Plantaardig/vegan eten

Weet iemand of de magioni pitza uit het assortiment is? Mijn ah heeft hem niet meer en hij staat ook niet meer op de site :slightly_frowning_face::slightly_frowning_face::slightly_frowning_face:

Volgens mij was dat een tijdelijke, en is die nu vervangen voor de margherita

Oh wat jammer :-1:t2: ik vond het zo chill dat er een lekkere supermarkt vegan pizza bestond

Ik zag dat Lidl laatst een vegan margharita had. Geen idee of die ook tijdelijk is?

1 like

Ik heb er 2 meegenomen, ligt er nog steeds 1 in de vriezer: prima voor pizza cravings laat op de avond na 2 wijn, verder erg meh.
Vooral door de aan je tanden plakkende rare kaas.

1 like

What is up met tandenplakkende kaas. Waarom denken mensen dat we dit willen?

Was ook tijdelijk! :frowning:

Sommige jumbo’s hebben trouwens wel verse vegan pizza! Ook veel verschillende soorten (shoarma, arribiata, vegetale, etc), maar ik heb die pas in 2 jumbo’s gezien, allebei in mijn stad (het uiterstente beneden puntje van nederland)

Ja zo mega balen die was echt mn favo als ik ff niet wilde koken

Sofie Senden (Basimella) gaat stoppen met haar webshop Zaralima. En daarom is er nu heel veel korting op alles. Zoals de herbruikbare rietjes, pins, etc. Ik heb al een paar pins in mijn mandje en twijfel over een t-shirt.

3 likes

vegan op congres. Kan allemaal. Gek op sla!!!

19 likes

2 hele kikkererwten. Wat royaal van ze.

4 likes

Zelf maken of bestellen?

Ik vind zelfgemaakte mozzarella lekker op een pizza want veel van de standaard vegan kazen plakken dus heel naar aan je tanden.

Recept

¾ cup sojamelk

1 zakje taartina ( blauwe zakjes in het bakschap van Dr. Oetker)

1 eetlepel citroensap

2 eetlepels gesmolten kokosolie

1/2 theelepel zout

( voor een hartige versie kun je wat edelgist toevoegen)

Optioneel: voeg 1 eetlepel yoghurt toe en laat et 24 uur buiten de koelkast fermenteren voor een intensere smaak!

Optioneel: Afsluitbaar bakje met een ijskoude 3% zoutoplossing klaarzetten

Gooi alles in de blender

Zet een pannetje op het vuur en verhit het mengsel terwijl je goed blijft roeren

Het kan een beetje klonteren maar blijf roeren.Op een gegeven moment lijkt het op kaasfondue.

Zet het vuur uit en stort het mengsel meteen in een bakje óf schep met een ijsbollentang bollen die je in het zoute water laat glijden. Laat afkoelen en zet in de koelkast of vries in.

Kan smelten en stollen.

Als je gaat bestellen, mijn favoriet is de Dominos veggie pizza met bbq-saus ipv tomatensaus, de kaas vervangen voor vegan kaas en dan met spaanse pepers en (hier ga ik vast gezeik om krijgen) ananas.

5 likes

@Tom_Riddle superleuk dat je een vegan pizza wil maken! De kaas van sjur is geweldig maar ik koop zelf vaak gewoon de violife strooikaas bij de ah of wilmersburger strooikaas bij de jumbo.
En dan het pizzadeeg van Jan, tante fanny of ah met zo’n lekkere pizzasaus!
En ik doe kaas meestal als laatste dus over de groentes heen maarja das personal preference.

5 likes

Nou kreeg er ook een reep van eat natural bij met melk chocola… dus geen idee. Heb t bolletje wel gegeten. Was verder ook totaal niet droog ofzo hahaha
Gelukkig wel grote schalen fruit overal en veel koffie!!! :grin::grin:

1 like

Was gewoon de salade die erbij hoorde op een bolletje volgens mij… ach ja hahaha

Geen idee. Heb het gewoon opgegeten! Smaakte voor geen meter maarja honger

De Nicolaas G. Pierson Foundation presenteert haar 5e documentaire met Marianne Thieme: #Powerplant. Na Meat the Truth, Sea the Truth, de Haas in de Marathon en One Single Planet, wordt in de nieuwe documentaire onderzocht wat de kansen zijn voor een plantaardige samenleving.

Heb m nog niet gezien maar lijkt me interessant!

1 like

Ik ben gisteren in de bios erheen geweest en het was leuk! Je ziet leuke initiatieven en ook hoe grote ketens inspelen op de plantaardige toekomst.
Maar tis niet overtuigend. Maar het mooie is dat ik met m’n omni vriend was en hij nu wel graag Meat the truth wil zien!

1 like