Plantaardig/vegan eten

Je kan ook in 1x alles snijden en dan in vershoudbakjes bewaren in de koelkast. Of diepvries groente kopen? Ze hebben nu echt overal wel bevroren broccoli / blad spinazie / erwtjes / sperziebonen etc etc. Gesneden paprika blijft lang goed in de koelkast, en anders heb je daar ook een diepvries zak van.

1 like

Bij de c.oop hebben ze roerbakmix zonder ui.
Ik ben het helemaal met je eens dat wanneer ke alleen bent alle groenten zelf kopen/snijden niet rendabel is.

1 like

Van bosui weet ik het niet maar Lidl heeft een aantal mixen zonder prei. Oosters vooral.

1 like
4 likes

Zelfs hier heeft een marketing afdeling over nagedacht. :joy:

4 likes

Oh ik zie nu wel met prei haha.

Ik vraag me echt af of ik nou zo mega veel groente eet? Wnat heb eigenlijk zelden groenten over en eet bijna altijd alleen haha. alleen spinazie is soms een uitdgaing inderdaad maar dat kan ongeveer overal wel doorheen (pasta/curry/op brood) dus komt dan meestal ook wel goed.

3 likes

hahahahaha yes. Zo gek is mijn vraag dus niet :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar wel met prei

Ik heb altijd zakken met groenten in de vriezer waar ik een mix van maak als ik ga wokken. Paprikareepjes, broccoli, sperziebonen, doperwten, spruitjes, gegrilde-groentenmix, bloemkool, sojabonen, zoete aardappelblokjes, allemaal chill in wokgerechten en curry’s. Voor “Italiaanse” gerechten koop ik nog wel vaak zo’n groentemix maar dan kun je ook wel verse groenten kopen en snijden en voor meerdere dagen in 1x een saus maken en dat dan invriezen.

Bij de Hoogvliet is alle Alpro twee voor twee euro!

7 likes

Heeft iemand weleens geprobeerd een soort shoarma/gyros achtige seitan te maken? Ik koop het weleens kant en klaar maar wil het eigenlijk gewoon zelf maken. Mijn seitan wordt er alleen altijd een beetje te glad of massief voor.

ik heb wel een recept ergens liggen maar die heb ik nog niet zelf getest. Ik pm je even want ben te lui om het over te typen/ te vertalen.

1 like

Ik voel me een beetje een sukkel, maar ik kom er nu dus achter dat mijn darmen veel minder onrustig zijn wanneer ik vegan eet. Had bijna dagelijks last van mijn buik dus dat is echt een verbetering. Nu heb ik nóg een extra reden om vegan te eten.

14 likes

Ik weet niet helemaal waarom ik dit precies deel, maar ik kan het niet echt kwijt bij vrienden :"P

Na jaren van afwisselend vegan en vegetarisch eten, heb ik nu de overstap naar volledig plantaardig gemaakt. Ik vind het heel knap dat mensen cold turkey kunnen overstappen, maar bij mij heeft dat dus 3 jaar geduurd en daar schaamde ik me erg voor… Sinds een tijd kon ik het niet meer ‘‘goedpraten’’ voor mezelf en merkte ik ook dat ik walging kreeg van dierlijke producten (hoewel ik die al bijna niet meer at), dus ik hoop/ga het heel hard proberen om het nu wél vol te houden. Ik denk dat het makkelijker gaat zijn omdat ik nu die ‘walging’ voor dierlijke producten ervaar die ik ook altijd heb gehad bij vlees, maar heeft iemand nog tips om niet terug te vallen?

5 likes

Vond net deze in de supermarkt, nieuw toch?
Heeft iemand ze al geprobeerd? Ik vind die vegan cornetto’s bijv veel te soja-achtig ofzo smaken? Ga vnv even proeven :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik heb trouwens ook de vegan kroepoek van conimex geproefd echt lekker! Niet zo luchtig als ‘normale’ kroepoek, maar net ff anders dan gewonen cassave kroepoek. En lekker pittig, heb net een 2e zak gekocht :joy:

5 likes

ik ben heel groot fan van de almond versie <3

3 likes

Ik vind ze niet soja - achtig, want volgens mij worden ze niet met sojamelk gemaakt dacht ik.

Die almond is mijn favoriet.


@Meka wij hebben ook twee jaar over gedaan om 100% vegan te worden. Hoef je je niet voor te schamen hoor. Het is echt een proces vind ik. En sinds half vorig jaar is de walging van het misbruik van de dieren ons zo tegen gaan staan. Nu krijg ik zelfs walging van de geur van gebakken vlees. Alleen soms denk ik oh ik heb trek in gorgonzola met peer, terwijl dat echt twee jaar of langer geleden is dat ik dat ooit gegeten heb. Heb dan maar een lekker toast met avocado gegeten haha. Wees niet te streng voor jezelf. En zoals ik lees, heb je al een hele goede reden om helemaal over te gaan op veganistisch eten.

Wij hebben nu zelfs de keuze gemaakt dat bij ons BBQ’en betekent dat er geen eigen vlees meer wordt meegenomen. Het is of vegan BBQ of je gaat maar ergens anders BBQ’en.

8 likes

Zag het ad ingredienten idd, ik kan niet wachten dus ik ga het straks als toetje van mn lunch proberen hahaha

1 like

Ze lijken wel op ‘echte’ magnums. Ik vind ze niet zo, want smaakt naar melkchocolade en daar houd ik niet van. Ik mis de versie van Valsoia, die vond ik veel lekkerder.

Heeft iemand de vegan pindakaas variant van Breyers al eens geprobeerd? Zag hem gisteren staan bij de Plus, maar vind het zoo duur…