Plantaardig/vegan eten

Wat zijn de ingrediënten dan? Wat was de ‘cream’ :thinking:

De zure room is melkzuur. Wat ondanks de naam doet vermoeden vegan is.

2 likes

Echt?! Is melkzuur als het zo genoemd wordt altijd vegan? Heb echt al zoveel terug gelegd in de schappen, omdat ik dat zag staan.

Ja, het is vegan!

http://vegtastic.net/2011/01/is-lactic-acid-vegan/

Is ook 1 van de poedertjes die ik gisteren bij je nachokaas heb gegooid ^^

1 like

Omg dit opent werelden voor me

2 likes

Het vegan forumetentje gisteren was een groot succes dus ik ga binnenkort een datum voor deel 2 prikken :grin:

Maar eerst even bijkomen ( dat wilde ik vanochtend doen dmv uitslapen maar iemand vond het nodig om half 8 op de muur te gaan hameren…)

31 likes

Het was echt GEWELDIG lekker! En heel gezellig!

3 likes

Wat leuk dat jullie dat gedaan hebben! Misschien ben ik volgende keer ook wel van de partij. (Of mag je niet als parttime vegan komen? :smile:)

Vraagje! Ik eet in de ochtend graag fruit, granen en iets kwarkachtigs. Wat vinden jullie lekkere vegan tips? Soya protein vind ik top, maar wil ik niet elke dag. Kokoskwark is lekker, maar erg calorierijk. Haver’yoghurt’ vind ik vaak te waterig. Hebben jullie concrete tips/merken die goed bevallen?

Zelf geloof ik niet dat parttime vegan als term bestaat :sweat_smile:maar yes, ook niet vegans zijn welkom.

Ik heb in de aankondiging wel gezegd dat ik het belangrijk vind dat het een vegan “safe space” is dus
tips vragen en goede gesprekken zijn top maar discussies waarom iemand wel voor dierlijke producten blijft kiezen vind ik niet fijn bijv :slight_smile:

5 likes

Volgens mij heeft de lidl nu kokosyoghurt die vegan is? 1,50 voor 2 bakjes, niet super kcal rijk. Ze staan in mn koelkast, ik controleer even of ze vegan zijn!

Edit: Ik heb blauwe bessen smaak en het is vegan! Behalve als er een sneaky ingredient in zit wat non-vegan is maar ik kan niets bedenken, de ingredienten zijn water, kokosmelk, blauwe bessen, verbeteraars, etc

1 like

Is ook helemaal waar eigenlijk :smile: Ik noem het meestal zo omdat ik uiteindelijk graag vegan wil eten, maar dit voor mij iets is wat in stapjes gaat. Vandaar parttime. Of eigenlijk flexivegan? :joy:

@Kurisu Dank! Ga ik checken!

1 like

Vegetariër? Of eet je nog vlees

EN JA HET WAS ZO LEUK @anon76889665!!! Vegans zijn ZULKE leuke mensen <3 echt leuk om jullie te leren kennen babes

4 likes

Ik sluit aan bij @ILoveCurls, als je niet volledig veganistisch eet denk ik dat daar niet een specifiek labeltje voor is. Dan zou je je als vleeseter die toevallig dol is op appels als ontbijt ook flexivegan kunnen noemen hahah

Ik noem mezelf om die reden ook geen vegan overigens. Ik eet nog 1 keer per maand kaasproducten bij een maandelijkse bijeenkomst op het werk en daarnaast ben ik in sociale gelegenheden ook nog niet altijd even dapper om te durven regelen dat de rest zich aan mij aanpast en ga ik dus maar voor de vegetarische optie (ook max 1 keer in de maand denk ik). Sowieso niet zo’n behoefte aan labels, maar als iemand het vraagt zeg ik dat ik vegetariër ben die overwegend veganistisch eet.

1 like

Nee, vega.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje naar gevoel kreeg van de laatste berichtjes. Die zijn niet lelijk bedoeld, maar het kwam een beetje over op me alsof ik echt niet moet denken dat ik bij het veganclubje hoor, zelfs niet voor de helft :stuck_out_tongue: Ik denk dat ik het niet echt nodig vind dat jullie over m’n terminologie doorgaan. Ik noem mezelf doorgaans eigenlijk helemaal niks. Ik duidde het nu alleen even aan om in zo min mogelijk woorden aan te geven dat ik probeer vegan te eten, maar dit me nu nog niet lukt. En het maakt me eigenlijk helemaal niet uit hoe dat dan genoemd zou worden. :v:t2:

8 likes

Wat is een goede vervanger voor ansjovis? Behalve het weglaten :stuck_out_tongue:

Ansnovis. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kappertjes misschien?

4 likes

Hahahaha ik vond dat veel te grappig

Zat ik ook al aan te denken maar dat is het toch net niet. Te zuur denk ik? Zat ook aan olijven pasta oid te denken?

Stukjes nori vel

1 like

Huh oh nee joh, zo bedoelde ik het helemaal niet. Was meer in het algemeen dat ik het jammer vind dat we zo moeten zoeken naar labels en ik voor mn eigen dieet dus ook geen kant en klaar label heb en die ook niet nodig vind dus.

1 like