Plantaardig/vegan eten

De wetgeving is inderdaad heel streng en wordt alleen maar strenger.

Het is alleen wel jammer dat door die ‘kan sporen van lactose (of ei of vis) bevatten’ de producent niet op de verpakking mag claimen dat het vegan is. Ook al zijn de ingrediënten 100% plantaardig.

Klopt! Pinda’s in een productieruimte zijn uit den boze.
Als je een verpakking van AH eigen merk koopt dan is de kruisbesmetting die erop staat statistisch onderbouwd. Dit is een heel ingewikkeld onderzoek naar hoe een product geproduceerd wordt en voor AH is dit onderzoek een verplichting om een kruisbesmetting te mogen vermelden. Andere supermarkten en/of producenten zijn minder streng aangezien het vermelden van een kruisbesmetting niet verplicht is.

1 like

In ‘mijn’ Jumbo staat ook ineens een schap vol veganistische producten :grinning:

Ik was altijd een beetje jaloers op de supermarkten waar jullie wel eens over posten, in deze Jumbo hadden ze altijd amper vegan producten, maar nu dus dit, ik ben er helemaal blij mee!

Sorry voor de lelijke scheve foto, ik moest heel snel sneaky een foto maken toen er geen mensen liepen en er zat een medewerker naar mij te kijken met zo’n blik van ‘Wat zijn we hier aan het doen jongedame’, maar ik wilde het toch graag delen.

15 likes

Beter! Ik durf niet langs mijn jumbo te gaan. Bang teleurgesteld te worden, want ze hebben daar ook zo weinig. :unamused:

1 like

Same, moet ze eigk eens een Facebookbericht sturen.

1 like

Voor wie wel eens bij marqt komt, dit is echt mega lekker!!!

4 likes

Nee bij mij ook niet, het enige wat ik goed vind schuimen is de Alpro vanille, maar ik hou wel van zoete koffie haha, dus ik maak altijd zelf vanille latte’s inclusief vanille suiker on top.

2 likes

Volgende week bij de Aldi:
afbeelding

Ben hier heel benieuwd naar. Goeie prijs iig dus ik ga zeker wat inslaan! Ze hebben ook 25% korting op alle andere vega(n) producten.

8 likes

Hahahahahaha @Yzile ik vind je echt zo grappig. Volgende keer weer komen please :grin::grin::grin::grin:

2 likes

Heeft iemand de producten van Violife al geprobeerd? Is het wat?
En heeft iemand ze toevallig in een Amsterdamse supermarkt gespot?

Ik vind de plakjes kaas lekker! Heb de ‘halloumi’ thuis liggen maar nog niet geproefd.
Ik geloof dat veel Albert Heijns de producten hebben maar ze liggen niet op de meest zichtbare plekken haha. Lagen bij 1 appie (Jan Evertsenstraat) bijv. op de onderste plank bij de vleesvervangers.

1 like

Goede samenvatting!!!

@influencer :smiling_face_with_three_hearts: dankje

1 like

Nee, die ken ik!

Ik kreeg gisteren deze salade, bestaand uit tomaat, komkommer, sla en pijnboompitten, toen ik vroeg om iets met gegrilde groente en noten

:sob::sob::sob:
Hij zei nog: ik heb er speciaal brood bij gedaan :sob:

9 likes

Tjonge! Wat zal jij blij zijn geweest. En binnen een half uurtje al weer honger hebben gehad hahaha

1 like

Haha en het ergste is dat mijn tafelgenoot fan vaak zegt:

Zo dat ziet er lekker uit :slight_smile:.

Ja, als je een konijn bent :frowning:

Bij de ap op de Jodenbree ligt het bij de kaas in de koeling, helemaal links. Maar je kan via de ah ap producten toevoegen aan je boodschappenlijstje. Daarna kun je een winkel selecteren en sorteren op winkelroute. Dan heeft hij meestal aan of een product in die winkel te krijgen is of niet.

Heb het overigens nog niet geproefd.

Ja echt hè! Ziet er ook vaak wel lekker en mooi uit :slight_smile: en eerlijk het smaakt ook niet verkeerd! Vind salades hartstikke lekker, maar ze kunnen wel iets creatiever zijn met ingrediënten zoals gedroogde tomaatjes, olijven, noten, avocado, peulvruchten etc. Jammer dat ze dat vaak blijkbaar niet hebben of er niet in gooien!

1 like

Ja precies! Salades kunnen zo lekker zijn, maar ik denk dat we volgende keer precies moeten opschrijven welke ingrediënten we erin willen.

Hoe kunnen ze denken dat een salade met tomaat en komkommer vullend en smakelijk is als hoofdmaaltijd :sob:

Jullie tips voor een vegan friendly eettentje makkelijk te bereiken als je daarna doorgaat naar de Ziggodome?
Gaan met 2 chefkoks die nogal anti zijn en zelf uiteraard wel een goed stuk vlees op hun bord moeten, want o wee als je besmet wordt met Vegan. Je weet wel, die enge ziekte.

Wagamama vind ik zelf heel fijn, zit op Amsterdam centraal. Maar weet niet of dat makkelijk genoeg voor je is :sweat_smile: