ho stop de persen srory! ik begin ineens te twijfelen of ik wel die van violife had of dat ik die had van het huismerk van de supermarkt⊠kleuren van de verpakking lijken nogal op elkaar. Dus misschien is die van violife wel veel beter!
Oh beetje zoals alle vegan kaas dus
Heel fijn boek! Heb hem ook
https://www.tesco.com/groceries/en-GB/products/295348615
Dit heeft oprecht smaak vind ik! Was ook verbaasd! Maar of het lekkerder is dan wat je zelf zo in elkaar draait met edelgist betwijfel ik ook, kon alleen de edelgist evne niet vinden hier.
Wie wil er nog vegan worden als ze soyasap moeten eten
Ik snap de gedachtegang hier ook echt nauwelijks achter. Dit is misleiding? âvegaâ is toch redelijk duidelijk en burger is toch gewoon een vorm. Of mogen inwoners ook geen burgers meer heten want dat is ook misleidend. Waar je je maar boos over kan maken zeg
Was een poos terug ook zoân gezeik over of het Almondmilk mocht heten en dat iemand toen bloedserieus als argument zei âalmonds donât lactateâ.
Mn vriend en ik zeggen dit nog altijd tegen elkaar als we amandelen of melk zien.
Hier ook zo belachelijk hard om gelachen:
Nut juice
Ja op de pakken van de albertheijn staat ook amandeldrink, ofzo. Dat klinkt ook al zo onsmakelijk.
Vind het sowieso vette onzin. Je hebt toch volle yoghurt magere yoghurt boeren yoghurt Turkse yoghurt vruchten yoghurt nou dan heb je ook sojayoghurt
In plaats van dat supermarkten nou eens kappen met al die gore vleesfotos in de reclame boekjes!!
Dan mogen ze vruchtvlees ook wel gaan aanpakken. 
Ik vind die discussie over benamingen zo achterlijk. Het ziet er hetzelfde uit, het valt in dezelfde categorie, het is alleen niet door een dier gemaakt.
Het zelfde als dat vegan burgers niet rond mogen zijn, want zo zien echte hamburgers er uit. Ik voel mijn IQ dalen bij dit soort argumenten.
Hoe is het misleidend als er âvegaâ voor het product staat en er vaak ook nog een 'vega(n)'sticker opzitđ©
Jullie vergeten het stukje wetgeving in deze discussie. Ik weet dat de wetgeving hier omtrent niet zwart/wit is maar brengt wel iets meer nuance waarom het EP dit eventueel zou willen verbieden
Dan is er wat mis met de wetgeving.
Dat klopt denk ik ook wel ja.
@Evi-lena jij werkt met voedingsmiddelen toch? Weet jij een beetje wat de wetgeving dan precies inhoudt?
Ja, voedingsmiddelenwetgeving is mijn werk inderdaad
Een Plantaardige dietist zei ook zo iets in de trant van dat het argument nutteloos is dat het niet zo genoemd mag worden omdat het geen âecht vlees isâ omdat het vlees dat mensen eten ook al niet eens meer âechtâ vlees is omdat het zo bewerkt is en veel troep bij zit. Vond ik wel een goede ook.
Ja dat inderdaad ook. Maar burger is toch meer de vorm dan dat het vlees is, je hebt burgers van kip, rund etc en van soja of peulvruchten. De vorm maakt dat het allemaal burgers zijn, niet de ingrediĂ«nten tochâŠ
Ja nee sowieso ben ik met je eens haha mn comment staat een beetje onduidelijk denk ik.
Wel grappig dat het op allerlei andere gekke benamingen nooit onder vuur komen. Zoals het haasje van een zalm wat niet bestaat. Of dat je een ijzeren staaf bij een ham mag leggen om het âbeenhamâ te noemen.
Ik vind het zoân bizarre discussie maar ik hoop dat het inderdaad is wat @Willem zegt en dat het de verkoop van deze producten alleen maar ten goede komt!