Plantaardig/vegan eten

Oooh dat kan ik echt niet goed handelen. :mad: Zo gaan meer en meer mensen denken dat honing wel oke is…

Mascha eet het sws voor de hipheid/doet het maar halfjes terwijl ze het woord vegan naar mijn mening te vaak gebruikt. Nog een reden dat ik al een jaar geleden gestopt ben met naar haar te kijken. Kan me daar echt dood aan irriteren.

Heel herkenbaar hahah! Dan heb je zo’n mooie groene koelkast met lekkere vervangers en het ziet er allemaal zo mooi uit :joy:
Ik stal altijd heel mooi mijn boodschapjes uit op de band bij de kassa zodat iedereen de merken goed ziet… voor wat extra stiekeme vegan activisme :joy:

4 likes

Ik moet straks boodschappen voor mn oppaskindjes doen, avondeten. En nu wil ik stiekem vegan koken. Maar het mag niets bijzonders zijn, ze zijn pas 6 en erg gehecht aan aardappelen, vlees, groente. Zomaar een groenteburger gaat hem ook niet worden vrees ik. En ze houden van boontjes. Heeft iemand een top idee?

1 like

Vegan nuggets? Kinderen houden van kipnuggets

1 like

Ik ben bang dat ze daar niet intrappen en dat ze het niet opeten. Maar nuggets zijn een hele goeie! @Kurisu

2 likes

Die woezel en pip sticks zijn ook altijd populair

2 likes

Dat gehakt is echt super als je zo’n kruidenmix erbij gebruikt! Ze moeten wel heel goed ontwikkelde smaakpapillen hebben om daar niet in trappen haha. Maar nuggets lijkt me zeker een veilige optie.

Ik heb een nieuwe snack ontdekt: Violife-strooikaas (die die op mozzarella moet lijken) in bladerdeeg. De kaas krijgt echt de smaak en consistentie van de vulling van een kaassoufflé. Zo lekker.

8 likes

Mascha eet toch vegan/plant based ivm haar vruchtbaarheid? Heeft ze eens verteld in een video dat ze het voor haar gezondheid deed en dus niet een officiële vegan is, maar overwegend vegan eet dacht ik.

Kan best dat ze het daarvoor nu doet of dat dat meespeelt! Ik kijk al heel lang niet meer.

Het maakt me in principe niet uit waarom mensen plantaardig eten en ik ben blij met iedereen die bewuster met eten omgaat zoals Mascha. Maar noem het dan gewoon niet vegan. Zeg dan plantaardig/vegetarisch/vegan bhv de honing. Ze had zoveel kunnen zeggen wat wél kloppend was geweest, maar ze kiest er voor om het vegan te noemen wat dat gerecht gewoon niet is. De verkeerde terminologie gebruiken doet Mascha wel vaker en ik kan dat persoonlijk niet uitstaan :joy: Maar daarom kijk ik ook niet meer naar haar kanaal.

2 likes

Ik denk dat ze niet eens weet dat honing niet vegan is.

deze is zoooo lekker! Ik had/heb weinig vertrouwen in veel kazen, maar deze lijkt zoveel op feta zoals ik die me herinner van vroeger. Door de salade, op een broodje… love it. En betaalbaar :heart:

3 likes

Ok ik ben benieuwd dan!!! Moet zeggen dat ik zelf feto ook al erg lekker vind, dus het kan alleen maar beter worden haha.

@Chipss dat is wat ik bedoel idd! Voor de duidelijkheid; ik ben zelf ook geen vegan, maar verdiep me wel in plantaardig eten en veganisme (kleding, make-up etc), dierenleed en duurzaamheid.
Dat mascha “plantaardig eet” - want dat doet ze ook in NL al niet - om gezondheidsredenen is uiteraard al véél beter dan niets doen. Maar noem het niet steeds vegan, want dat is het niet.
Noem iets niet vegan waffle recept als er honing in zit, dat vind ik ergens zelfs beledigend.

Maarja dan kijk ik die vlog van Romee strijd die zegt dat ze meer vegan wil eten en daarna kip eet. Het voelt gewoon tegenstrijdig? Maar wat vinden jullie daarvan? Misschien heb ik sowieso niet eens recht van spreken :stuck_out_tongue:

1 like

Dat verwacht ik inderdaad ook niet. Laat wel zien hoe serieus ze dit neemt! En dat ze zich van te voren echt goed in het onderwerp heeft verdiept voordat ze wat zegt tegen een groot publiek van beïnvloedbare tieners…

2 likes

Ik heb gister deze gegeten, te koop bij duitse supermarkt Edeka. Erg lekker, structuur lijkt best goed op kip.

1 like

Ik had ook twee soorten worstjes meegenomen, eentje was wat roder van kleur, erg lekker was die ja. En andere leken meer op knakworst, maar die waren vegetarisch volgens mij…
Sowieso leuk om het aanbod daar te zien.

weet iemand leuke vegan dingen in de Delhaize die we in Nederland niet hebben? Mijn voorkeur gaat uit naar koekjes en chocola (goh… hadden jullie zien aankomen) en dingen die niet in een koelkast hoeven hahaha

Of Carrefour! Doe maar alles aanraden dan bepaal ik naar welke winkel ik ga

2 likes

In de Delhaize kan je lekkere vegan taartjes kopen wel in de koelafdeling. En ook enkele chocolade dingen. Sorry is ff geleden dus niet zo duidelijk

Wat zijn jullie favoriete lunch recepten die ik makkelijk mee kan nemen naar werk? Bonen vallen me zwaar op de darmpjes overdag dus die liever niet. Avocado toast/hummus ken ik ook al.

Ik maak elke week het vegan bananenbrood van Lisagoesvegan, daar lunch ik ook regelmatig mee!

3 likes

Ik maak graag een soort van sushi buritto, maar dan zonder rijst. Dus gewoon een nori vel, dan doe ik daar eerst iets wat een klein beetje plakt op. Bv quacemole, hummus, mayo whatever. Dan lekker veel groenten, bv komkommer, wortel, paprika whatever. Soms ook nog wat tofu, of andere vleesvervangers. Dan randjes in smeren met water, en oprollen. Onderkanten dichtmaken zoals je ook een wrap of burrito Zou dicht vouwen. En dan in folie wikkelen om mee te nemen, of gelijk opeten natuurlijk!

8 likes

Is er een specifieke reden dat je geen soja eet?
Veel van mijn proteine komt uit soja. Een half blok tempeh is bijv al 30 gram eiwitten.