Plantaardig/vegan eten

Ik heb de pompoenplakjes geprobeerd en die zijn wel lekker.

1 like

https://www.ah.nl/producten/product/wi451320

Ik vond de bietjes lekker! Met peper en zout en wat mosterd :yum:

1 like

Heeft iemand deze al eens gehad? Ik vind de worstjes heel erg lijken op knakworstjes, die zou ik zooo graag weer eens eten, alleen ze zijn vrij prijzig. Het broodbeleg zag ik nu voor het eerst


Ik heb de knakwortel een keer uitgeprobeerd, weliswaar van een ander merk maar vond het zo tegenvallen, de wortel smaak was nog overheersend en de structuur had geen overeenkomsten met een knakworstje. Je eet letterlijk een gemarineerde slappe wortel. Misschien is deze anders, maar die ik in de Albert Heijn had gehaald kan je beter overslaan.

Edit: Ik zie nu trouwens dat er staat op soja basis. Ik ging er even vanuit dat het was zoals die knakwortel om dat oranje worteltje er naast. Indien het niet op wortelbasis is, heb ik niets gezegd.
Zelf bedoelde ik deze:

3 likes

Ooohhh die heb ik wel eens gekocht in Duitsland! Voor minder geld wel :thinking: maar waren super heerlijk op een stuk wit stokbrood met ketchup en mosterd.
Ze krijgen minder de KNAK maar qua smaak en structuur zijn ze erg lekker. Perfect op een broodje en vriend was ook fan!!

Oeehh top dan zal ik ze een keer proberen :grin: Ik baal wel dat ik niet dicht bij de grens woon haha, volgens mij hebben ze daar wel meer vervangers die de moeite waard zijn.

@Koekwaus Ik vind het zinnetje wat erop staat wel heel leuk maar ze klinken niet zo heel smakelijk nee :sweat_smile:

Ik haal zelf altijd deze worsten bij de bio winkel en denk dat ze er wel op lijken! Ze hebben inderdaad geen ‘knak’ maar wel heeel lekker als hotdog/ worstebroodje (in bladerdeeg) en dergelijke!

1 like

Ah dankje voor de tip! Ik eet vegetarisch dus komt goed uit haha (maar aangezien de producten die ik zag vegan waren vond ik ze beter hier passen)

1 like

Ben ik nu een heel erg irritante kut vegan als ik het een beetje vervelend vind dat hier niet-vegan producten worden aangeraden? :see_no_evil: Dit is mijn safe plekje op dit forum kwa eten dus vandaar dat dat me een beetje een steek gaf haha.
Al snap ik helemaal dat niet iedereen vegan is die hier meekijkt en ben ik blij dat jullie hier mee kijken :smiling_face_with_three_hearts: lekker dubbel haha

7 likes

Nee mee eens. Er is een ook een vegetarisch topic toch.

2 likes

Nee hoor, ik wilde zelf ook net typen dat ik het fijner had gevonden als niet vegan producten in een pb of het vegatopic worden gepost.

3 likes

Mee eens. Beetje ongevoelig en past totaal niet bij de gedachtegang van veganisten.

1 like

Edit: Heb het al weggehaald. Had er niet helemaal bij stil gestaan omdat het een spontane bedenking was en ik ook niet helemaal doorhad wel topic dit was. Ik snap @Chipss en de rest helemaal, nu is het hele topic weer 100% vegan! :blossom:

5 likes

Ik vind het soms juist wel jammer dat het plantaardig + vegetarisch topic zo gescheiden zijn, er is zoveel overlap.

Eigenlijk zou het ideaal zijn als in het vegetarisch-eten-topic alleen maar niet-vegan/wel-vegetarische dingen werden gedeeld en hier alles wat wel vegan is. Dus bijv. een recept met kaas in het topic voor vegetarisch eten maar alle vleesvervangers die toevallig ook vegan zijn hier bespreken. Maar ja dat is niet echt haalbaar haha.

Ja vind ik ook wel jammer! Maar ik snap het ook wel natuurlijk, ik kan als vegetariër ook dingen eten die vegan zijn maar andersom niet, dus dat zou ik ook irritant vinden. Maar als ik nieuwe producten zie die toevallig vegan zijn dan blijf ik ze gewoon hier plaatsen en de vegetarische dingen laat ik in het andere topic.

1 like

Ik vind het juist wel fijn dat er in het vegetarische topic ook vegan dingen gedeeld worden. Dan eet ik wat vaker vegan, en dat vind ik een heel fijn idee. Daarom kijk ik ook hier mee, ookal ben ik niet vegan. Maar hier vegetarische dingen plaatsen is niet handig, snap ik.

Also jullie mochten me best aanspreken hoor. De passief agressiviteit vond ik niet echt nodig. Ik snap dat ik fout zat (en waarom) en dat was m’n eigen vage hoofd die niet goed keek, en ik heb het aangepast en zal de volgende keer extra goed kijken!

1 like

ik vind dat je het netjes hebt opgelost maar die passief agressiviteit haalde ik er niet uit? Zelf las ik Chips’ post meer als even aftasten of haar reactie gepast was of dat het teveel boze vegan was.

Maar nu zit het allemaal weer op 1 lijn. Ik weet niet wat de regels over dubbelposten zijn maar ik kom niet in het vegetarische topic en zou het prima vinden als je een vegan product zowel hier als daar post. Uiteindelijk willen we toch zoveel mogelijk dat soort kennis delen toch?

2 likes

Nee die van chipps niet, maar de rest wel. Ik vond die van Chipps juist heel duidelijk en heel begrijpelijk! Het was meer de rest van de reacties. Al snap ik die natuurlijk ook wel uiteindelijk. Ben in elk geval blij dat het nu weer goed is, ik wil alle vegans te vriend houden voor als ik vragen heb over hoe ik het best een product kan vervangen :joy:

Ik vond mijn reactie niet passief agressief. Ik was het gewoon eens met Chipss? En het blijft nou eenmaal zo dat vegan vegetarisch is maar vegetarisch niet per se vegan. Dus niet heel raar dat er in het andere topic vegan dingen worden gedeeld en maar dat hier extra opgelet wordt.

1 like

Ik geef toe dat ik dingen snel persoonlijk opvat dus het zal aan mij liggen, mijn excuses

2 likes