Plantaardig/vegan eten

Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voor ik de stap van vega naar vegan kon zetten en ik vind dat je absoluut niet hoeft te schamen. Je bent er nu en dat is het belangrijkste.

Wat bij mij het beste helpt is mezelf eraan te blijven herinneren dat het walgelijk is en hoe dieren lijden zodat dat anti-gevoel geen ruimte krijgt om weggeduwd te worden door een craving of “even geen zin om moeilijk te doen”. Sommige mensen doen dat bijvoorbeeld door documentaires te kijken maar zelf doe ik het door op instagram vegan accounts te volgen die me iedere dag weer laten zien waarom ik geen dierlijke producten consumeer. Aan de ene kant is het lastig omdat je er dus voortdurend mee geconfronteerd wordt maar aan de andere kant kun je het dus ook niet negeren. Ik zet bijv. nooit uit mezelf zo’n docu op en als ik het alleen zou doen als ik het moeilijk krijg dan is het makkelijker om het gewoon te negeren.

1 like

Ik zou gewoon een courgette, champignons en 3 paprika’s kopen en die kan je prima ook eventjes bewaren in de koelkast als je daar een deel van bewaart. Of andere groenten die je lekker vind. Ik heb nog nooit gehad dat ik groente overhoud maar ik eet dan ook bovengemiddeld veel denk ik haha

2 likes

Nou ik vond hem heel lekker. De chocolade juist lekker puur en luchtiger dan echte magnum :partying_face:

Wel veel dorst nu haha

4 likes

Volgens mij nog niet gedeeld hier: https://www.linda.nl/nieuws/vegan-hema-rookworst-tompouce-op-komst

2 likes

Er is een vegan saucijzenbroodje??

Fake news volgens mij, als ik google lees ik verder alleen over een vegetarisch saucijzenbroodje helaas.

Het saucijzenbroodje is idd vegetarisch :frowning:
Maar hee vegan future is coming

1 like

Ik vond het echt melkchocolade haha, maar ik vind het al snel niet puur genoeg.

Wow, op mijn faculteit is het sinds vandaag mogelijk om een broodje met vegan pulled pork (jackfruit) ipv kroket of kleffe kaas te bestellen! Had vandaag zelf brood bij me maar ga het morgen zeker proberen. :grinning:

18 likes

Hoera! Het koningsdagevenement waar ik voor werk heeft gewoon meerdere vegan opties (en 2 full vegan foodaanbieders) :scream::heart_eyes:

14 likes

Ik heb vandaag meiraapjes gekocht!

1 like

Wat goed zeg!

Ik ga vandaag naar de DM, Rewe en Edeka in Duitsland en die hebben allemaal echt een heel goed vegan assortiment. :heart_eyes: Hoop in ieder geval dit te scoren:

afbeelding

(Als iemand een specifieke wens heeft van de rewe of DM: Ik wil best wat meenemen! Moet het wel buiten de koelkast te bewaren zijn en makkelijk op te sturen zijn (of ophalen in Tilburg, mag ook))

2 likes

Ik ga ook vandaag boodschappen doen in Duitsland. Ik raad je aan om ook de simply v roomkaas naturel en kruiden te kopen. Die zijn beide zooooo lekker.

1 like

Klinkt goed! Wilde sowieso veel lekker (smeerbaar) broodbeleg halen want ik hou van afwisselen.

1 like

Ja ging DVS niet alles vegan doen aan het eind van 2019?

Dat zou chill zijn maar eigk geloof ik het niet meer nadat vivera alles zou veganizen en na 1 product daar gewoon mee stopte :expressionless:

1 like

Dacht dat ze 2020 hadden gezegd maar weet niet wat er van over is na de verkoop aan Uni.lever

Maar Vivera’s nieuwe producten zijn tenminste vegan terwijl DVS weer met vegetarische kroketten aankomt…

5 likes

@Banananana @Kusjessoldaat ja we moeten maar weer zien…

1 like

Ik heb een keer jackfruit, voor bij taco’s, gemaakt na aanleiding van een linkje hier. Nu zag ik vandaag in de AH dat ze een kant-en-klare versie hebben. In ‘mijn’ AH is het nieuw, maar misschien al lang en breed bekend bij anderen hoor.

[https://www.ah.nl/zoeken?query=jackfruit%20upton]

Vind het wel duur. Maar goed, misschien is het wel de prijs waard, geen idee.

1 like