Plantaardig/vegan eten

Ook in de AH Gelderlandplein Ams gespot, niet per se nieuwe producten maar wel tof! En die ah huismerk wijn is vegan blijkbaar

3 likes

Ah fijn, het standaard ā€˜kut ze hebben niks nou dan maar weer sla met patatā€™.

(Ik vind jou trouwens een hele leuke vrolijke stem hebben met echt een uniek stemgeluid en sinds vorige week hoor ik nu dus alles wat jij plaatst in jouw stem incl heerlijke droge humor hahah)

4 likes

Hahaha. Sla met friet it isssss. Ik zei ook van ben niet moeilijk, wil gewoon een bord vol! En toen kreeg ik dat. Inclusief een kan olijfolie (??). Hahaha

Bedankt voor het compliment :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Hoe gaan jullie om met een verpakking waarop staat ā€˜kan sporen vanā€¦ ā€˜ bevatten. Als de ingrediĆ«ntendeclaratie wel 100% plantaardig is.

Bijvoorbeeld ā€˜kan sporen van lactose bevattenā€™ moet soms vermeld worden mbt allergenen, terwijl de kans minimaal is dat het erin zit maar het wel in dezelfde fabriek verwerkt wordt.

Precies wat je zegt; het zit er sws niet standaard in en er is een enorm kleine kans dat het er Ć¼berhaupt in zit. Ik ben niet allergisch en wil het mezelf niet te moeilijk maken met mijn veganisme. Ik vind verder persoonlijk dat producten met ā€˜sporen vanā€¦ā€™ vermijden niet rendabel is. Denk namelijk niet dat het niet-aanschaffen van deze producten een verandering gaat maken in de wijze dat deze producten geproduceerd worden (misschien dat vermijden later, als veganisme groter is in Nederland, meer zin in mijn ogen gaat krijgen?).

Ik heb trouwens een aantal keren gelezen dat werknemers die in een fabriek werken bijv. geen pindakaas op zijn/haar eigen brood mogen doen en dat in de kantine eten. Als dat wel gedaan wordt behoord er al op die producten die in dat bedrijf gemaakt worden ā€˜sporen van pindaā€™ te staan. Zo streng is schijnbaar deze wetgeving (geen idee of dat echt klopt, heb dat nooit gecontroleerd. Heb dit een aantal keer gelezen in berichten op fb/youtube etc.)

De wetgeving is inderdaad heel streng en wordt alleen maar strenger.

Het is alleen wel jammer dat door die ā€˜kan sporen van lactose (of ei of vis) bevattenā€™ de producent niet op de verpakking mag claimen dat het vegan is. Ook al zijn de ingrediĆ«nten 100% plantaardig.

Klopt! Pindaā€™s in een productieruimte zijn uit den boze.
Als je een verpakking van AH eigen merk koopt dan is de kruisbesmetting die erop staat statistisch onderbouwd. Dit is een heel ingewikkeld onderzoek naar hoe een product geproduceerd wordt en voor AH is dit onderzoek een verplichting om een kruisbesmetting te mogen vermelden. Andere supermarkten en/of producenten zijn minder streng aangezien het vermelden van een kruisbesmetting niet verplicht is.

1 like

In ā€˜mijnā€™ Jumbo staat ook ineens een schap vol veganistische producten :grinning:

Ik was altijd een beetje jaloers op de supermarkten waar jullie wel eens over posten, in deze Jumbo hadden ze altijd amper vegan producten, maar nu dus dit, ik ben er helemaal blij mee!

Sorry voor de lelijke scheve foto, ik moest heel snel sneaky een foto maken toen er geen mensen liepen en er zat een medewerker naar mij te kijken met zoā€™n blik van ā€˜Wat zijn we hier aan het doen jongedameā€™, maar ik wilde het toch graag delen.

15 likes

Beter! Ik durf niet langs mijn jumbo te gaan. Bang teleurgesteld te worden, want ze hebben daar ook zo weinig. :unamused:

1 like

Same, moet ze eigk eens een Facebookbericht sturen.

1 like

Voor wie wel eens bij marqt komt, dit is echt mega lekker!!!

4 likes

Nee bij mij ook niet, het enige wat ik goed vind schuimen is de Alpro vanille, maar ik hou wel van zoete koffie haha, dus ik maak altijd zelf vanille latteā€™s inclusief vanille suiker on top.

2 likes

Volgende week bij de Aldi:
afbeelding

Ben hier heel benieuwd naar. Goeie prijs iig dus ik ga zeker wat inslaan! Ze hebben ook 25% korting op alle andere vega(n) producten.

8 likes

Hahahahahaha @Yzile ik vind je echt zo grappig. Volgende keer weer komen please :grin::grin::grin::grin:

2 likes

Heeft iemand de producten van Violife al geprobeerd? Is het wat?
En heeft iemand ze toevallig in een Amsterdamse supermarkt gespot?

Ik vind de plakjes kaas lekker! Heb de ā€˜halloumiā€™ thuis liggen maar nog niet geproefd.
Ik geloof dat veel Albert Heijns de producten hebben maar ze liggen niet op de meest zichtbare plekken haha. Lagen bij 1 appie (Jan Evertsenstraat) bijv. op de onderste plank bij de vleesvervangers.

1 like

Goede samenvatting!!!

@ILoveCurls :smiling_face_with_three_hearts: dankje

1 like

Nee, die ken ik!

Ik kreeg gisteren deze salade, bestaand uit tomaat, komkommer, sla en pijnboompitten, toen ik vroeg om iets met gegrilde groente en noten

:sob::sob::sob:
Hij zei nog: ik heb er speciaal brood bij gedaan :sob:

9 likes

Tjonge! Wat zal jij blij zijn geweest. En binnen een half uurtje al weer honger hebben gehad hahaha

1 like

Haha en het ergste is dat mijn tafelgenoot fan vaak zegt:

Zo dat ziet er lekker uit :slight_smile:.

Ja, als je een konijn bent :frowning: