Plantaardig/vegan eten

deze is zoooo lekker! Ik had/heb weinig vertrouwen in veel kazen, maar deze lijkt zoveel op feta zoals ik die me herinner van vroeger. Door de salade, op een broodje… love it. En betaalbaar :heart:

3 likes

Ok ik ben benieuwd dan!!! Moet zeggen dat ik zelf feto ook al erg lekker vind, dus het kan alleen maar beter worden haha.

@Chipss dat is wat ik bedoel idd! Voor de duidelijkheid; ik ben zelf ook geen vegan, maar verdiep me wel in plantaardig eten en veganisme (kleding, make-up etc), dierenleed en duurzaamheid.
Dat mascha “plantaardig eet” - want dat doet ze ook in NL al niet - om gezondheidsredenen is uiteraard al véél beter dan niets doen. Maar noem het niet steeds vegan, want dat is het niet.
Noem iets niet vegan waffle recept als er honing in zit, dat vind ik ergens zelfs beledigend.

Maarja dan kijk ik die vlog van Romee strijd die zegt dat ze meer vegan wil eten en daarna kip eet. Het voelt gewoon tegenstrijdig? Maar wat vinden jullie daarvan? Misschien heb ik sowieso niet eens recht van spreken :stuck_out_tongue:

1 like

Dat verwacht ik inderdaad ook niet. Laat wel zien hoe serieus ze dit neemt! En dat ze zich van te voren echt goed in het onderwerp heeft verdiept voordat ze wat zegt tegen een groot publiek van beïnvloedbare tieners…

2 likes

Ik heb gister deze gegeten, te koop bij duitse supermarkt Edeka. Erg lekker, structuur lijkt best goed op kip.

1 like

Ik had ook twee soorten worstjes meegenomen, eentje was wat roder van kleur, erg lekker was die ja. En andere leken meer op knakworst, maar die waren vegetarisch volgens mij…
Sowieso leuk om het aanbod daar te zien.

weet iemand leuke vegan dingen in de Delhaize die we in Nederland niet hebben? Mijn voorkeur gaat uit naar koekjes en chocola (goh… hadden jullie zien aankomen) en dingen die niet in een koelkast hoeven hahaha

Of Carrefour! Doe maar alles aanraden dan bepaal ik naar welke winkel ik ga

2 likes

In de Delhaize kan je lekkere vegan taartjes kopen wel in de koelafdeling. En ook enkele chocolade dingen. Sorry is ff geleden dus niet zo duidelijk

Wat zijn jullie favoriete lunch recepten die ik makkelijk mee kan nemen naar werk? Bonen vallen me zwaar op de darmpjes overdag dus die liever niet. Avocado toast/hummus ken ik ook al.

Ik maak elke week het vegan bananenbrood van Lisagoesvegan, daar lunch ik ook regelmatig mee!

3 likes

Ik maak graag een soort van sushi buritto, maar dan zonder rijst. Dus gewoon een nori vel, dan doe ik daar eerst iets wat een klein beetje plakt op. Bv quacemole, hummus, mayo whatever. Dan lekker veel groenten, bv komkommer, wortel, paprika whatever. Soms ook nog wat tofu, of andere vleesvervangers. Dan randjes in smeren met water, en oprollen. Onderkanten dichtmaken zoals je ook een wrap of burrito Zou dicht vouwen. En dan in folie wikkelen om mee te nemen, of gelijk opeten natuurlijk!

8 likes

Is er een specifieke reden dat je geen soja eet?
Veel van mijn proteine komt uit soja. Een half blok tempeh is bijv al 30 gram eiwitten.

Oh dat is lastig! Em als je ook geen gluten mag (seitan heeft ong 25 gram eiwit per 100 gram) dan zijn linzen je beste optie. 18 gram per cup gekookte linzen. Je kan er heel veel soorten salades mee maken bijv. of als gehakt gebruiken.

1 like

Oh en ik gebruik bonen vaak om dipjes te maken met kruiden, knoflook en wat water. Dan eet ik er gewoon een komkommer of zak wortelen bij en ben je gewoon dik aan het snacken :slight_smile:

2 likes

Maak ik hier iemand blij mee? 1 hoekje af maar lust het echt niet.
Net open gemaakt. Kan gratis versturen.

1 like

Jaaa mij!! Ik vind die heel erg lekker! En wil je graag betalen hoor :smiley:

1 like

Stuurt even een berichtje met je adres dan. Betalen hoeft niet want ik heb het ook gekregen :slight_smile:

Iemand tips voor vegan paaseitjes? Waar ik woon (niet NL) hebben ze er echt 0, maar mijn moeder komt binnenkort deze kant op, en die kan ik vragen wat mee te nemen natuurlijk!

Die van Lidl zijn het allerlekkerst :heart_eyes: :drooling_face: Puur met praline in een paarse verpakking.

Nou deze vind ik ook echt niet lekker.
Ga nooit meer wat van veganz halen

Top, ga ik aan der vragen of ze die mee kan nemen. Dankje!

Ik heb net deze gemaakt, en omg zo lekker!

1 like