Plantaardig/vegan eten

Je kan et thuis makkelijk maken door een espresso met koude melk en scheut Monin siroop erbij te gooien.

2 likes

Ik heb hier thuis de grote pakken van uit Duitsland (eentje met caramel en eentje met hazelnoot). Ik vind ze echt lekker! Met die hazelnootkoffie maak ik mijn havermout met banaan. Zo lekker.

1 like

Wij gaan zo naar veggieworld, maar hebben nog geen kaartjes. Zijn die nog gewoon aan de deur te krijgen? Zie online niet staan dat dat niet zo is.
En is om een uur of 14.00 daar aankomen nog de moeite? (@anon76889665)?

Volgens mij wel, 10 euro zijn ze dan. Er zijn na 2 uur nog allemaal lezingen dus denk dat het wel de moeite is. Gisteren was ik rond half 3 vertrokken en toen was het bomvol. Geen idee of alle kraampjes voldoende voorraad hebben maar verwacht het wel.

1 like

Ze verkopen sinds kort dit in mijn lokale biowinkel. Niet kopen, verslavend lekker en je houdt het sowieso niet bij eentje.

7 likes

Ik heb jullie net gemist dan denk ik! Ik ging ongeveer half 3 weg.

Ik vond het leuk, maar heel druk en de aanbiedingen niet super goed het eten was wel erg lekker!


Aanrader dit YouTubekanaal (al zou je er alleen maar naar kijken) met vegan recepten (hartig en zoet).

3 likes

Ahh wat jammer! Wij kwamen om 14:25 binnen!
Wel heel druk ja, maar toen we om 15:00 bij BOSH gingen kijken en terug kwamen na een half uurtje was het echt heel goed te doen. Iedereen bleef daar zitten tot het afgelopen was om 16:30, dus dat was een goede zet haha
Niks gekocht, maar wel veel kunnen proeven en dat vond ik echt superleuk.

1 like

Zo’n spijt dat ik deze niet heb gekocht:

13 likes

Ik was er ook (met dank aan @GroenTakje) en ik vond het ook heel leuk! Ik was redelijk vroeg en toen vond ik het niet bizar druk. En zoveel toffe dingen geproefd! @anon76889665 ik moest ook zo om dat shirt lachen, kreeg een paar vreemde blikken volgens mij

3 likes

Yesss, zo fijn dat je het leuk hebt gehad! :blush:

2 likes

Ik was er ook! En ook bij Bosh! @Degas. Alleen mega mega mega buikpijn gekregen van broodje gyros dat van soja gemaakt bleek te zijn. Wat een verschrikking.

Ohh wat leuk, waar zat je bij Bosh?
Ik zat met mn vriend helmaal rechts halverwege naast de deur waar ze uit opkwamen.

Ik heb geen last van soja, vond de gyros wrap heerlijk!

Ik heb ooit eens oesterzwammen in een beslagje gebakken en dat wil ik vanavond weer maken, maar ik kan met geen mogelijkheid meer vinden hoe ik dat beslag maakte! Volgens mij was het bloem met bruiswater (en kruiden), maar ik weet de verhoudingen niet meer! Ongeveer 2/1 bloem/water? Alle online recepten zijn met ei…

Ik had vandaag chili met sojabrokken gemaakt en het was fantastisch, ik wou dat ik dit eerder ontdekt had. Heeft er iemand nog meer recepten met sojabrokken?

Heb je een recept?? Ik heb een enorme zak sojabrokken gekocht laatst maar nog nooit gebruikt

Oh haha een echt recept volg ik niet, ik maak gewoon chili op n mega standaard manier geloof ik, normaal ook met vega gehakt of linzen. Dus gewoon chili maken, maar dan met 30 gram sojabrokken per persoon (wij waren met 2 en 60 gram was eigenlijk wel meer dan genoeg haha). Wel weken van te voren in (paddenstoel)bouillon (eventueel met wat sojasaus en/of liquid smoke, whatever you want). Volgens mij is het gewoon een hele goede gehakt vervanger.

1 like

Lekker inslaan met die week zonder vlees joh :smiley: Heb bij de coop een hele voorraad Vivera gehamsterd voor 1 euro per pakje ( vooral de biefstuk want die vind ik lekker als hamburger en normaal is het 3,50 of zo) en bij de Vomar een hele berg alpro barista ook voor 1 euro per pak <3

Iemand nog andere goede tips?

2 likes

Wat chill! Die zitten hier dus allebei niet :cry: Ik wilde dus bestellen bij de plus (1+1 gratis), maar blijkbaar bezorgen ze niet in mijn postcode gebied. Ik bestel trouwens nooit, maar iedere keer als ik daar kom hebben ze niks, en het is een half uur fietsen.
M’n moeder had wel visburgers van de Lidl meegenomen voor haarzelf (ze is geen vegan), ik lust dus geen (vegan) vis maar vond dit wel leuk! Toch een beetje geinfluenced haha.

1 like

Is er hier nog een sporty vegan die zin heeft om te gaan hardlopen in den haag (zo op die paden waar Annemerel altijd rent enzo) en dan daarna asociaal te bunkeren bij de vegetarische snackbar in den haag?

1 like