Plantaardig/vegan eten

Oh girllllll waar hebben we het over. Appelstroop en fruit?? Kom nog eens als ik na de donuts een zak vossenkoppen eet. O wacht, laat maar.

Ik weet wel dat je mij niet beoordeelde maar girls support girls toch. Zitten hier niet in het healthy afvaltopic.

23 likes

Volgens mij heb je mijn post verkeerd geïnterpreteerd, want het is gewoon een open vraag (zonder oordeel) aan iemand die er verstand van heeft. Maar je krijgt een like voor je plaatje.

Heeft er iemand tips voor veganistisch uiteten in Rotterdam (niet al te ver bij het centraal station vandaan)?

Er is een nieuw vegan all you can eat in Rotterdam! Rozey heet het.

Edit: correctie, het is vegetarisch en ong 40% van de kaart is vegan.

7 likes

Dumbo is luxe en lekker vlgs m’n broer, gare du Nord is lekker en echt uit eten ook.
Verder valt rdam echt tegen als je full vegan wilt

1 like

broodje%20filet

Heb ik eerder al eens gepost hier, maar ook lekker met mayo nog erdoor en doe altijd wel flink kruiden door. En ik doe kala namak ipv ei!

1 like

Leaf en spirit!

1 like

Oeh, leuk! Brood/toastjes met kruidenboter en verschillende tapenades, pastasalade, nootjes, bladerdeeghapjes!

Ik vind dit heel lekker in bladerdeeg: https://veganchallenge.nl/recepten/notengehaktballetjes-met-champignonsaus/

2 likes

Ben jij hier toevallig al geweest? Ben benieuwd hoe het er van binnen uit ziet :slight_smile:

Edit: ik bedoel, of het gezellig is. Ik vind vaak all you can eat zaken zo ongezellig ogen.

Nee :frowning: ik ga volgende maand voor mijn verjaardag! Kan niet wachten iig.

2 likes

Lol wat een deceptie. Ik had de nieuwe vegan pizza van domino’s besteld en kwam thuis,vond de kaas al wel ‘echt’ lijken, nam een hap en dacht ‘MY GOD YAS DIT IS LEKKER NICE’ nadat ik me besefte dat het dus koemelk-kaas is… Heb gebeld en ze gaven me gelijk (goddamn check dat dan) dus krijg over een half uur een nieuwe… (en ‘gelukkig’ eet mijn vriend wel kaas, dus die andere pizza hoeft niet weggegooid te worden ofzo).

Het klopt wat je zegt, er zit enorm veel suikers in. Het is goed voor ijzer, dus het kan af en toe, maar staat niet in de schijf van vijf bijvoorbeeld. Ik vond het alleen niet op mijn plaats om in dit topic iemand terecht te stellen voor zijn of haar eetgedrag, daarom gaf ik alleen een aanvulling die belangrijk is om te weten :slight_smile:

Als je het echt goed wil doen om je ijzervoorraden op een gezonde manier op pijl te houden eet je ijzerrijke producten zoals donkergroene groente (bijv. spinazie en boerenkool), bonen en noten. En eet daar dan iets van fruit of andere groente bij of vlak erna zodat het ijzer goed wordt opgenomen (groente mag onbeperkt, fruit 2-3 stuks per dag).

1 like

Dankjewel voor je input :smiley_cat:

Ik heb dit daar al 5 x gehad met afgelopen vrijdag als toppunt.
Kreeg eerst een pizza met kip en gehakt. Dus ik klagen (was het ophalen), dus kreeg een nieuwe. Zat er koeienkaas op! Toen ben ik echt heel boos geworden en gezegd dat het me ook juist om het dierenleed gaat en er nu 2 pizza’s met dierlijke producten zijn weggegooid en ik dat niet oke vind. Nouja kreeg net aan een sorry en een vegan pizza.
Maar ik ga daar iig niet meer heen

1 like

Wow echt… dat is wel next level… Heb je het hoofdkantoor gemaild/gebeld? Ik heb dat wel gedaan met de opmerking of ze kunnen doorgeven of er beter op gelet kan worden…

Ik kreeg net weer voor de tweede de verkeerde pizza (wel vegan gelukkig, maar had wat extra ingrediënten besteld die er niet op zaten)

Ik ben nu ook bang dat ik de vorige keer van Domino’s een pizza heb gehad met kaas… ik weet het niet zeker, twijfelde toen een beetje, maar heb het wel op gegeten :grimacing: Hoe kun je dat goed zien? Ik proefde het er niet zo in, maar vond het er wel erg gesmolten uit zien en ja weet niet, vertrouw die zaak niet zo…

Foto's van mijn pizzas

Links de vegan pizza, rechts de non-vegan. De vegan kaas smelt niet en smaakt heel erg romig.
Als het er gesmolten uit zag, denk ik eigenlijk dat je de non-vegan kaas hebt gehad…

Oke ik kots hier bijna serieus van, ik ben bang dat ik dat inderdaad gehad heb… Dat vind ik echt vet vies en super zielig voor de dieren :sob::sob::sob::sob: Damn ben gewoon misselijk ervan. Ik heb al jaren geen kaas meer gehad (opzettelijk dan)
Bedankt voor de plaatjes, die ga ik opslaan

1 like

Ik heb net echt de beste burger ooit gegeten!! Burger patty van beyond meat, met smoky ‘mozerella’ en ‘bacon’. Op een vers gebakken broodje, ohhh het was geweldig. Mocht er iemand van jullie binnenkort naar Kaapstad gaan, je moet dan zeker deze burger proberen!

7 likes