Plantaardig/vegan eten

Waar heb je m gegeten in kaapstad?

Ben je wel eens bij royale geweest? Die vegan burger en milkshakes zijn zooo geweldig.

Bij Sheckters Raw! Bij Royale vroeger veel geweest, denk iets te vaak want ben het nu een beetje zat haha. Maar idd ook lekker :grin:

1 like

@anon76889665 @Kusjessoldaat @ILoveCurls

Dankjewel voor jullie tips voor restaurants in Rotterdam :grinning:

Het is uiteindelijk Gare du Nord geworden en ik heb er echt heel erg lekker gegeten gisteravond! Ik was met iemand die geen veganist (ook geen vegetariƫr) is en die was wel een beetje sceptisch over een helemaal vegan restaurant. Dan was het ook nog eens zo dat ze 's avonds ƩƩn vast menu hebben en dat je dus geen keuze hebt, maar hij was achteraf ook helemaal enthousiast en vond het superlekker!

6 likes

Ik ben wel benieuwd naar jullie lievelingsrecepten voor Pasen? Ik host een paasbrunch en zou 'm graag volledig vegan willen maar ik ben nog een beetje inspiratieloos voor ā€œfeestelijkeā€ gerechtjes waarvoor ik ook niet het hele weekend in de keuken hoef te staan met dit lekkere weer.

Ik heb deze al een paar keer voor de paasbrunch gemaakt en vind het altijd wel leuk staan en ze zijn ook erg lekker :slight_smile:.

2 likes

Maken jullie wel eens vegan pokebowls en wat doen jullie daar in :blush:? Lijkt me wel lekker met dit weer.

Edamame boontjes, avocado, maĆÆs, komkommer, soms krokante tofu, sesamzaadjes.

1 like

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1190285/vegan-pokebowl-met-watermeloen-en-zwarte-rijst Deze is lekker!

1 like

Misschien gefrituurde tofu? Smaakt echt lekker trouwens, doen ze vaak bij ramen

1 like

@ParisDarling ik denk dat dat gefrituurd is inderdaad zoals @Kurisu zegt.

Ik heb net het nieuwe vegan ijs van breyers op and i like! Het is wel echt super mega ongezond en vol met troep, maar voor af en toe mag dat wel haha.

1 like

De pindakaas? Smaakt die ook naar pindakaas en hoe is de textuur?

Ik vind m naar pindakaas smaken ja! Zitten ook nootjes in dus dat geeft extra pinda smaak. Textuur vond ik prima, niet waterig wel, een beetje ā€œschifterigā€? Als je snapt wat ik bedoel. Het is niet zoals alpro soya ijs in ieder geval.

1 like

Jaa, mijn favoriet! Is idd gefrituurde tofu, maar je kan het dus ook ā€˜kant en klaarā€™ in de toko kopen! Heet dan volgens mij gebakken tofu, beetje die sponsachtige structuur die de soep heel goed op neemt.

1 like

Mochten jullie nog eens Pasen ergens anders willen vieren, de UK heeft mega vegan paaseieren :heart:

13 likes

Ik weet niet of jullie het al kennen, maar ik heb onlangs een heel leuk bakboek gekregen! Dosia bakt vegan. Hierin staat onder andere ook een lekker recept voor vegan boter die niet onder doet voor roomboter. Ze probeert vooral standaard gebak vegan te maken, dus het zijn geen recepten met veel noten en dadels etc. maar wel met veel suiker haha. Ik kan hem jullie echt van harte aanraden :blush:

12 likes

Ik heb hier 2 potjes staan met in de ene tamarindepasta en in de andere blackstrap molasse. Iemand tips of ideeƫn waarin ik een van die dingen kan verwerken?

Gare du Nord heeft ook wel heel lekker eten, vind ik. Als je daar een soep bestelt (ogenschijnlijk simpel) dan zit je nog te smullen.

1 like

Tamarinde voor pad thai :drooling_face:

1 like

Hebben jullie nog snelle bbq tips? Mijn vriend en ik gaan toch maar barbecuen vandaag en ik heb bijna geen tijd om dingen voor te bereiden, maar ben wat inspiratieloos :sweat_smile: Ik maak sowieso prikkers met champignon, rode ui, aubergine met daaroverheen olijfolie met truffelaroma.

Ik vind veel lekker, maar hou niet van paprika en maiskolven en laten dat nou net van die dingen zijn die je makkelijk even op de bbq gooit haha.

Gevulde Portobelloā€™s?

1 like