Ik ben wel benieuwd naar jullie lievelingsrecepten voor Pasen? Ik host een paasbrunch en zou 'm graag volledig vegan willen maar ik ben nog een beetje inspiratieloos voor “feestelijke” gerechtjes waarvoor ik ook niet het hele weekend in de keuken hoef te staan met dit lekkere weer.
Ik heb deze al een paar keer voor de paasbrunch gemaakt en vind het altijd wel leuk staan en ze zijn ook erg lekker .
Maken jullie wel eens vegan pokebowls en wat doen jullie daar in ? Lijkt me wel lekker met dit weer.
Edamame boontjes, avocado, maïs, komkommer, soms krokante tofu, sesamzaadjes.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1190285/vegan-pokebowl-met-watermeloen-en-zwarte-rijst Deze is lekker!
Misschien gefrituurde tofu? Smaakt echt lekker trouwens, doen ze vaak bij ramen
@ParisDarling ik denk dat dat gefrituurd is inderdaad zoals @Kurisu zegt.
Ik heb net het nieuwe vegan ijs van breyers op and i like! Het is wel echt super mega ongezond en vol met troep, maar voor af en toe mag dat wel haha.
De pindakaas? Smaakt die ook naar pindakaas en hoe is de textuur?
Ik vind m naar pindakaas smaken ja! Zitten ook nootjes in dus dat geeft extra pinda smaak. Textuur vond ik prima, niet waterig wel, een beetje “schifterig”? Als je snapt wat ik bedoel. Het is niet zoals alpro soya ijs in ieder geval.
Jaa, mijn favoriet! Is idd gefrituurde tofu, maar je kan het dus ook ‘kant en klaar’ in de toko kopen! Heet dan volgens mij gebakken tofu, beetje die sponsachtige structuur die de soep heel goed op neemt.
Ik weet niet of jullie het al kennen, maar ik heb onlangs een heel leuk bakboek gekregen! Dosia bakt vegan. Hierin staat onder andere ook een lekker recept voor vegan boter die niet onder doet voor roomboter. Ze probeert vooral standaard gebak vegan te maken, dus het zijn geen recepten met veel noten en dadels etc. maar wel met veel suiker haha. Ik kan hem jullie echt van harte aanraden
Ik heb hier 2 potjes staan met in de ene tamarindepasta en in de andere blackstrap molasse. Iemand tips of ideeën waarin ik een van die dingen kan verwerken?
Gare du Nord heeft ook wel heel lekker eten, vind ik. Als je daar een soep bestelt (ogenschijnlijk simpel) dan zit je nog te smullen.
Tamarinde voor pad thai
Gevulde Portobello’s?
Ananas met kaneel in aluminiumfolie is ook lekker!
Stomme dominos! Hier ook weer een pizza met koeienkaas. Die jongen aan de telefoon zei dat ze in de war waren door het woord veggie in de naam ( Had de vegan roasted veggie) en er dus idd een foutje hadden gemaakt. Naja iig buren blij gemaakt.
Zijn er meer mensen hier die zijn gaan minderen/stoppen met het kopen van de Vegetaische Slager? Ik vind het zo stom dat ze nog steeds nieuwe vegetarische producten op de markt brengen. Vind hun vegan focus echt te laag; Vivera is 100x beter bezig.
Zó, moest dit even kwijt volgens mij haha
Ik koop sowieso nooit wat van hun want vind het te duur haha, maar inderdaad ook weinig vegan dus kies altijd iets anders.
@anon76889665 nou ik durf daar bijna niet meer te bestellen