Plantaardig/vegan eten

En als je alpro go on gebruikt? Die is echt kwark- achtig! Zou dat misschien helpen?

1 like

Oh dat vind ik helemaal geen gek idee, misschien dat ik dat nog eens probeer met dit recept!

Ik vind alpro go on sowieso echt heel lekker, veel lekkerder dan al die soorten yoghurt van alpro.

1 like

Ja ik ook, vind dat dikkige ook echt lekker! Soms met een klodder jam ofzo doorheen.

1 like

Ik heb op vakantie afgelopen week eindelijk de vegan almond Magnums geprobeerd! Echt heel lekker :heart_eyes: volgens mij vriend precies hetzelfde als de ‘echte’ qua smaak.

4 likes

Nee ik wil wel graag!
@Violoncello @sjern heeft een x cheesecake gemaakt met Alpro go on!

1 like

Wat vinden jullie van het eten bij Waku Waku (Voorheen SNCKBR)? Wil daar van de week denk ik gaan eten. Of andere tips in Utrecht?

Zag vandaag een post erover in de instastories van plantaardige en zag er zo goed uit! Vriendinnen aten er vorige week en waren ook enthousiast.
Maar oproer brouwerij lijkt me ook heel leuk. Volledig vegan en naast een treinstation

1 like

Is Remia Like! mayonaise hetzelfde als de mayolijn? Is het wat?

Ja best lekker maar wel echt duur en kleine porties, vind oproer idd stukken beter nog! Omg hun frieten met aioli zoooo ongelooflijk lekker

Hij smaakt anders, wat zuriger en meer mayonaisesmaak. Mayolijn heeft meer frietsaus smaak vind ik.
Ik vind mayolijn lekkerder op de friet, en de remia like lekkerder bij bijvoorbeeld aardappels in schil uit de oven met rozemarijn en knoflook.

2 likes

Zuurdere smaak maar ook weer niet zoals Jean baton. Ik vind hem lekkerder maar wel veel duurder

1 like

Ik vind mayolijn veel lekkerder. De like mayo vind ik niet echt een smaak hebben ofzo?

1 like

Ik ga hem vandaag maken voor morgen met alpro go on. Is nog in de bonus bij de ah 1 + 1 :smile:

Ben benieuwd hoe hij wordt. Weet nog niet zeker of ik blauwe bessen of kersen ga gebruiken voor boven op. :see_no_evil:

2 likes

Oeh leuk! Laat je weten hoe hij geworden is?

Twee tips trouwens: zorg ervoor dat je de vulling echt goed glad maakt met een blender of staafmixer, zodat het poeder echt helemaal oplost. En bij mij moest hij wel wat langer dan een uur in de oven (een uur en twintig minuten heeft hij erin gestaan), waardoor ik een volgende keer denk ik de bodem van tevoren niet los zou bakken, of maar heel kort.

Top! Ja heb alles in de foodprocessor gedaan ben benieuwd. Had wel meer vulling over dan de vorm aan kon haha. Heb de bodem ook niet gebakken van te voren. Vond het beetje dubbel op, wel de koelkast in gedaan om hard te worden en dan pas de vulling erop. Hij staat nu in de oven. We gaan het zien morgen, en anders geen taart voor de visite :ghost:

1 like

Ik vond matig. Zou zelf heeeel graag een keer bij broei gaan eten. Of bij VERS heet dat geloof ik.

1 like

Over de “cheesecake” recepten, ik heb gister/vandaag deze gemaakt:

49

Erg lekker, maar doordat er alleen cashews in gaan niet te vergelijken met echte cheesecake.

2 likes

Oh ze hebben allemaal nieuwe vegan singen bij mn appie. Heb vegan creamcheese meegenomen van violife, kan ik eeeindelijk mn crackers met roomkaas weer eten haha :tada:

Er lagen ook bieten-, pompoen- en erwtenplakjes als een soort van vleeswaren, maar dat zag er niet zo lekker uit. Iemand al geproeft en aan te raden of niet? Ik kan ze niet in de app vinden :frowning:

2 likes

Ik heb dat recept van @Violoncello gebruikt. Met alpro go on en extra 150 gram suiker bij de alpro toegevoegd. Verder de bodem niet eerst gebakken en een uur in de oven en een uur in de oven maar uit en op een kiertje.

De omnis dachten dat het echte cheesecake was met roomkaas dus. Hij is echt erg lekker en romig qua smaak. Vind de blauwe bessen topping lekker, maar wil een andere topping de volgende keer. Iets meer met een zuurtje denk ik. En misschien experimenteren met een andere iets stevigere bodem.

13 likes

Wat leuk dat hij zo goed gelukt is :grinning:

Als ik weer eens een taart wil bakken ga ik hem ook op deze manier maken!

1 like