Plantaardig/vegan eten

Ik vind militant een compliment :sunglasses:

3 likes

Jaa ik vind haar ook leuk! Echt zo iemand die het gewoon leuk naast d’r werk erbij doet en met vermakelijke series.

1 like

@Briseis oooooooohmygawd

8 likes

Ik wilde het al naar je sturen, haha! Maar dit schap is dus al maanden zo hè. Het is zo chill.

1 like

Heeft een van jullie ooit vegan salami geprobeerd?
Ik eet vanavond pizza en wilde dat eens proberen, maar ben een beetje bang dat het mega chemisch smaakt.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd smaakte niet perse chemisch, maar vooral niet naar salami…

Smaakt eigenlijk altijd naar pittige boterham worst

1 like

Same! Mis het echt op pizza soms. Vind zelf tot nu toe de pepperoni (ok geen salami bedenk ik nu) van quorn het lekkerste tot nu toe. Ook gewoon bij de ah te koop.

1 like

Ik ben even vergeten of deze vegan is maar ik had die van ekoplaza en die was echt niet lekker. Ik ben nog wel benieuwd naar die van Jumbo van Veggy Friends

Die is helaas niet vegan @coffeebreaks :frowning:

Echt niet? Alle 4 die nieuwe wel toch :cold_sweat:
Oh nou dan sorry voor deze nutteloze tip…

Nee alleen de kip en ham, daar staat ook vegan op.
Wel shit want nu wil ik weten hoe die peperoni smaakt :’)

Zo specatculair was het ook niet hoor, niet meer aan denken :wink:

Stom ik heb dat echt niet geregistreerd dan en zie het nu op ah idd. Gelukkig heb ik het maar 1x gegeten, maar wel suf dat ik dan speciaal omfiets voor de vegan gerapste kaas en dan nog steeds vegetarische worst erop leg :woozy_face: Vond het net zo’n uitkomst want die salami van de ekoplaza en jumbo is vies en soms wil ik wel iets anders dan alleen groenten, maar that’s life haha!

Is die van jumbo die Duitse? Die vind ik dus echt zo lekker haha

‘Mijn’ Jumbo heeft net een mega verbouwing gehad dus ik hoopte op alle nieuwe lekkere dingetjes.
Wel plantaardige kruidenboter gevonden.
Niet vegan slagroom, kipkorn ennn er was nog iets dat ik zocht en nu niet meer weet.

Hmm dat is die van Ekoplaza toch? Ik had van Jumbo uit die vegan diepvries. Een Amerikaans merk denk ik, waar ook die tofurky van is geloof ik. Blegh :confounded:

Thanks allen! Heb het toch maar niet gekocht uiteindelijk.

Ik heb een vegan cheesecake gebakken en ik zou nog even laten weten of hij een beetje lekker was (@HvO en @Kurisu).

Ik heb dit recept gebruikt: http://veganfiesta.nl/index.php/2017/07/23/vegan-blauwe-bessen-cheesecake/

Hij is ten eerste echt heel mooi geworden:

Ik heb zojuist een stukje geproefd en hij is lekker, maar niet wauw, een beetje saai. Het hoofdingrediënt van de vulling is (soja)vanilleyoghurt en dat proef je goed terug. Bij een gebakken cheesecake wil ik eigenlijk een heel romige en machtige vulling en dat heeft deze taart niet zo.

Ik ga dus nog andere recepten proberen, als ik weer eens iets getest heb zal ik het laten weten!

5 likes

Volgens mij kun je hem ook maken met geweekte cashewnoten, dat zou het wel romig en machtig maken iig.

Deze misschien:

2 likes


Oke uh jongens wow. Dit wil ik proberen
(foto gejat van een NL vegan fb pagina, helaas niet mijn foto :disappointed_relieved: )

7 likes