Plantaardig/vegan eten

Bij de ap op de Jodenbree ligt het bij de kaas in de koeling, helemaal links. Maar je kan via de ah ap producten toevoegen aan je boodschappenlijstje. Daarna kun je een winkel selecteren en sorteren op winkelroute. Dan heeft hij meestal aan of een product in die winkel te krijgen is of niet.

Heb het overigens nog niet geproefd.

Ja echt hè! Ziet er ook vaak wel lekker en mooi uit :slight_smile: en eerlijk het smaakt ook niet verkeerd! Vind salades hartstikke lekker, maar ze kunnen wel iets creatiever zijn met ingrediënten zoals gedroogde tomaatjes, olijven, noten, avocado, peulvruchten etc. Jammer dat ze dat vaak blijkbaar niet hebben of er niet in gooien!

1 like

Ja precies! Salades kunnen zo lekker zijn, maar ik denk dat we volgende keer precies moeten opschrijven welke ingrediënten we erin willen.

Hoe kunnen ze denken dat een salade met tomaat en komkommer vullend en smakelijk is als hoofdmaaltijd :sob:

Jullie tips voor een vegan friendly eettentje makkelijk te bereiken als je daarna doorgaat naar de Ziggodome?
Gaan met 2 chefkoks die nogal anti zijn en zelf uiteraard wel een goed stuk vlees op hun bord moeten, want o wee als je besmet wordt met Vegan. Je weet wel, die enge ziekte.

Wagamama vind ik zelf heel fijn, zit op Amsterdam centraal. Maar weet niet of dat makkelijk genoeg voor je is :sweat_smile:

Oeh kan je daar goed vegan eten? Best een goede optie denk ik, ga ik in de groep gooien.

Hoor nog steeds graag meer tips hoor, gok zo dat mn eerste suggestie toch niet geaccepteerd wordt (als die uit de veganhoek überhaupt geaccepteerd wordt uiteraard).

Ze hebben zelfs een speciale vega en vegan menukaart. Met echt goede opties ook, ik ben fan!

2 likes
13 likes

Echt heel tof. En goede timing, want ben eind deze maand jarig. Scheelt weer moeite doen :joy:

1 like

Ah op de dam, de geraapte kaas, plakjes en creamchease. Tussen de kazen in het koelval gewoon.

De violife geraapte kaas is mijn persoonlijke favoriet eigenlijk. Niet zo kokosolierig als ie smelt.

Ik heb kaartjes gewonnen voor Veggieworld dit weekend, iemand die al eens is geweest of ook gaat?

1 like

Ohhh super leuk! Heb je iemand om mee te gaan? Ik ben helaas nog nooit geweest, want t lijkt me echt cool. Zou gewoon van te voren een week niet eten om me helemaal bommievol te proppen daar hahahah

O mijn god ik herinner me ook dat ik ooit op teamweekend was met de studentengroep waar ik toen mee werkte. Waren met 12 en twee vegans. Ik zag deze mensen toen al een half jaar elke dag dus die wisten ook echt wel wat ik af enzo. Had nog gevraagd of ik moest helpen met boodschappen ofzo, was niet nodig. Kreeg ik als avondeten witte pasta met spinazie en ui?! Want geen crème fraiche en geen kaas en geen spekjes. Zo kut was dat want ik zat megasleht in m’n vel toen en dan ook nog niet-voedzaam eten.

Zo dat moest er even uit. Zo kut als mensen zeggen “nee hoor, wordt geregeld” en dan IS HET NIET GEREGELD.

5 likes

Oh wat leuk voor je!! Ik ben vorig jaar geweest en ik ga dit weekend weer. Echt zin in. Leuk om een kookworkshop te volgen, en lekker veel te proeven overal! (en kopen en eten hehe)

1 like

Vaak denken ze dan ook “maar je hebt toch een vegan gerecht?”. En dan beseffen mensen niet dat je ook gewoon volwaardig en lekker wilt eten.

Ja precies! En ik wil ook niet altijd te veel eisen stellen, maar kom op het moet wel een beetje leuk blijven. Maar ik snap ook niet waarom mensen nee zeggen als ik dan vraag of ik zelf wat mee moet nemen. Ik heb dit ook best wel vaak met bedrijfslunches gehad, hadden ze toch weer per ongeluk kaas op de broodjes humus gedaan?!

Ik heb ook een waslijst met ervaringen. Dieptepunt was een soort gekookte paprika gevuld met droge rijst en champignons bij een cateraar. Geen zout, peper of andere kruiden. Achteraf kan ik er om lachen, maar eigenlijk is het dieptriest :joy:

Ah ik heb m’n moeder gevraagd! Als ze besluit niet mee te gaan houd ik je in m’n achterhoofd, leuk! Ik ben heel benieuwd hihi

@ILoveCurls @Frambozentaartje Oeh nu word ik enthousiast, ik heb er zin in. Heb ook al twee lezingen die ik wil volgen. Ik ga zondag, jullie?

Oh ik kan niet dit weekend maar ik weet zeker dat er hier wel iemand is die mee wil hoor!!!

Ik ben ben benieuwd of ze net zoals de normale appeltaart soms ook halve nog in de winkel aanbieden. Een hele taart voor mij alleen gaat me toch iets te ver. :joy: