niet dat het niet-aanschaffen van deze producten een verandering gaat maken in de wijze dat deze producten geproduceerd worden (misschien dat vermijden later, als veganisme groter is in Nederland, meer zin in mijn ogen gaat krijgen?).

Ik heb trouwens een aantal keren gelezen dat werknemers die in een fabriek werken bijv. geen pindakaas op zijn/haar eigen brood mogen doen en dat in de kantine eten. Als dat wel gedaan wordt behoord er al op die producten die in dat bedrijf gemaakt worden ā€˜sporen van pinda’ te staan. Zo streng is schijnbaar deze wetgeving (geen idee of dat echt klopt, heb dat nooit gecontroleerd. Heb dit een aantal keer gelezen in berichten op fb/youtube etc.)